2020-07-28, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Testade Photofeeler fr nt r sen. Har ingen aning om varifrn, i huvudsak, de som rstar kommer. Ibland skrivs kommentar "great smile eller "person looks relaxed and genuine" eller "I would date them" eller nt (i bsta fall). Det r p engelska och anonymiserat. Inte ens skert att det r en kvinna (jag r en man).

Jag la upp 6-7 bilder. Bsta bilden fick betyget attractive 7,4, smart 8,8 och trustworthy 8,5 av folk i min lder. Det r vl ok (?) men inte fan gav det nt p Tinder. Tjnsten Photofeeler, som sdan, r inte dlig. Den kan nog hjlpa till att vlja bort de smsta bilderna. Om 40 personer rstar ungefr lika s sger det nt. Att folk frn andra lnder skulle anse mig snyggare n svenskar (som rstar p Photofeeler) tror jag inte p.

Man brukar kunna f ca 10 kommentarer. "Great outfit" tycker en. "Would prefer it with different clothing" tycker nsta. S det r inte ltt att veta kvinnors preferenser. Tinderskiten r nedlagd, sknt. Det var alldeles fr mkt ppet prostituerade, tjejer i Kina osv. r det nn som lajkat (eller vad det hette) s svarar de mnga gnger inte tillbaka. Det r kvinnounderskott p Tinder. Man fick definitivt en knsla av att mnga tjejer mera var ute och testade sitt marknadsvrde. S ett ok betyg p Photofeeler betydde inte ett skit p Tinder.
Jag tnker inte frsvara Photofeeler allt fr mycket, men de kommentarerna du beskriver r frtryckta kommentarer som vem som helst kan skicka till dig. Det r ingen robot utan folk/tjejer/killar eller vad du nu valt som ger dig en rst och vljer kommentar frn en scrolldown meny.

Jag kan ocks tycka att de frtryckta kommentarerna r lite trkiga men om man vet vad det handlar om s r det nd ok. En hel del skippar "mallen" och ger egna kommentarer, de r betydligt mer vrda.
Citera
2020-07-28, 18:11
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Hitta inget roligt p tinder bara dliga killar/mn
Citera
2020-07-28, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Ni som anvnt er utav Photofeeler fr att f era bilder rankade. r det svenskar eller folk i andra lnder som gett er betyg?
Jag frsker skicka PM men du kan inte ta emot. Ingen stor sak, tnkte frga lite och ge lite tips. Ser att du skickar pm till mig men jag kan inte svara eftersom du inte tar emot PM, bara s du vet.
Citera
2020-07-28, 18:43
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Personligen skulle jag sga att Tinder r ungefr som krogen, en del idioter, en del fula och en del dumma i huvudet. Samtidigt s finns det massor av tjejer med en hel del bakom pannbenet om du bara tar dig tid att lyssna.

Fejkprofiler har jag inte sttt p, dremot dyker det upp en del som sker sugardaddy (jag r tyvrr ldre och i deras mlgrupp) och en del ststatsdamer som grna har sex mot betalning. Men fejkprofil, det har jag inte rkat ut fr.

Slampor och horor...inte de ord jag anvnder om kvinnor, snackar du s s frstr jag att de lgger benen p ryggen.

Fejkprofiler finns det gott om. Till exempel matchade jag med ett kinesluder i Kina. Efter ngra meddelanden med vanliga frgor och svar ville hon ha mitt telefonnummer. Give me your phonenumber skrev hon, varav jag svarade Why? och nsta sekund blockade hon mig. En typisk bedragare, alternativt en psykopat.
Citera
2020-07-28, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Tinder som attraktivitetsmtt fr en kvinna r vl inte helt plitligt. Med tanke p att alla, fula som snygga, fr knulla.
Jag r nyfiken p varfr den dr minst attraktiva tjejen i tjejgruppen blir uppvaktad p tinder med mera. Alla vet om den jag menar, nstan varje grupp innehar denna. ven kallad cockblockaren.

Nej skmt sido. Skulle alla killar sluta hger spamma p varje profil, och swipa mer efter det man faktiskt dras till s skulle mycket nog frbttras.

