2020-07-01, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Det kan mycket vl glla mn ocks.

Om en kvinna fr frgan om hon attraheras av en bild s analyserar hon den intellektuellt och svarar utifrn det. Hon svarar vad hon tycker hon borde attraheras av. r hon i en relation eller p annat stt omjlig fr dig s kommer hon inte knna efter. Det intellektuella svaret r ngot helt annat n det knslomssiga. Sktsam eller bad boy fr att frenkla.
OK, jag frstr ditt resonemang. Det kan nog stmma om man som enskild person frgar ngon face to face. Eller fr de otaliga "tips" p typ av bilder som en kille ska ha p tinder som jag frmodar har skrivits av kvinnor. De ger jag faktiskt inte (lngre) mycket fr om de inte har statistiska underlag.

Tipset om photofeeler verkar vl dock funka hyfsat, det r ju opersonligt s det utfallet blir vl mer rligt och representativt.
Citera
2020-07-01, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasterasaren1
Jag har sett otroligt mycket mn som gr bort dem sjlva pga bilderna de vljer att lgga upp och ta. Frnsttande men som ser helt ok ut irl. Sedan kanske mn inte ska rnna efter ointresserade. Fick mail frn ngon jag varit jvligt tydlig emot i flera r och lackar allvarligt talat p att det inte betyder ngot fr honom att jag inte r intresserad eller attraherad och knner avsmak nr mn upptrder illa. Det gller de snygga mnnen ocks.

Sluta fixera er p ointresserade kvinnor och engagera er nr ni fr gensvar istllet. Ett NEJ r ett nej, ven nr det innehller det att man saknar intresse fr ngon. Att fortstta och dessutom ifrgastta att man har konton nr man har trkigt, r skevt som fan eftersom jag gr vad jag vill och skaffar som raderar efter humr. Inte konstigt att vissa blir "incels" d. Tror du att mn blir attraktivare av att kvinnor mste sga "JAG VILL FRHELVETET INTE HA DIG!" S Jo, bilder frstr mer n utseendet eftersom resten handlar om beteenden.
Jag r inne p din linje ven om det gller t bda hll. Ftt s mnga bilder frn tjejer som jag kan frst r kanonfina men genom diverse ansiktsuttryck, vinklar eller annat fr dom att hamna i "soptunnan". Om alla, bde killar och tjejer kunde frst hur lite extra tid vid kameran (och grna vid presentationen) kan ge utdelning!
Senast redigerad av Farzan73 2020-07-01 kl. 15:03.
Citera
2020-07-01, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Jag r inne p din linje ven om det gller t bda hll. Ftt s mnga bilder frn tjejer som jag kan frst r kanonfina men genom diverse ansiktsuttryck, vinklar eller annat fr dom att hamna i "soptunnan". Om alla, bde killar och tjejer kunde frst hur lite extra tid vid kameran (och grna vid presentationen) kan ge utdelning!
Ja, om man inte vljer bilder som mnar rensa bort olika mnniskor eftersom de olika vis som man presenterar sig p, drar till sig olika slags mnniskor. Jag fredrar mer vardagsbilder p mig fr att f mindre mn.

En sak jag reagerar p r det med att skicka selfies. Majoriteten av mn skickar ovackra sdana i tid och otid och det blir faktiskt rtt stelt eftersom det indikerar en oseris framtoning om det inte r en samtidig vad man gr. nnu vrre med halvnakna mn eller de som ligger i sngen. Att ligga ner ger dessutom sllan bra bilder men det r sunkigt att skicka en selfie frn sngen.

Vill du ha ett lgre utbud r du mindre nogrknad. Men som ldre eller verhuvudtaget har jag alltid avskytt bilder dr ngon inte r pkldd. Jag r kvinna. Jag vill inte se hud, srskilt inte om jag r mer seris.
Citera
2020-07-01, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasterasaren1
Ja, om man inte vljer bilder som mnar rensa bort olika mnniskor eftersom de olika vis som man presenterar sig p, drar till sig olika slags mnniskor. Jag fredrar mer vardagsbilder p mig fr att f mindre mn.

En sak jag reagerar p r det med att skicka selfies. Majoriteten av mn skickar ovackra sdana i tid och otid och det blir faktiskt rtt stelt eftersom det indikerar en oseris framtoning om det inte r en samtidig vad man gr. nnu vrre med halvnakna mn eller de som ligger i sngen. Att ligga ner ger dessutom sllan bra bilder men det r sunkigt att skicka en selfie frn sngen.

Vill du ha ett lgre utbud r du mindre nogrknad. Men som ldre eller verhuvudtaget har jag alltid avskytt bilder dr ngon inte r pkldd. Jag r kvinna. Jag vill inte se hud, srskilt inte om jag r mer seris.
Alla har vi vra preferenser. Duckface och stora lnkade instagramkonton gr bort direkt hos mig. Skriker det attention whore s springer jag t andra hllet 🙂
Citera
2020-07-01, 20:53
Medlem
Har tinder tekniska problem?
Citera
2020-07-01, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Har tinder tekniska problem?
Jepp, vet inte vad dock men ser inget dr.
Citera
2020-07-01, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Jepp, vet inte vad dock men ser inget dr.
h tur, trodde de hade stngt av mig fr nn konstig anledning.
Citera
2020-07-01, 21:12
Medlem
Tyska-latsdrags avatar
Mitt i en konversation och allt flyter p bra.. S dr appen.

Jag har haft problem med tinder lite d och d, och jag tycker att det r mrkligt att de inte p ngot stt knner att det vore trevligt fr deras anvndare att signalera att det r ngot fel med appen. De borde kunna skicka ut ngon slags meddelande, eller om appen kraschar helt ha ngon sida som man kan g till fr att kolla appens status.

Jvligt drygt om man precis ska trffa ngon och appen bara lgger av utan att man riktigt fr veta vad som hnt.
Citera
2020-07-01, 21:32
Medlem
Trodde ocks de bara var jag som hade problem, tack nu vet man
Citera
2020-07-01, 22:15
Bannlyst
Hoppas den kraschar fr evigt.
Citera
2020-07-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Vad r det inte tjejer frstr?

Du har allts matchat med max 4% av killarna. Nu kan jag inte tnka mig att du har swipat alla 10 000 killarna du ftt likes av, men hur mnga av de du har hgerswipat och sledes matchat med har varit average guys som du hgerswipat baserat p att de "verkar ha ngot innanfr pannbenet, som kan fra en intressant diskussion och stller frgor" ? Nej, du har givetvis hgerswipat p killar som de flesta andra tjejer hgerswipat. De killarna badar ju i matchningar och blir sklart avtrubbade. Kort sagt r det skit samma fr dem hur de beter sig i konversationerna, de fr ju nd tjejer.

Hur menar du att average guys ska sticka ut i konversationerna? Du har ju redan vnsterswipat dem.

Edit: Jag frtydligar. Ditt rd att sticka ut och vara intressant i konversationerna fr average guys r lika relevant som att ge en uteliggare finansiell rdgivning om hur uteliggaren ska frvalta alla sina miljoner.

Detta tips var fr killar som upplever de fr matcher men inte riktigt fr till konversationerna. Har fler killkompisar som har ftt betydligt fler svar nr de lagt lite effort p meddelandena.

De som inte ens fr matchningar kan sklart inte tillgodogra sig detta rd. Till er vill jag sga: frsk ta lite bttre bilder, nivn p bilderna r s lg s det r inte sant.
Citera
2020-07-01, 23:00
Medlem
Uppenbara problem:
https://live.aftonbladet.se/supernyt...e06900116e8aa2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in