2018-05-15, 16:49
Medlem
Mintafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Ja, du ligger garanterat ver medel. Hade sjlv 2200 matchningar nr jag la ner Tinder fr tv r sedan och ditt inlgg gjorde mig sugen att se hur mnga jag har kvar. 1657 stycken.
Men det var som sagt fr tv r sedan jag fick dem, knns som om det har blivit tuffare att "samla p sig" s mnga idag.

Sen tycker jag sjlvklart att man ska f komma in och "skryta" (oavsett om det var ditt syfte eller inte) om sina matchningar utan att behva bli ifrgasatt. Folk anvnder Tinder av olika anledningar, jag har sjlv erknt att jag anvnde det som egoboost. Och det r inte mer fel n ngot annat. Peace.

Precis, jag anvnder ocks tinder som egoboost, inte flashback som anvndaren ovan ppekade.
Citera
2018-05-15, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
S klart. Men matchningar totalt sger helt bisarrt lite. Mest det jag menar.

Hur sger det lite? Sger ju allt om hur mycket lttare tjejer har.
Citera
2018-05-15, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hur sger det lite? Sger ju allt om hur mycket lttare tjejer har.

Drfr att det rknar bort variabeln hur lnge man varit medlem samt hur mycket man nyttjat betaltjnster. Selektivitet tar det inte heller upp; klart en kille som kttar p med likes p 75% av tjejer fr fler matchningar.
Citera
2018-05-15, 22:33
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Drfr att det rknar bort variabeln hur lnge man varit medlem samt hur mycket man nyttjat betaltjnster. Selektivitet tar det inte heller upp; klart en kille som kttar p med likes p 75% av tjejer fr fler matchningar.

Indeed. Det r ju faktiskt helt subjektivt. Jag tror dock antalet visningar du fr fr dina hgersvep regleras av hur populr du r. Med andra ord, du hamnar lngre fram i tjejernas kortlek om du r het. Dock r det ju ingen statistik som gr att bryta ut. Det som gr att mta dock r om du som kille fr flertalet nya likes per dag, allts dr tjejen svept frst. r endast de populraste killarna som fr sdana visningar. Undantaget r uppstart av nytt konto eller vid boost.

Gr ju inte som ngon skrev att jmfra antal matchningar Tinder fr ett r sedan jmfrt med nu. r som natt och dag. Nu r ju inte jag ngon referenspunkt, men ligger omkring 20+ matchningar sen tar det stopp. I brjan av ret upplevde jag det var snlare, runt 10-12 s knns som Tinder skruvat till algoritmen lite.

Hursomhelst, har varit totaldtt en hel vecka fr mig nu, men misstnker det r vdret!?

Verkar inte ge effekt lngre byta ut bilder, skriva om bio etc. Har Gold, sveper tre-fyra ggr per dag under (vad jag tror r) peakarna och r rtt snl med mitt swipande s sveper kanske max 100 ggr per dag totalt. Frsker brnna alla mina fem superlikes per dag sjukt taktiskt, dvs bara p brudar i min egen liga. Fr dock nstan bara superlike-matchningar nu, haha.

r det ngon som har upptckt ngra andra beteendemnster fr att f fler matchningar?
Citera
2018-05-15, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Indeed. Det r ju faktiskt helt subjektivt. Jag tror dock antalet visningar du fr fr dina hgersvep regleras av hur populr du r. Med andra ord, du hamnar lngre fram i tjejernas kortlek om du r het. Dock r det ju ingen statistik som gr att bryta ut. Det som gr att mta dock r om du som kille fr flertalet nya likes per dag, allts dr tjejen svept frst. r endast de populraste killarna som fr sdana visningar. Undantaget r uppstart av nytt konto eller vid boost.

Gr ju inte som ngon skrev att jmfra antal matchningar Tinder fr ett r sedan jmfrt med nu. r som natt och dag. Nu r ju inte jag ngon referenspunkt, men ligger omkring 20+ matchningar sen tar det stopp. I brjan av ret upplevde jag det var snlare, runt 10-12 s knns som Tinder skruvat till algoritmen lite.

Hursomhelst, har varit totaldtt en hel vecka fr mig nu, men misstnker det r vdret!?

Verkar inte ge effekt lngre byta ut bilder, skriva om bio etc. Har Gold, sveper tre-fyra ggr per dag under (vad jag tror r) peakarna och r rtt snl med mitt swipande s sveper kanske max 100 ggr per dag totalt. Frsker brnna alla mina fem superlikes per dag sjukt taktiskt, dvs bara p brudar i min egen liga. Fr dock nstan bara superlike-matchningar nu, haha.

