2021-01-14, 15:55
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Jag hade premium innan. r vl premium som ger obegrnsat med hgerswipes? Egentligen tror jag inte det var s bra fr mig. Blev bara att jag hgerswipade p allt. Nu har jag gratis igen och tycker det rcker egentligen, blir lite mer selektiv d.

Brukar inte svepa s mycket per dag, gr ju rykten om att ju fler du sveper p desto lngre ner i kn hamnar du.
Citera
2021-01-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Brukar inte svepa s mycket per dag, gr ju rykten om att ju fler du sveper p desto lngre ner i kn hamnar du.

Ja mjligt. D finns det vl ingen anledning att ha Premium?
Citera
2021-01-14, 16:14
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Ja mjligt. D finns det vl ingen anledning att ha Premium?

Jo fr du hamnar hgre upp i kn plus att du fr boosta dig sjlv "gratis"
Citera
2021-01-14, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Gr tjejer p dejt mitt i smllkalla vintern och med C19 p all time high? Frgar d jag har ett uppehll frn appen.

Stmmer.
Citera
2021-01-14, 22:20
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Ja, det r ju det jag har sagt hela tiden. Mn springer efter kvinnor och har alltid gjort. Som kvinna behver man inte gra s mycket fr att f kontakt med mn om man s vill ha. Och det hnder ibland att man fr kontakt med mn utan att vilja ha den. Det r liksom s det ser ut. nd sitter du, och andra, och pratar om att det r kvinnorna som ger problemet etc.

Dejting handlar om precis just det. Intresse. Det r mnga hr som glmmer bort det. Nedltande inlgg om att kvinnor "tnker med knslor" (jag vet att det inte var ngon av er tv som s gjorde - det var ngon annan) etc. Men dejting handlar ju om att knna ngot, ha kul och vara intresserad av ngon. Mnga hr pratar om dejting som vore det ngot man resonerar sig fram till. Det r inte riktigt s det funkar fr de flesta av oss.

Ska vi ha ett jmlikt samhlle och dr individen sjlv, oavsett kn, anses vara den som r sin lyckas smed, fr kvinnorna helt enkelt se till att skaffa den partner de vill ha och bli aktiva i sitt skande och dejtande. Skyllandet p att "s har det alltid varit", fungerar inte lngre. Allts fr kvinnor vxa upp, ordentligt fundera ver partnerval, ta ansvar fr detta och sluta belasta samhllet fr egna felsteg (i den nuvarande omfattningen).

Jag kan tipsa om SVT och miniserien "En vldsam krlek" i sex delar och som beskrivs: "Vld i nra relationer r ett stort samhllsproblem. I dokumentrserien En vldsam krlek fr vi hra fyra berttelser frn kvinnor som r utsatta. Varfr r det s f som anmler sina mn? Varfr r skulden och skammen s stor? Varfr gr man inte efter frsta slaget?"
Citera
2021-01-14, 22:35
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Av dom sen s svarar kanske en av tio, ingen har pratat med mig lngre n ett par dagar, och d har dom inte ens ltit intressanta.

Det r vldigt lngt kvar till en trff.

Blir det p detta stt, heter det att "de helt enkelt hittat ngon annan intressantare". Fr ngot fel/ problem med kvinnorna sjlva kan det ju inte vara. Tyvrr leder detta till att mnga mn aldrig fr chansen att visa vilka de r.
Citera
2021-01-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Tyvrr leder detta till att mnga mn aldrig fr chansen att visa vilka de r.

Det r bara oserisa p tinder.
Citera
2021-01-14, 22:54
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Blir det p detta stt, heter det att "de helt enkelt hittat ngon annan intressantare". Fr ngot fel/ problem med kvinnorna sjlva kan det ju inte vara. Tyvrr leder detta till att mnga mn aldrig fr chansen att visa vilka de r.
Hela grejen med Tinder r ju att det alltid kan komma en mer intressant person, srskilt fr tjejerna dr utbudet r i det nrmaste obegrnsat. Kan liksom inte bli annat n en knullapp.
Citera
2021-01-14, 23:00
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Hela grejen med Tinder r ju att det alltid kan komma en mer intressant person, srskilt fr tjejerna dr utbudet r i det nrmaste obegrnsat. Kan liksom inte bli annat n en knullapp.

Har man haft Tinder ett tag r det nd mnga man knner igen, men med tanke p att allt ska g s fort och mer eller mindre utan eftertanke, s r det inte direkt konstigt att det fr mnga blir en kn*llapp. Tragiskt, kan jag tycka som sker serist.
Citera
2021-01-14, 23:03
Medlem
Citat:
Tragiskt, kan jag tycka som sker serist.

D letar du p fel stlle. Vart du ska leta kan jag tyvrr inte ge tips om.
Citera
2021-01-14, 23:07
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Har man haft Tinder ett tag r det nd mnga man knner igen, men med tanke p att allt ska g s fort och mer eller mindre utan eftertanke, s r det inte direkt konstigt att det fr mnga blir en kn*llapp. Tragiskt, kan jag tycka som sker serist.
Ja, borde helt klart finnas en marknad fr seris dating. Konkurrensen r ju inte direkt mrdande. Match.com, Badoo, HP, Bumble, OKCupid. Genuint skrp.

FB Dating kan ha viss potential. Svrare att fejka konton och inte lika kul att 'outa sig' med lttkldda bilder.
Citera
2021-01-14, 23:13
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ska vi ha ett jmlikt samhlle och dr individen sjlv, oavsett kn, anses vara den som r sin lyckas smed, fr kvinnorna helt enkelt se till att skaffa den partner de vill ha och bli aktiva i sitt skande och dejtande. Skyllandet p att "s har det alltid varit", fungerar inte lngre. Allts fr kvinnor vxa upp, ordentligt fundera ver partnerval, ta ansvar fr detta och sluta belasta samhllet fr egna felsteg (i den nuvarande omfattningen).

Jag kan tipsa om SVT och miniserien "En vldsam krlek" i sex delar och som beskrivs: "Vld i nra relationer r ett stort samhllsproblem. I dokumentrserien En vldsam krlek fr vi hra fyra berttelser frn kvinnor som r utsatta. Varfr r det s f som anmler sina mn? Varfr r skulden och skammen s stor? Varfr gr man inte efter frsta slaget?"

Vilka r alla dessa kvinnor som sitter p glasberget och grinar fr att de r ensamma och onskade? Och p vilket stt menar du att kvinnor "belastar samhllet fr sina felsteg vad gller partnerval"?

Nu vet du inget om mig, men jag har stor yrkesmssig erfarenhet av vld i nra relationer. Och. Det jag har att sga till dig nu r att du stter dig och bajsar p mn som grupp. Det du sger r att mn r jvla djur som slr och utstter sina kvinnor fr terror. Och kvinnor r passiva mhn som br ansvar fr vldsmnnens beteende.

Stila till dig, fr Satans skull. Du diskuterar i den jvla sketen Tinder-trd. En trd om en jvla dejting-app. Men du vill diskutera vld i nra relationer? Och du gr det knsbundet dr mannen r vldsutvaren och kvinnan r den som r offer? Och ansvaret ligger p brottoffret pga hennes felval? S frenklat svartvit r inte alltid verkligheten, vet du. ven mn utstts fr vld i relationer. Och personer som lever i samknade relationer. Och ligger ansvaret p den som utstts fr vldet?

Och. Vad sjutton har det hr med Tinder att skaffa? Vad menar du? Personer, knet oaktat, som utvar vld mot folk de lever med r tack och lov en minoritet. En cklig jvla avart. Eller vad i hela friden surrar du om nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in