2021-06-24, 14:21
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Det r exakt dr problemet sitter. Inte brist p matchningar, utan de matchningarna man fr gr ingenstans. Tjejerna har inget riktigt intresse av att lra knna dig, trots att de faktiskt valt att svepa hger p dig. Det komiska r att det r alltid tjejer som sger "Stick ut! Skriv inte bara ett hej. Blablabla". Har de sjlva sett sina meddelanden? Man har ju intressantare diskussioner med sin hund n dessa tjejer.

Figurerar man p en marknad dr man har "kunder" i verfld, varfr anstrnga sig? Det fr kunden gra. Fullt rationellt beteende (om n otrevligt men det r en annan sak). Den dag marknaden vnder d str man dr men s lnge den r som den r, kommer de flesta mnniskor att bara kra p och nyttja situationen. Vi mn hade antagligen inte agerat annorlunda om det var vi som fick drsvis med likes, matchningar och meddelanden.

// CC
Citera
2021-06-24, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Figurerar man p en marknad dr man har "kunder" i verfld, varfr anstrnga sig? Det fr kunden gra. Fullt rationellt beteende (om n otrevligt men det r en annan sak). Den dag marknaden vnder d str man dr men s lnge den r som den r, kommer de flesta mnniskor att bara kra p och nyttja situationen. Vi mn hade antagligen inte agerat annorlunda om det var vi som fick drsvis med likes, matchningar och meddelanden.

// CC

Jag vet att vi mn hade agerat som tjejerna, om inte vrre, om situationen var helt omvnd. Har flera gnger i trden skrivit att problemet ligger inte hos tjejerna, utan i sjlvaste appen. Ett phittat exempel jag brukar ta upp r; Johanna hade fallit fr Adam i rl, men hade Johannas och Adams vgar korsats p Tinder s hade Johanna dissat Adam 10/10 gnger. Drfr jag mnga gnger fresprkat fr att Tinder borde bannas, och andra liknande appar, samtidigt som man uppmuntrar folk att g ut i stllet. Men andra sidan bor vi inte i Nordkorea, s det lr inte hnda.
Citera
2021-06-24, 14:40
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Jag vet att vi mn hade agerat som tjejerna, om inte vrre, om situationen var helt omvnd. Har flera gnger i trden skrivit att problemet ligger inte hos tjejerna, utan i sjlvaste appen. Ett phittat exempel jag brukar ta upp r; Johanna hade fallit fr Adam i rl, men hade Johannas och Adams vgar korsats p Tinder s hade Johanna dissat Adam 10/10 gnger. Drfr jag mnga gnger fresprkat fr att Tinder borde bannas, och andra liknande appar, samtidigt som man uppmuntrar folk att g ut i stllet. Men andra sidan bor vi inte i Nordkorea, s det lr inte hnda.

Jag har sjlv hvdar och argumenterar fr att Tinder r den mest cyniska app som hittills har skapats s jag hller med dig helt och hllet.

// CC
Citera
2021-06-24, 15:19
Medlem
Matsu-sans avatar
Tinder mste ju frlorat mer n 50 procent av sin anvndarbas till Facebook dejting vid det hr laget...
Citera
2021-06-24, 15:52
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75

// CC

Precis, skyll problemet p det som r skurken till att det blivit s, dvs appen som mjliggr att f "kunder" kan vlja och vraka bland ett mycket stort antal "varor" som i princip skriker "kp mig".
Det "varorna" kan gra om dom vill, r att inte "slja sig" fr billigt/vara desperata, s kanske "kunden" inser att bara fr att det finns mnga "varor", s kan man inte bara kpa "varor" p ppet kp och sen hvda att varan var undermlig och lmna tillbaka den.

Jag tror ocks, att om mnnen varit f, och kvinnor det stora antalet som skriver till allt och alla, s hade sannolikt mnnen suttit och petat i kakan och bara plockat russin dom med.
Olycklig utveckling, s dom som nyttjar appen, br tnka sig fr hur dom anvnder den, och vilka konsekvenser det fr fr den stora massan, inte bara fr dom sjlva som jag misstnker att mnga gr?
Citera
2021-06-24, 17:21
Medlem
Citat:
Det r exakt dr problemet sitter. Inte brist p matchningar, utan de matchningarna man fr gr ingenstans. Tjejerna har inget riktigt intresse av att lra knna dig, trots att de faktiskt valt att svepa hger p dig. Det komiska r att det r alltid tjejer som sger "Stick ut! Skriv inte bara ett hej. Blablabla". Har de sjlva sett sina meddelanden? Man har ju intressantare diskussioner med sin hund n dessa tjejer.

Haha, jag vet. Det r svrt att veta vad de egentligen krver. Sen har de ADHD och kan skifta mellan intresse och likgiltighet p ett stt som fr mig att ifrgastta kausalitetsprincipen i universum.

Just skiftet mellan intresse och ointresse har gett mig ex antal hjrnbldningar.. Man vet aldrig var man har dem.

Men jag upplever inte alls detta fenomen i verkligheten. Det beror hgst troligt p att Tinder vilar p ett artificiellt intresse. Det r teoretiskt, inte verkligt. Men fr mn som r visuella kan det lttare verg till verkligt.
Senast redigerad av Ekvilibrium1 2021-06-24 kl. 17:24.
Citera
2021-06-24, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Tinder mste ju frlorat mer n 50 procent av sin anvndarbas till Facebook dejting vid det hr laget...
50% HAHA mste vara i princip 99%,total desperation nu kr dom 505 p allt och snder fulmess med att ngon r intresserad, Tinder gr mot dden
Citera
2021-06-24, 20:09
Medlem
Citat:

O i Sverige. Det finns ju inte fr oss.
Citera
2021-06-24, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Jag tror rligt talat inte att det hade spelat ngon roll om mn ftt fler matchningar med trvrda tjejer.

Konversationerna tenderar att vara av slaget: Okej! "Spnnande!" "haha".

Allts om de r snygga ser det ut s.

Hur fan bygger man ngot med sdana typer? De har redan bestmt sig. Helt uppenbart.

Dem bryr sig inte om du slutar svara.

En person som skriver s r ett meddelande ifrn att ghosta dig helt.
Citera
2021-06-24, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokstavochsiffra1
Dem bryr sig inte om du slutar svara.

En person som skriver s r ett meddelande ifrn att ghosta dig helt.

Tack fr upplysningen.
Citera
2021-06-24, 21:37
Medlem
Citat:

Tror du det?

Testat FB dejting nn dag eller 2 och man fr nstan lite samma vibe som p Tinder. Inte exakt men nstan. Inte mycket matchningar eller respons frn tjejer.
Citera
2021-06-24, 22:27
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TearDrops
Testat FB dejting nn dag eller 2 och man fr nstan lite samma vibe som p Tinder. Inte exakt men nstan. Inte mycket matchningar eller respons frn tjejer.
Frre rumpor, fljarsimps-jagande IG-kvinnor och vinglas. Fler "tanter" och till synes alldagliga mnniskor.

Om Tinder r en sandlda s r FB-dejting en lekstuga.
Senast redigerad av lakritc 2021-06-24 kl. 22:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in