Sitter hr och ler jag. Matchningar med 22ringar nr man sjlv r 30+ (gratis tinder frsts). Fast som du ju vet r ju inte ldern sanningsenlig. Fick tv idag, en igr. Fantastiskt kul nr man lyckats hitta en bild som iaf verkar gra OK ifrn sig och inte average, men kan inte lta bli att stra mig p nd att dom hetaste brudarna, dom man verkligen "vill trffa" vldigt sllan tyvrr trycker ja. Det r 5-6-7orna. Livet med avatar och bilder, suck. Irl raggar hetingarna p en, tom skriker "snygging" till och frn. Varfr jag fortstter hvda att krogen och trffa tjejer random alltid slr tinder, iaf om man r en riktig karl.

r man feg och inte vgar g fram och snacka med tjejer p krogen d r tinder frsts bra, men har man inte ngot fantastiskt med sina bilder som drar in dom hetaste katterna, s fr man nja sig med tjejerna som man antagligen inte skulle gtt fram till p krogen, dvs average eller lite bttre.
Rent allmnt knner jag ocks att tjejer p tinder har ngot fel. Tnk sjlva. Varfr skulle en 9-10a behva sitta p tinder? Nej, tinder r helt enkelt fr en speciell typ av tjejer, som jag vldigt sllan finner attraktiva.
Citera
2018-05-15, 23:23
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Jag har inte ens ftt svar frn de 4 senaste jag skrev till... brukar tminstone f svar p 50% av meddelandena. Jag undrar om det inte r vdret?
Citera
2018-05-15, 23:57
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag har inte ens ftt svar frn de 4 senaste jag skrev till... brukar tminstone f svar p 50% av meddelandena. Jag undrar om det inte r vdret?

Upplever samma. Har visserligen ftt fler matchningar senaste tv veckorna, men frre svar. Jag tror fan Tinder skruvat om s man som snubbe nu fr fler matchningar MEN det innebr ju sledes brudarna blir dubbelt s snder-spammande och kukblockade. Den eviga ekvationen som inte gr ihop.

Har givetvis noll belgg fr detta dock, utan bara min knsla just nu.
Citera
2018-05-16, 09:55
Medlem
Sjlv har man faktiskt 100% svars ratio av alla tjejer jag skrivit till p sistone, helt fantastiskt.
Tnka sig vad en bild kan gra!
Fr det r definitivt bilden som gr det. Det hr med smooth textgame och s r s verskattat. Det r smooth fr att tjejen svarar, hade hon inte svarat hade det varit alldaglig texttugg.

Det r inte som man gr ngot magiskt precis, bilderna gr det stora jobbet.
Tror Fabula mste frska hitta en bttre huvudbild. Det hll iaf tillbaka mig helt klart. Fick ju aldrig ngra matchningar med 21-22ringar fr en mnad sen, bara massa gamla trkiga singelmorsor som vill hitta bonuspappan (Nej tack). Men nu lite "ltt solbrnd hunk bild", visar ingen kropp eller s, men syns att jag har breda axlar s ser vl rtt hlsosamt trnad ut, antar jag.
Citera
2018-05-16, 10:05
Medlem
Citat:
Upplever samma. Har visserligen ftt fler matchningar senaste tv veckorna, men frre svar. Jag tror fan Tinder skruvat om s man som snubbe nu fr fler matchningar MEN det innebr ju sledes brudarna blir dubbelt s snder-spammande och kukblockade. Den eviga ekvationen som inte gr ihop.

Har givetvis noll belgg fr detta dock, utan bara min knsla just nu.
I mina bistraste Tinder-tider spekulerade jag om det fanns en sprr som hindrade all eller delvis kommunikation med vissa matches. Det var nr jag teranvnt samma opener ett par gnger, och sedan fljts av ovanligt lg svarsfrekvens. Tankarna om att man skulle kunna blivit spambots-blockad "av misstag", till att det ligger i Tinders intresse att man ska vilja vervga att betala fr Plus/Gold/Boost osv. Det r ju onekligen ngot som kunna motiveras av att man misslyckas med sina matches, ngot som Tinder enkelt kan uppn genom att helt enkelt medvetet inte leverera meddelanden, antingen alla eller efter ett visst antal utbyten. Dvs en konspiration.

