2021-06-18, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Nej, vad menar du? Vad fr taktiker?
En taktik kvinnorna har r att de skriver i sin presentation att de inte vill skriva frst.

En annan taktik kvinnorna har r att de inte vill att man ska skriva "hej".

Ytterligare en taktik kvinnorna har r att de skriver att de vill bli tagna med storm.

En till taktik r att hlla i ett vinglas p bilden.

Hur utlser du som kvinna vad som r desperat eller serist via textkonversation p tinder?

Jag kan till exempel ta exemplet med att skriva frst, med tanke p att kvinnor troligen har massor med matcher s r det ju egentligen bttre att kvinnan skriver frst om hon vill framst som seris.
Annars framstr mannen som bara en i mngden och hon fr gratis bekrftelse.
Citera
2021-06-18, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Du vill ha det du inte kan f.

Nej. Det vill jag inte.

Det spelar ingen roll att det var en 1 kille som inte likeade mig.
Senast redigerad av Jendy 2021-06-18 kl. 17:55.
Citera
2021-06-18, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
En taktik kvinnorna har r att de skriver i sin presentation att de inte vill skriva frst.

En annan taktik kvinnorna har r att de inte vill att man ska skriva "hej".

Ytterligare en taktik kvinnorna har r att de skriver att de vill bli tagna med storm.

En till taktik r att hlla i ett vinglas p bilden.

Hur utlser du som kvinna vad som r desperat eller serist via textkonversation p tinder?

Jag kan till exempel ta exemplet med att skriva frst, med tanke p att kvinnor troligen har massor med matcher s r det ju egentligen bttre att kvinnan skriver frst om hon vill framst som seris.
Annars framstr mannen som bara en i mngden och hon fr gratis bekrftelse.

Vad r det fr taktik att ha ett vinglas p bilden?

Jag har endast haft ngra konversationer p tinder, och alla har varit oseris, De flesta vet man, fr dom r rlig, dom ltsas inte att dom r seris, utan skriver mer rakt p vad dom vill. Sen var det en som ltsades att han var seris under konversationen, och det r ju lite vrre.
Citera
2021-06-18, 17:57
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Jag har noterat att vldigt mnga kvinnor i min lder (40) sker efter ett "serist frhllande" med mn mellan 18-25 r, r det en omskrivning fr sexuella eskapader? Kanske vore bst om kvinnorna i trden svarade p det.

En annan sak jag har upptckt r att kvinnor i min lder sker efter mn mellan 18-42 r. Jag har personligen sjlv inget emot att dejta yngre kvinnor, men ven jag har grnser. En 18-ring r inte rolig att ha att gra med, och saknar bde bildning och livserfarenhet. Fr en knsla av att det rr sig om kvinnor med ett lgre intellekt eller en omskrivning fr att (igen) ha sex med yngre killar.

Verkar vara svrt att hitta ngra jmnriga kvinnor som har realistiska frvntningar?

Kvinnor r dumma i huvet, vem fan vill dejta 18-25 ringar nr man r cirka 40 r ? jo fr att hitta en kk isf.... antar dom mste snka ldern d mnnen i deras lder kanske r helt ointresserade vad vet jag...
Citera
2021-06-18, 18:00
Medlem
Citat:

Jag har endast haft ngra konversationer p tinder, och alla har varit oseris, De flesta vet man, fr dom r rlig, dom ltsas inte att dom r seris, utan skriver mer rakt p vad dom vill. Sen var det en som ltsades att han var seris under konversationen, och det r ju lite vrre.

Du verkar vara en synnerligen otursfrfljd figur. Har det ngonsin slagit dig att du r den gemensamma nmnaren? Det r folk som har trffats p Tinder och gift sig.

I princip alla som jag har knt i ngorlunda jmn lder har befunnit sig p Tinder vid ngon tidpunkt, inklusive kusiner.
Citera
2021-06-18, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Du verkar vara en synnerligen otursfrfljd figur. Har det ngonsin slagit dig att du r den gemensamma nmnaren? Det r folk som har trffats p Tinder och gift sig.

I princip alla som jag har knt i ngorlunda jmn lder har befunnit sig p Tinder vid ngon tidpunkt, inklusive kusiner.

Ja jag vet. Och det r inte bara p tinder jag trffar p oserisa.
Hm jo jag har funderat en del varfr det r s ja.
Citera
2021-06-18, 18:10
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jag har noterat att vldigt mnga kvinnor i min lder (40) sker efter ett "serist frhllande" med mn mellan 18-25 r, r det en omskrivning fr sexuella eskapader? Kanske vore bst om kvinnorna i trden svarade p det.