Lite standarder br man vl ha. Personligen skulle jag skmmas ver att bara ta ngot fr snoppen ska ha sitt. Hur tnker folk? Eller r man attraherad av varje tjej man ser?

Jag utgr typ alltid i jmfrelse med mitt ex. Antingen ska hon va lika snygg, eller snyggare. Och hon var vl en stabil 7a, s dr ligger iallafall mina standarder. Hellre f i kvalitet n mnga i kvantitet?
Citera
2020-07-28, 19:31
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Jag utgr typ alltid i jmfrelse med mitt ex. Antingen ska hon va lika snygg, eller snyggare. Och hon var vl en stabil 7a, s dr ligger iallafall mina standarder. Hellre f i kvalitet n mnga i kvantitet?
Tycker samma. Efter att man sorterat bort Instagramkvinnorna r det ganska f som blir kvar. Den dr 80/20-kvoten skulle likavl kunna appliceras p kvinnor om alla mn hll en lgstastandard.

De matchningar jag fick var riktigt fina tjejer - kalaspinglor - som man hade kunnat tnka sig att inleda frhllanden med. De var givetvis dr fr uppmrksamheten, men trevliga, snabba p att mta upp och vlmblerade i huvudet vilket frsts r mycket attraktivt.
Citera
2020-07-28, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Jag tnker inte frsvara Photofeeler allt fr mycket, men de kommentarerna du beskriver r frtryckta kommentarer som vem som helst kan skicka till dig. Det r ingen robot utan folk/tjejer/killar eller vad du nu valt som ger dig en rst och vljer kommentar frn en scrolldown meny.

Jag kan ocks tycka att de frtryckta kommentarerna r lite trkiga men om man vet vad det handlar om s r det nd ok. En hel del skippar "mallen" och ger egna kommentarer, de r betydligt mer vrda.

Jo jag vet att de r frtryckta, det r ok. Ngra gav personliga kommentarer. Jag rankade sjlv ngra bilder. Jag knde aldrig igen nn frn Sverige. Fick en knsla att det var mnga brittiskor. Photofeeler var ganska bra mste jag sga. Dremot gav Photofeeler inget resultat p Tinder. Tinder var bara ken fr mig s jag avreggade. Tack.
Citera
2020-07-28, 19:55
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Jag r nyfiken p varfr den dr minst attraktiva tjejen i tjejgruppen blir uppvaktad p tinder med mera. Alla vet om den jag menar, nstan varje grupp innehar denna. ven kallad cockblockaren.

Nej skmt sido. Skulle alla killar sluta hger spamma p varje profil, och swipa mer efter det man faktiskt dras till s skulle mycket nog frbttras.

Lite standarder br man vl ha. Personligen skulle jag skmmas ver att bara ta ngot fr snoppen ska ha sitt. Hur tnker folk? Eller r man attraherad av varje tjej man ser?

Detta jag ska sga har inte s mycket med Tinder direkt att gra, men jag fick just en "uppenbarelse" som r rtt sjlvklar men det har inte kopplat tidigare.

Varfr mnga kvinnor fr uppmrksamhet p Tinder, och p Bodycontact, r kanske fr att mn sitter och kollar just d dom r som mest sugen p lite umgnge? Och sklart att det r mnga fler mn som sker n kvinnor.

Allts, min teori r att mn i hgre utstrckning n kvinnor kollar i appen eller p sidan d dom r utsvultna p sllskap, och d r dom inte s nogrknade, och sveper ja p alla som skulle kunna duga fr stunden?
Medans kvinnor enligt min erfarenhet r mera fr planering s vi tnker till lite mera innan vi skriver till en man och ger uppmrksamhet.
Det gr att en del kvinnor tror att dom r vrda mera n vad dom egentligen r nr det kommer till relationer, och s stller dom strre krav fr att dom kan och fr att kanske frska slla bort dom desperata mnnen?

Kanske alla andra redan listat ut detta, men jag kom att tnka p detta nu, d jag kan f mail frn mn p BC som i princip r villiga att stta sig i bilen och ka 10 mil fr att trffa mig utan att veta vem jag r, och utan en bild ens... Men dom skriver knapphndigt, d dom sannolikt bara har en hand ledig och skriva med. S jag tnker att kanske samma fenomen finns ven p Tinder?

