2019-02-01, 19:38
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Skgg r mannens smink. Kan du f det, klipp det hos barberare. Sedan klder gr mycket som fasen. Sprang runt i mjukisbyxor i flera r frr. Sedan brjade jag ha moderna jeans, passande t-shirt. Kngor. Mycket bttre respons. Kan vara avgrande
Skgg vetef-n. Det r ju mode och en del oskra mn har det mest fr att alla andra har det.

Det dr med klder r dock riktigt. Tycker i och fr sig att det r tramsigt att gradera, men fr att belysa: Du kan vara en naturligt stark 8a eller stabil 9a, men klr du dig som en slashas eller bara inte bryr dig speciellt om detaljer s hamnar du ett par pinnhl lngre ner.

Gller ven t andra hllet, fast fula, opassande klder drar alltid ner dig mer n vad fina klder kan ta dig upp i hierarkin. Sedan finns det ju frsts skillnader mellan olika mn. Du kan som snygg, men dligt kldd man kl upp dig och vinna stort p det. Fungerar tyvrr inte lika bra om du bara ser medelmttig ut.
Senast redigerad av lakritc 2019-02-01 kl. 19:52.
Citera
2019-02-01, 19:48
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoxxyFox
I hndelde av att detta inte r sant?

Kan instmma. Det hjlper som fan med en vltrnad kropp. Drar dig upp 1-2 pong p 1-10 skala
Citera
2019-02-01, 19:51
Medlem
r det inte medlemskap p den sidan
Citera
2019-02-01, 21:19
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Det r ju egentligen det mlet man har, eller iallafall jag har, med tinder. Att f en massa vning kunna bli s pass duktig p det sociala och raggandet i verkliga livet istllet fr att vara gmd bakom en skrm.
Det mrker man ju av ocks nr det blir enklare och enklare att frfra gradvis snyggare tjejer, har en total dont give a fuck attityd applicerad.

r vl inte ute tillrckligt mycket, sllan jag gr p krogen och r man t.ex i affren och ser ngon s blir det ltt h, jag orkar inte idag eller nsta gng, jg lovar och svr.

Kul tips med telefonsnacket, legend r du.

Puss p dig assdet r det jag menar med teamwork fr hade inte Foxen sagt det dr med att ringa kl 21 s hade du inte sagt att du hade telenoja och jag hade inte kommit p mitt frslag s det r tack vare foxalainen som det satte igng. Blir bara shr vad gulligt allt blir nr alla hjlps t.

Billy verkar ju vara vldigt involverad i Tindertrden ocksBilly the Tinder Cat.

Citera
2019-02-01, 21:59
Medlem
I appen Good ones, s kan man inte ha mer n 4 matchningar samtidigt om man inte skriver ngot till de som man matchats med. Det borde tinder ta efter.
Citera
2019-02-01, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonicoclolasos
I appen Good ones, s kan man inte ha mer n 4 matchningar samtidigt om man inte skriver ngot till de som man matchats med. Det borde tinder ta efter.
S att alla som fr fler matchningar ska straffas menar du? 4 matchningar r knappast ett utbud.
Citera
2019-02-01, 22:28
Medlem
Folk hr borde sluta vara s jvla deppiga. Om det gr dligt, spendera ngra mnader i gymmet, ta nya bilder och kom tillbaka. Bttre kropp + ansikte (Beroende p om du har mycket fett p kroppen). Det r ju fan smala/tjocka folk som sitter och klagar p att dom inte fr matchningar nr ni inte gr ngot t det .
Citera
2019-02-01, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
S att alla som fr fler matchningar ska straffas menar du? 4 matchningar r knappast ett utbud.

man fr se till att skriva till sina matchningar s kan man fortstta f matchningar. rimligt.
Citera
2019-02-02, 02:57
Medlem
Provade Tinder nu mest fr skoj och mitt frsta intryck r att det verkar vara ungefr som frvntat, en bisarr blandning av ren ytlighet, 25-30-riga kvinnor med ljligt stort bekrftelsebehov som inte ens har skrivit ngot i textfltet, ensamstende mammor och en del som r ute efter ngot mer lngvarigt. Vissa verkade rtt vettiga i sina beskrivningar mste jag sga.

r p jakt efter ett frhllande men r tveksam att Tinder ska vara lsningen s har inga hga frhoppningar. r med mest som en kul grej vl medveten om att platsen ofta frambringar de hemskaste sidorna i dagens samhlle.

