Citat:
Ursprungligen postat av
UpAndGo2
Ska vi ha ett jmlikt samhlle och dr individen sjlv, oavsett kn, anses vara den som r sin lyckas smed, fr kvinnorna helt enkelt se till att skaffa den partner de vill ha och bli aktiva i sitt skande och dejtande. Skyllandet p att "s har det alltid varit", fungerar inte lngre. Allts fr kvinnor vxa upp, ordentligt fundera ver partnerval, ta ansvar fr detta och sluta belasta samhllet fr egna felsteg (i den nuvarande omfattningen).
Jag kan tipsa om SVT och miniserien "En vldsam krlek" i sex delar och som beskrivs: "Vld i nra relationer r ett stort samhllsproblem. I dokumentrserien En vldsam krlek fr vi hra fyra berttelser frn kvinnor som r utsatta. Varfr r det s f som anmler sina mn? Varfr r skulden och skammen s stor? Varfr gr man inte efter frsta slaget?"
Vilka r alla dessa kvinnor som sitter p glasberget och grinar fr att de r ensamma och onskade? Och p vilket stt menar du att kvinnor "belastar samhllet fr sina felsteg vad gller partnerval"?
Nu vet du inget om mig, men jag har stor yrkesmssig erfarenhet av vld i nra relationer. Och. Det jag har att sga till dig nu r att du stter dig och bajsar p mn som grupp. Det du sger r att mn r jvla djur som slr och utstter sina kvinnor fr terror. Och kvinnor r passiva mhn som br ansvar fr vldsmnnens beteende.
Stila till dig, fr Satans skull. Du diskuterar i den jvla sketen Tinder-trd. En trd om en jvla dejting-app. Men du vill diskutera vld i nra relationer? Och du gr det knsbundet dr mannen r vldsutvaren och kvinnan r den som r offer? Och ansvaret ligger p brottoffret pga hennes felval? S frenklat svartvit r inte alltid verkligheten, vet du. ven mn utstts fr vld i relationer. Och personer som lever i samknade relationer. Och ligger ansvaret p den som utstts fr vldet?
Och. Vad sjutton har det hr med Tinder att skaffa? Vad menar du? Personer, knet oaktat, som utvar vld mot folk de lever med r tack och lov en minoritet. En cklig jvla avart. Eller vad i hela friden surrar du om nu?