Men antagligen var det bara som vanligt osis att man matchar med brudar som har en hg av mer intressanta herrar att tillg, eller som r dr av bekrftelseskl och inte vill chatta.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja det r mrkligt. Jag hade tnkt att det fina vdret skulle vcka behovet hos honorna att ha en hane, och sledes vara mer aktiva, men hr verkar teorin skilja sig tydligt frn verkligheten.
Citera
2018-05-16, 10:17
Medlem
Snackar med en tjej aktivt just nu, men det finns risk att det skiter sig. Isfall blir mitt ml infr sommaren att stta p minst 10 tjejer, s man kan f ligga av sig ver sommaren...
Nstan vrt att skita i allt i sommar och Tindra p heltid
Citera
2018-05-16, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malken1
Snackar med en tjej aktivt just nu, men det finns risk att det skiter sig. Isfall blir mitt ml infr sommaren att stta p minst 10 tjejer, s man kan f ligga av sig ver sommaren...
Nstan vrt att skita i allt i sommar och Tindra p heltid
Det r klokt att ligga av sig lite, det gr att man kan vara lite mer krsen och agera mer nyktert i sin approach. Inte g p 5or och 6or i desperation, vilket r ltt hnt under torrperioder. Den gruppen fr ju fr mycket uppmrksamhet av desperata mn som slpper sina standarder, vilket ju gr att de d tror att de ser bttre ut n de gr och inte jobbar p sitt utseende (typ g ner i vikt) som de borde.

Har sjlv en paus frn Tinder just nu d jag trffar en tjej lite mer regelbundet och ligger med bla. Sknt med med perioder av tillfrlitligt tillgng p nrhet och ligg, ven om detta nog inte r ngot lngvarigt, s ger det en lite uthllighet och styrka fr framtida, mer oskra, perioder av Tindrande.
Citera
2018-05-16, 13:16
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Sjlv har man faktiskt 100% svars ratio av alla tjejer jag skrivit till p sistone, helt fantastiskt.
Tnka sig vad en bild kan gra!
Fr det r definitivt bilden som gr det. Det hr med smooth textgame och s r s verskattat. Det r smooth fr att tjejen svarar, hade hon inte svarat hade det varit alldaglig texttugg.

Det r inte som man gr ngot magiskt precis, bilderna gr det stora jobbet.
Tror Fabula mste frska hitta en bttre huvudbild. Det hll iaf tillbaka mig helt klart. Fick ju aldrig ngra matchningar med 21-22ringar fr en mnad sen, bara massa gamla trkiga singelmorsor som vill hitta bonuspappan (Nej tack). Men nu lite "ltt solbrnd hunk bild", visar ingen kropp eller s, men syns att jag har breda axlar s ser vl rtt hlsosamt trnad ut, antar jag.

Haha, har precis en nytagen frstabild och har aldrig matchat med s snygga tjejer innan. Satte ju en klockren 8a, en Josefin B*rnebush-kopia, i nedre 20-rsldern fr bara ett par veckor sen. Efter det dog det, men kan iofs bero p att jag ftt ltt hybris.

Men absolut, jag tror det ligger ngot i det du sger. Brudarna svarar ju de snyggaste s ska ktta fram NNU bttre bilder nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
I mina bistraste Tinder-tider spekulerade jag om det fanns en sprr som hindrade all eller delvis kommunikation med vissa matches. Det var nr jag teranvnt samma opener ett par gnger, och sedan fljts av ovanligt lg svarsfrekvens. Tankarna om att man skulle kunna blivit spambots-blockad "av misstag", till att det ligger i Tinders intresse att man ska vilja vervga att betala fr Plus/Gold/Boost osv. Det r ju onekligen ngot som kunna motiveras av att man misslyckas med sina matches, ngot som Tinder enkelt kan uppn genom att helt enkelt medvetet inte leverera meddelanden, antingen alla eller efter ett visst antal utbyten. Dvs en konspiration.

Men antagligen var det bara som vanligt osis att man matchar med brudar som har en hg av mer intressanta herrar att tillg, eller som r dr av bekrftelseskl och inte vill chatta.

Ja det r mrkligt. Jag hade tnkt att det fina vdret skulle vcka behovet hos honorna att ha en hane, och sledes vara mer aktiva, men hr verkar teorin skilja sig tydligt frn verkligheten.

Genomgende fr den hr trden r ju att man skyller p Tinder-algoritmen nr det gr skrp och tar t sig ran sjlv nr det gr bra. Just nu r allt Tinders fel.

N, blir fan inte klok p den hr appen. Ytterligare en cancellerad dejt idag. Orkar fan inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in