Ngra tips om jag:
1. Jag har ovanligt lite bekrftelsebehov (skiter i hur mnga som likar mig)
2. r p jakt efter ett frhllande p sikt, men har inget emot att det blir en hel del misslyckanden frst, men vill helst undvika slsa tid p en versminkad bimbo med 75- i IQ.
3. r ointresserad av one night stands och liknande.
4. Tar grna en prat och kanske en kaffe bara fr att se vad det finns fr mnniskor dr ute.
5. Totalt ointresserad av kvinnor som r ytliga och verdrivet utseendefixerade.
6. Allergisk mot kvinnor med hgt bekrftelsebehov.

Br jag avinstallera direkt kanske? Eller finns det anledning att prova ett tag?
Citera
2019-02-02, 10:28
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
r p jakt efter ett frhllande men r tveksam att Tinder ska vara lsningen s har inga hga frhoppningar. r med mest som en kul grej vl medveten om att platsen ofta frambringar de hemskaste sidorna i dagens samhlle.

Ngra tips om jag:
1. Jag har ovanligt lite bekrftelsebehov (skiter i hur mnga som likar mig)
2. r p jakt efter ett frhllande p sikt, men har inget emot att det blir en hel del misslyckanden frst, men vill helst undvika slsa tid p en versminkad bimbo med 75- i IQ.
3. r ointresserad av one night stands och liknande.
4. Tar grna en prat och kanske en kaffe bara fr att se vad det finns fr mnniskor dr ute.
5. Totalt ointresserad av kvinnor som r ytliga och verdrivet utseendefixerade.
6. Allergisk mot kvinnor med hgt bekrftelsebehov.

Br jag avinstallera direkt kanske? Eller finns det anledning att prova ett tag?
Hade nog avinstallerat direkt. Tinder r slseri med tid fr serisa personer. Vad annat kan egentligen frvntas av en app som till strsta delen gr ut p ytlighet, en knsfrdelning som r t h-lvete och dr alla tjejer, oavsett utseende, verses med likes och meddelanden frn killar som helt saknar integritet och sjlvrespekt? De verkligt fina och ppna tjejerna, som du frmodligen vill trffa, finns inte dr och det r just av de skl som nmnts.

Blev chockad nr jag som seris nybrjare r 2017 upptckte hur det frhll sig. Man upptrdde bra och gjorde ordentliga frsk till att trffa varje match. Pisksnrtan skulle ju fram direkt:
Lngre konversation dr det aldrig fanns en tanke p att trffas utan helt enkelt bara var ett stt att frdriva tid =>
"Hoppas att du oftast anvnder tiden bttre n vad du gjort hr."
Inget svar =>
"Varfr gillar du personer som du inte tnkt konversera med? Verkar ointelligent?"
Inget svar och tom biografi =>
"Ser att du har utelmnat bion. Har kanske inte s mnga intressanta saker att komma med?"
Senast redigerad av lakritc 2019-02-02 kl. 11:12.
Citera
2019-02-02, 13:32
Medlem
anteri17s avatar
Har en fri lrdag och pljer Christines Amanpours Sex och krlek vrlden runt. Den tar upp lite av varje gllande relationer, med stort fokus p dejtande i andra kulturer. Allmnbildande och ngot alla borde se, men framfrallt s verifieras trdsanningar i flera delar av serien. Kvinnor gnller i ena stunden p patriarkala strukturer, men sitter ohmmat och pratar om deras slirighet i att dejta flera killar samtidigt. Frn Japan redogrs fr en historia om en helt ovetandes dam som ena sidan letar krlek, andra sidan trffar mngder av olika mn...

