Citat:
Ursprungligen postat av
Vardagsproblem
Ngon som knner igen det hr fenomenet med att man fr mnga matchningar i brjan och sedan nr man har swipat som fan en lngre tid, ja, d fr man inte lika mnga matchningar lngre? Typ ett par om dagen i bsta fall, ibland r det helt torrt p matchningar.
Finns det ngon programmerare av appar som kan frklara varfr det blir s? Eller, r det helt enkelt s att det r en ormgrop av killar och att det tar hundra r fr brudarna att swipa?
Krt Tinder sedan starten men har aldrig riktigt frsttt dess funktionalitet, t.ex. fr alla som hamnar i min kortlek upp mig i sin kortlek? Kr Tinder Gold nu och hade en drs med likes; swipade p som vanligt fr att se om de dk upp p direkten i kortleken. Vissa gjorde ju det men en del ndde jag aldrig fram till hur mycket som jag n swipade. Frstr inte skiten, allts.
Tacksam fr svar.
Japp, Tinders algoritm r noga utstuderad. Pongen r ju att ge dig lite tillfredsstllelse i brjan, s att du fr smak p att f matchningar. Nr de sedan brjar sina efter ngra dagar (din profil visas inte fr lika mnga tjejer), s gr det dig mer bengen att kpa ngot i stil med Plus eller Gold, som du nu gjort. Iom det ger Tinder dig ytterligare en liten boost, fr att gra dig vl instlld p att betala lnar sig.
I brjan avgrs ocks din rating, vilket fungerar likt de system som finns i mnga onlinespel och brukar kallas MMR, dr du i brjan rankas (efter hur
efterstrvansvrd du r, en kombination av utseende och andra attribut, enligt en generell/genomsnittlig modell). Detta sker under dina frsta dagar, dr du visas fr mnga olika redan rankade tjejer, och beroende p hur de tycker och vilka som tycker vad fr du din rating.
Drefter visas du i hgre utstrckning fr dem som har en liknande rating, och ofta r man inte intresserad av tjejer i den motsvarande gruppen (d tjejerna generellt r krsna rankar killar lgt, oftast lgre n man egentligen br vara, rent objektivt - finns statistik p detta), s d uteblir ofta matchningarna s klart.
De snyggaste tjejerna r det s klart mnga som swipat p, s i deras kortlek finns dels de med samma rating premierade, dels rent kvantitativt mnga kort som du mste "tvla" med, drfr tar det tid, om ens ngonsin, att dyka upp fr dem.
Skulle kunna fortstta skriva en uppsats om detta men tror jag avslutar hr. Fr mer info finns det att hitta p google.