S, ifall detta stmmer, s skulle det bli lite bttre om mn bara sveper jag p dom kvinnor som dom skulle vilja ha en relation med, och inte lta "fel huvud" avgra fr stunden?

Det borde enligt mitt stt att se p det hela, jmna ut oddsen lite t bda hllen, kvinnor fr mindre uppmrksamhet totalt sett och d minskar kraven, s att "vanliga" mn lttare nr fram?
Citera
2020-07-28, 21:17
Medlem
Prinsessbakelses avatar
r vldigt glad att jag slipper Tinder och alla andra dejtingappar/dejtingsidor nu nr jag r i ett frhllande. Som mnga varit inne p r Tinder i princip lnlst, speciellt som kille. Det slutar nstan alltid med att man blir ignorerad, eller ghostad, av tjejer man inte tycker r vare sig intressanta eller attraktiva. Problemet r bara att man frr eller senare kommer till insikt i att man inte kan f ngon som man verkligen r intresserad av. Samtidigt gror desperationen inombords i en hnsynsls takt och mnga blir nog rdda av tanken att tvingas tillbringa sitt liv i ensamhet. Drfr fortstter man det ndlsa famlandet i mrkret samtidigt som garna av Tinder och alla andra ntdejtingappar tjnar miljonbelopp p alla krlekstrstande mnniskor (killar). Sorgligt.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-07-28 kl. 21:31.
Citera
2020-07-28, 21:31
Medlem
Citat:

Jag lste nnstans att average guys fr mindre n 1% hgerswipe. Medan killar hgerswipar i snitt ca 50% p tjejer. r det d verkligen killarnas stt att swipa som r fel och inte tjejernas?

Men visst, jag frstr vad du menar, (och jag spammar inte hger) det hade ju varit trevligt om tjejerna skulle bli glada ver en matchning med ngon p deras egen niv. Var ute ngra stycken i lrdags och en tjej i sllskapet som ser hyfsat bra ut (average?) sade att hon matchade med alla hon hgerswipade. Jag blev inte ett dugg frvnad, men IRL hade det varit nt annat.
Citera
2020-07-29, 10:37
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Jag lste nnstans att average guys fr mindre n 1% hgerswipe. Medan killar hgerswipar i snitt ca 50% p tjejer. r det d verkligen killarnas stt att swipa som r fel och inte tjejernas?
Hller med. Syftet med appen ska ju egentligen vara att trffa folk och inte sitta p arslet fr att bara g igenom utbudet, skaffa brevvnner eller slsa bort sin tid p att skriva med folk man aldrig trffar.

Dock r de flesta killar verkligen inte snygga och skulle tjejerna svepa hger p dessa s kan de lika grna ragga upp en godtycklig man p gatan.

(Analogt: En vanlig tindertjej hade en godtycklig man p gatan aldrig tittat tv gnger efter.)
Senast redigerad av lakritc 2020-07-29 kl. 11:04.
Citera
2020-07-29, 18:23
Avstngd
Vanstertrollets avatar
Nu skulle jag aldrig kunna tnka mig seris dejting med en ensamstende morsa s det r egentligen skitsamma fr min del, men ni som kan tnka er det vad tycker ni om nr dom skriver vertydligt i profilen att deras ungjvel gr fre allt och att ni alltid kommer i andra hand? Naturligtvis r det rimligt att gra den prioriteringen. Jag hade dock blivit ganska avtnd av att hon s tydligt knner att hon mste markera det i sin Tinderprofil. Kan tycka att det r lite underfrsttt liksom. Man gr sig ju inte direkt attraktiv p det sttet. Blir ni avskrckta och swipar vnster p en sn profil?

Sjlv blir jag triggad och nnu mer sugen p att utnyttja slynan istllet. Har man varit ute och slynat sig och nu frsker lura nn stackars cuck att frsrja henne och slynungen hon ftt med nt random krogligg frtjnar hon att utnyttjas i samtliga hl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in