Citat:
Jag vet inte, men fr mig knns det som att dessa effekter med beroende mest borde drabba de som fr mycket matchningar och likes hela tiden frn attraktiva personer? Eller r folk (mn) s jvla irrationella att de tror att de ska hitta nt bttre runt hrnet nr de knappt kan f till en dejt?
Jag knner absolut inte ngot beroende av appen, vill mest bara trffa ngon helt okej trevlig tjej s jag kan ta bort skiten s fort som mjligt. Det r snarare s att jag brjar dra ner mina krav fr att komma ifrn appen.
Jag knner absolut inte ngot beroende av appen, vill mest bara trffa ngon helt okej trevlig tjej s jag kan ta bort skiten s fort som mjligt. Det r snarare s att jag brjar dra ner mina krav fr att komma ifrn appen.
Jag r inte sker p att beroendet ndvndigtvis skulle vara hgre hos de som fr mycket matchningar och likes. Risk finns att man till slut blir avtrubbad. Det du fr enkelt och gratis tenderar du till slut att vrdera lgt. Sjlvklart finns det dock de som ocks blir beroende av den uppmrksamhet de fr. Vem gillar inte att vara populr?
Precis som med spel (och alkohol och droger med fr den delen) finns det de som blir beroende lttare n andra. En kille som inte fr s mycket likes eller matchningar vrderar ofta varje enskild matchning eller like hgt. r man p vg att ge upp men fr en matchning, kanske t.o.m. inleder en sms-konversation s r man fast direkt igen.
Tinder har ett system fr att hlla fast personer. Om du t ex kper plus eller Gold men efter att ta upptcker att det inte ger s mycket och vljer att avsluta. Nr du gr det kommer du f ett kat antal matchningar och ditt intresse fr Tinder kommer att ka. Varfr? Drfr att du kommer att synas fr fler i kortleken. Tinder r enormt utstuderat och effektivt fr appen spelar klockrent p signalerna i hjrnan och p folks nskningar.
Sjlvklart finns det de som till slut nd trttnar. Personer som ser igenom spelet och som till slut slutar att spela. De r dock f i antal och tillstrmningen av nya r betydligt hgre.