2018-02-27, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Det har blivit svrare sedan sociala medier expanderat mer med tiden. Jag mrker enorm skillnad mellan nu och fr drygt 15-18 r sedan innan datingappar och smartphones blev mer tillgngligt. Nu fr tjejer s mycket uppmrksamhet att dom brjar svva p moln och tappar fotfstet p jorden.

Jo s r det. Allts, jag ser rtt bra ut, har ett jvla skitliv men jag r snygg, alltid varit. Testar tinder nu och de snyggaste tjejerna kan man ju bara glmma, tjejerna i min egna liga r riktigt svra och man mste typ g ned minst 2 pong fr att tjejerna ens ska svara, sen ska man f igng en konversation som dom sjlva vgrar att lgga mkt vrde i, sger man nt fel s tar dom bort dig direkt.

Jag menar, hur fan ska man kunna se om man passar har gemensamma vrderingar om man ker ut fr minsta lilla "snedsteg" ? Vad har hnt med att kunna acceptera varandras brister lite fr att ge det en chans till att bygga ngot strre?

Knns s jvla ytligt numera. Det r helt klart ngot problem med tjejers ego idag.
Citera
2018-02-27, 22:15
Medlem
anteri17s avatar
Tjejer jag har haft potentiellt p kroken, men dr det ebbat ut, har jag ofta ftt ytterligare en chans med. Exempelvis skrev jag till en ikvll efter en mnads tystnad. Jag fick svar relativt omgende. D vet man att ett intresse faktiskt finns.
Citera
2018-02-27, 22:25
Medlem
Konservationsdden r inget fenomen som bara drabbar killar utan alla ven snygga och tjejer. Detta beror p att Tinder och dylika appar r s oerhrt snabbt, lite som snabbmat, och du bara swipear och swipear. Pratar lite och pltsligt har du 20 nya matches innan du ens kommit lngre n hej.
Citera
2018-02-27, 22:38
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samsong
Jo s r det. Allts, jag ser rtt bra ut, har ett jvla skitliv men jag r snygg, alltid varit. Testar tinder nu och de snyggaste tjejerna kan man ju bara glmma, tjejerna i min egna liga r riktigt svra och man mste typ g ned minst 2 pong fr att tjejerna ens ska svara, sen ska man f igng en konversation som dom sjlva vgrar att lgga mkt vrde i, sger man nt fel s tar dom bort dig direkt.

Jag menar, hur fan ska man kunna se om man passar har gemensamma vrderingar om man ker ut fr minsta lilla "snedsteg" ? Vad har hnt med att kunna acceptera varandras brister lite fr att ge det en chans till att bygga ngot strre?

Knns s jvla ytligt numera. Det r helt klart ngot problem med tjejers ego idag.

Blir ju s med onlinedejting. Folk fr ta del av s mnga personer s hela grejen blir likt en fri marknad, dr snyggast r bst liksom. Diskuterar du med en tjej och hon fr syn p ngon snyggare, och minst lika trevlig kan det vara vldigt svrt att f tillbaka henne.

Lite som: Ponera att du r i en godisaffr och fr vlja och vraka lite hur du vill.

Hller tummarna!

mobil, stavning
Citera
2018-02-28, 06:01
Medlem
Knobelsdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Tjejer jag har haft potentiellt p kroken, men dr det ebbat ut, har jag ofta ftt ytterligare en chans med. Exempelvis skrev jag till en ikvll efter en mnads tystnad. Jag fick svar relativt omgende. D vet man att ett intresse faktiskt finns.

Ja, det verkar rulla p bra fr dig p Tinder. Matchar med klasskompisar och nu svarar en mnad gammal matchning? Absolut tecken p intresse..Nstan lite framfusigt. r jag intresserad lter jag dem hllas minst ett halvr innan jag svarar fr d vet jag att intresse finns! 😑😑
Citera
2018-02-28, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
mobil, stavning

hller tummarna? mobil stavning?

personligen s brt jag snder min mobil. en iphone 3. serist. ! pga hur frustrerande de e o torska p online dejting. fr se hur lnge min sjua verlever. de gick o gra de med hnderna btw. de sger en del om byggkvalitn p den dr skiten. jag bjde snder den. borde bli anstlld som testare p apple. RAGEQUITTER IN CHIEF.

