Citat:
Ursprungligen postat av
Vvdjs
Du tjatar om samma sak i varje inlägg. Är det bara att han använt foxnews som källa en gång på 2-3år (angående Trumps ekonomiska bravader) så tycker jag att du ska lugna ner dig lite. Kan du precisera vad han skrev om Bechirs död som du vet är galet, så är du schysst. Jag läser aldrig hans texter själv.
Bara för att "bevisa" din egen objektivitet så kan du väl säga tre saker som Trump har gjort bra/lyckats med.
Jag syftade även till när han använde sig av Fria Tider för att stärka sitt argument utan att kolla vad Fria Tider hade sagt som skiljer sig från den källa som de hänvisade till (det visade sig att Fria Tider hade klippt och klistrat för att få det att se värre ut än vad det var) hade han slarvat med källkritiken en gång så är det ingen gång men detta är andra gången han slarvar, min oro kommer helt enkelt från en god plats då jag inte vill se honom bli till en narr.
Rörande Bachir så har följande från den 18 December klockan 21:30:
Citat:
Det är väldigt udda att Bechir dör under mystiska omständigheter precis efter han granskat Robert Aschberg. Han släppte en video på sin kanal där han gick igenom ordentlig smuts gällande Aschberg, som egentligen är lätt att hitta på internet, men tydligen satt han på en video som var ännu mer speciell och inte släppts än. Den skulle avslöja ännu värre grejer om Aschberg.
Sen dör Bechir, helt plötsligt. En frisk man. Och videon släppts inte.
Ursäkta mig om jag är skeptisk. Det är välkänt att det finns diverse gifter och droger som kan framkalla hjärtattack i en frisk person, utan att lämna spår. Det finns även vapen hemliga underrättelsetjänster kan använda sig av för att göra detsamma.
Kort och gott: Om någon vill döda dig och få det att se naturligt ut har dom gott om verktyg att använda sig av. Och Bechir sa att han blev förföljd innan detta hände.
Det är misstänksamt. Jag vet inte vad som är vad. Men jag hoppas det sker en obduktion snart som kan avslöja mer.
Visst han är öppen för att få ett svar men han är fortfarande inne på konspirationsteorier om mord, det finns en risk att halka snett om man börjar syssla med konspirationsteorier och inte håller sig till fakta.
[Tillagt]
Rörande vad jag anser att Trump har gjort bra så är det bra att han har skapat diskussionen kring att man bör införa opartiska hälsoundersökningar på kandidaterna efter att det uppdagades att hans (förhoppningsvis förra) läkare skrev ett intyg på 5 minuter om hur frisk Trump var, speciellt då detta kan leda till att kandidater som är dödssjuka men som inte vet om det kan få hjälp eller rent av förhindras från att dö på posten i framtiden. (visst det är inte han personligen som har gjort detta men det är en bonus poäng)
Det var bra av Trump att göra sig av med Bannon då Bannon i mitt tycke är ute efter att stärka sin egna status och inte göra det som är bäst för USA, titta bara på Bannons stöd av den pedofilanklagade Roy Moore som ett tecken på att Bannon är mer ute efter att ses som en "kingmaker" än som en del av "Make America Great Again".
Jag anser även att det är bra att han trycker på att NATO länderna måste höja sin militära insats även om han gör det av fel anledning så är det fortfarande en bra sak då jag anser att det i framtiden kan leda till att den amerikanska militärbudgeten kanske kan kapas lite i framtiden för att på så sätt använda dessa skattepengar till upprustning av infrastrukturen eller något annat minst lika viktigt.
En tredje sak som jag anser att Trump har gjort som är bra är att han verkar har tagit sitt förnuft till fånga och skjutit upp på flytten av ambassaden då den amerikanska säkerhetspolisen samt militären inte var beredda på det och han kunde med stor lätthet ha fått sin egna Bengazi genom erkännandet av Jerusalem, genom detta beslut så skyddar han såväl amerikanska diplomater och soldater men han hindrar mellanöstern från att självantända.
[/Tillagt]
Citat:
Ursprungligen postat av
Crimxon
Marknaden verkar ha tilltro till att Trump ska ta bra beslut(bland annat skattelättnader) därav ser vi Dow-Jones på rekordnivåer. Är det inte då Trumps förtjänst att ekonomin går bra?
Ang Bechir Rabani. Sök på Tyko Göteborg på facebook, så kommer du hitta ett klipp där Ingrid Carlqvist och ArgBlatte förekommer i en video tillsammans med Bechir. Mao inte så konstigt att det är ett ämne som engagerar honom.
Det är dock fortfarande Obamas budget som har gällt fram till den 30 September, Trumps ekonomiska påverkan ser vi inte förens under 2018 precis som vi inte såg Obamas ekonomiska påverkan under hans första år som president, budgetåret måste helt enkelt ta slut först innan man kan säga att den nya presidenten bär ansvar för något ekonomiskt, det är samma här i Sverige med den budget som riksdagen röstar fram, det är den budgeten som gäller fram till nästa budget röstas igenom och det är även den budgeten som "bär ansvaret" för nationens välmående och inte den budget som läggs inför nästa budgetår.