Citat:
Ursprungligen postat av
CC75
Figurerar man p en marknad dr man har "kunder" i verfld, varfr anstrnga sig? Det fr kunden gra. Fullt rationellt beteende (om n otrevligt men det r en annan sak). Den dag marknaden vnder d str man dr men s lnge den r som den r, kommer de flesta mnniskor att bara kra p och nyttja situationen. Vi mn hade antagligen inte agerat annorlunda om det var vi som fick drsvis med likes, matchningar och meddelanden.
// CC
Precis, skyll problemet p det som r skurken till att det blivit s, dvs appen som mjliggr att f "kunder" kan vlja och vraka bland ett mycket stort antal "varor" som i princip skriker "kp mig".
Det "varorna" kan gra om dom vill, r att inte "slja sig" fr billigt/vara desperata, s kanske "kunden" inser att bara fr att det finns mnga "varor", s kan man inte bara kpa "varor" p ppet kp och sen hvda att varan var undermlig och lmna tillbaka den.
Jag tror ocks, att om mnnen varit f, och kvinnor det stora antalet som skriver till allt och alla, s hade sannolikt mnnen suttit och petat i kakan och bara plockat russin dom med.
Olycklig utveckling, s dom som nyttjar appen, br tnka sig fr hur dom anvnder den, och vilka konsekvenser det fr fr den stora massan, inte bara fr dom sjlva som jag misstnker att mnga gr?