de e inte ltt nr alla tjejer e ytliga o man blir gd av nn homosexuell modell frn gucci.
Senast redigerad av avishaman 2018-02-28 kl. 07:10.
Citera
2018-02-28, 11:12
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knobelsdorff
Ja, det verkar rulla p bra fr dig p Tinder. Matchar med klasskompisar och nu svarar en mnad gammal matchning? Absolut tecken p intresse..Nstan lite framfusigt. r jag intresserad lter jag dem hllas minst ett halvr innan jag svarar fr d vet jag att intresse finns! 😑😑

Hahaha. Om det r kritik s Tindrar jag i perioder dr tid finns.
Citera
2018-02-28, 16:05
Medlem
10 meddelanden (frn bda) knns perfekt fr dejt ute. Vin / fika etc funkar bst hr iaf

Ngon som har en bttre eller snabbare metod att sortera ut dom som faktiskt vill trffas?
Senast redigerad av RickyLate 2018-02-28 kl. 16:07.
Citera
2018-02-28, 16:31
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickyLate
10 meddelanden (frn bda) knns perfekt fr dejt ute. Vin / fika etc funkar bst hr iaf

Dock funkar det skitdligt att f hem p mat,film,vin hemma fr mig efter 10-15

Tror dom att man bara vill ha sex d eller? Jag tycker det r mer personligt och kul att vara hemma hos ngon, blir "djupare" och man har mer att prata om, visa upp saker

Att bjuda hem ngon p frsta dejten osar knullfrvntningar lng vg. Det utstrlar ven att man r en kille som inte orkar anstrnga sig, vilket ju stmmer.

S ven om tjejen r sjukt sugen p dig, s har hon sina normer att tampas med. Blir ju ofta s att tjejen kommer med motfrslaget "frst ett glas p stan", vilket jag brukar banga eftersom det sllan handlar om ngra keepers man vill ses ute med.

Brukar paketera budskapet om att ses hemma med att t.ex. snabbt styra in samtalsmnet p tv-serier, mat eller whatever och snabbt fresl vi ska kolla senaste avsnittet ihop, "testa" laga ngon ljligt simpel matrtt (tacos, tapas).

Tydligen s tnker tjejen d att det ju finns en legit anledning till att ses hemma, trots att hon mycket vl frstr att hon kommer f smaka dase i slutndan (ser man sen p hennes underklder). Skillnaden r att det i senare fallet "ju inte var planerat", utan bara ngot som hnde....

Citat:
Ursprungligen postat av RickyLate
Ngon som har en bttre eller snabbare metod att sortera ut dom som faktiskt vill trffas?

Man mste g p kvantitet. 25% av alla tjejer man pratar med har ju lingonvecka t.ex. och det r ju helt omjligt veta vilka dom r. Bst r att ha verbala fllor dr man snabbt snurrar in sexanspelningar i snacket och ser om hon hakar p. Brukar ven alltid frska boka upp tv stycken samma kvll s man har en reserv om den ena frsvinner.
Senast redigerad av fabula 2018-02-28 kl. 16:41.
Citera
2018-02-28, 18:56
Medlem
OvissFramtids avatar
Ska p en ny dejt med en vad det verkar, jttego tjej nu p mndag! Hon r den frsta som frgat hur jag mr dagar utan att vi skrivit ngonting. Knns vldigt genuin och trevlig...Bara att hlla tummarna!
Citera
2018-02-28, 19:45
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ska p en ny dejt med en vad det verkar, jttego tjej nu p mndag! Hon r den frsta som frgat hur jag mr dagar utan att vi skrivit ngonting. Knns vldigt genuin och trevlig...Bara att hlla tummarna!
Varfr just en Mndag? Lter som en trkig dejtdag.
Citera
2018-02-28, 22:42
Medlem
V-Ds avatar
Matchade med en kille (av typ 150) en dag i helgen och han R S P!!!!

Han brjade med att typ sklla ut mig om att jag r en oseris person nr jag typ inte ville ge honom mitt nr / trffas. S jag gav honom mitt nr o Facebook bara fr att bevisa att jag inte r oseris.

Nu kan jag fan inte skaka av mig honom. Han sa att han bara pratar med mig. Hur fan fr jag honom att sluta prata med mig. Messar mig hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in