Arrangerade ktenskap tas upp. Asiatisk brist p intimitet analyseras. Hgintressant tittande och lagom lnga avsnitt. Finns p Netflix. Extra bonus r att man fr ytterligare inblick i Indiens och arabkulturens sjuka mnniskosyn. Man kan bli arisklskande fr mindre.
Citera
2019-02-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Hade nog avinstallerat direkt. Tinder r slseri med tid fr serisa personer. Vad annat kan egentligen frvntas av en app som till strsta delen gr ut p ytlighet, en knsfrdelning som r t h-lvete och dr alla tjejer, oavsett utseende, verses med likes och meddelanden frn killar som helt saknar integritet och sjlvrespekt? De verkligt fina och ppna tjejerna, som du frmodligen vill trffa, finns inte dr och det r just av de skl som nmnts.

Blev chockad nr jag som seris nybrjare r 2017 upptckte hur det frhll sig. Man upptrdde bra och gjorde ordentliga frsk till att trffa varje match. Pisksnrtan skulle ju fram direkt:
Lngre konversation dr det aldrig fanns en tanke p att trffas utan helt enkelt bara var ett stt att frdriva tid =>
"Hoppas att du oftast anvnder tiden bttre n vad du gjort hr."
Inget svar =>
"Varfr gillar du personer som du inte tnkt konversera med? Verkar ointelligent?"
Inget svar och tom biografi =>
"Ser att du har utelmnat bion. Har kanske inte s mnga intressanta saker att komma med?"

Tack fr svar. Raderade kontot nu efter under ett dygns anvndande. Denna trden, bilderna och profilbeskrivningarna blev fr mycket. Visst, det fanns en hel del runt 30-35 (35 sjlv) som verkade ha en vettig profil utan bilder som gr att de tappar sjlvrespekten. Och hade ven kunnat kontakta ensamstende mammor, vill ju hitta ngon som man kanske ska dela livet med och ibland blir livet inte helt som man planerat. Knns som det ofta r rtt fega kvinnor p Tinder, skriver saker som "Du kontaktar mig frst" osv... Vad r du 17 r eller bara kroniskt mesig?

Men som denna trd indikerar antar jag att ven en frvnansvrd stor andel av de till synes mer vettiga anvndarna egentligen bara r ute efter snabba knull de med, men bara har nog vrdighet att inte lgga ut massa nervrderande poseringsbilder p sig sjlva.

Hade jag kunnat hitta en hrlig kvinna att starta ett frhllande med p Tinder? Ja sannolikt, och jag har en bra bit ver genomsnittet med avseende p fysiska frutsttningar, men mrkte snabbt att det tar p fr hrt mentalt att snka sig till en s lg och ytlig niv som man br gra fr att etablera de initiala kontakterna och jag insg snabbt att det som hade hnt om jag hllit p med Tinder i ett par mnader var nog bara att jag tappat hoppet p mnskligheten och dessutom sjlv i allt strre grad blivit p det sttet.

Jag kunde frvisso lst denna trd innan jag registrerade mig, men tnkte att man skulle kolla sjlv lite.

En annan sak som jag mste ppeka nr jag lser hr p Flashback. S mnga hr som ppekar att svenska kvinnor r i frsta gonkastet vldigt krsna och svra att "bearbeta". Visst jag kan hlla med att det finns en viss sanning i det, men att det varierar vldigt frn kvinna till kvinna. Men att generalisera att svenska kvinnor r s kan dock ltt bli en sjlvuppfyllande profetia d mnga mn helt enkelt intalar sig att kvinnor r s och att de mentalt frbereder sig p att de mste utfra en omfattande teater av tricks, smlgner och finurligheter fr att ens fnga intresset hos en normal kvinna. Och d skickar de ut signaler, i synnerhet om de mts i verkligheten, att de egentligen r oskra om de frtjnar eller har chans p den kvinnan de mter. Detta kommer 9 av 10 kvinnor lgga mrke till och av de 9 s kommer nog 8 att helt tappa intresset enbart p grund av det om signalerna r tydliga nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in