En annan sak jag har upptckt r att kvinnor i min lder sker efter mn mellan 18-42 r. Jag har personligen sjlv inget emot att dejta yngre kvinnor, men ven jag har grnser. En 18-ring r inte rolig att ha att gra med, och saknar bde bildning och livserfarenhet. Fr en knsla av att det rr sig om kvinnor med ett lgre intellekt eller en omskrivning fr att (igen) ha sex med yngre killar.

Verkar vara svrt att hitta ngra jmnriga kvinnor som har realistiska frvntningar?

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Kvinnor r dumma i huvet, vem fan vill dejta 18-25 ringar nr man r cirka 40 r ? jo fr att hitta en kk isf.... antar dom mste snka ldern d mnnen i deras lder kanske r helt ointresserade vad vet jag...

Skmtar ni eller? 18-25 r en kvinnas bsta r.

Vad menar ni blir bttre efter det? Inte fertiliteten och utseendet ivf

Livserfarenhet r inte direkt en positiv sak fr en kvinna. Det betyder snarare trauma, tungt bagage och huvudvrk fr dig som man.

S jo, jag rekommenderar snarare att ni stller in 18-25 eller kanske 27 som allra hgst nr ni sker kvinnor p tinder.
Citera
2021-06-18, 18:39
Bannlyst
Citat:

Mnga kvinnor hller i ett vinglas p sina bilder faktiskt.

S din taktik r att vara lite passiv och se vem som skriver p ett serist stt?

Men framstr du som seris d?
Du skrev ju inte att det ledde nn vart med de serisa?

Jag tnker att sociala medier och dejtingappar gr kvinnor socialt handikappade fr att det inte blir ngon naturlig interaktion, mnnen kan inte trna upp sina sociala frdigheter som man gr genom att lsa kroppssprk och anvnda uteslutningsmetoden.
Mn kan inte agera och kvinnor lr sig inte reagera, fr medierna r som ett filter.
Man fostras inte in i en naturlig dynamik.
Alla r p olika vglngd knslomssigt men frsker hrma varandra.

Drav vinglasen, man ska inte sga "hej", vill bli tagna med storm.

Man ser olika mnster i detta.
Citera
2021-06-18, 18:44
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
TXT
Allts. Hur stor pverkan kan dejtingappar egentligen ha? Det borde svrma attraktiva killar kring attraktiva tjejer IRL. De som anvnder Tinder serist mste vara de som "blir ver" och r behftade med "fel" eller olika sorters problem.
Citera
2021-06-18, 19:13
Medlem
Citat:

Det r ingen direkt omskrivning. De flesta vill skert hitta serist men 9 av 10 vill grna ha lite skoj p vgen

r man och svarar utifrn erfarenhet.
Citera
2021-06-18, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Allts. Hur stor pverkan kan dejtingappar egentligen ha? Det borde svrma attraktiva killar kring attraktiva tjejer IRL. De som anvnder Tinder serist mste vara de som "blir ver" och r behftade med "fel" eller olika sorters problem.
Shr r det.
Tnk dig att kvinnorna r ngra 15 riga killar.
Och tinder r slitz / playboymagazine.

Citera
2021-06-18, 19:31
Medlem
Citat:
Mnga kvinnor hller i ett vinglas p sina bilder faktiskt.

S din taktik r att vara lite passiv och se vem som skriver p ett serist stt?

Men framstr du som seris d?
Du skrev ju inte att det ledde nn vart med de serisa?

Jag tnker att sociala medier och dejtingappar gr kvinnor socialt handikappade fr att det inte blir ngon naturlig interaktion, mnnen kan inte trna upp sina sociala frdigheter som man gr genom att lsa kroppssprk och anvnda uteslutningsmetoden.
Mn kan inte agera och kvinnor lr sig inte reagera, fr medierna r som ett filter.
Man fostras inte in i en naturlig dynamik.
Alla r p olika vglngd knslomssigt men frsker hrma varandra.

Drav vinglasen, man ska inte sga "hej", vill bli tagna med storm.

Man ser olika mnster i detta.

Ok. Det visste jag inte. Kan det vara att dom tror det ger mer likeas eller?
Det dr att skriva i presentationen att inte sga "hej" och tagen med storm vet jag inte vad det skulle va fr ngon slags taktik.

Nej. Jag har ingen taktik. Det r bara ngot jag mrker.

Jag framstr som seris.
Just p tinder har jag inte trffat ngon som r det, jag visste innan att ntdejting frmodligen inte r stlle dr man hittar det, men jag gav det nd en chans fr att se hur det var, och jag hade rtt, det var inte rtt stlle.
Senast redigerad av Jendy 2021-06-18 kl. 19:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in