Citat:
Ursprungligen postat av
Arasone
Kan nn frklara hur den hr tjejens hjrna fungerar? Varfr i helvete swipa hger fr att sedan inte svara? Herregud, dessa fruntimmer....
Det r irriterande helt klart.
Men jag kan sjlv knna igen mig i det lite, att; ibland swipar man hger p ngon, trots att man granskar hyfsat noga (jag kollar oftast p nstan alla bilder & profil - ganska unikt jag vet), men sedan nr (om) man vl matchar s kollar man ju extra noggrant p sitt nya offer. D ses personen i ett mer oberoende kontext. Man lser profilen mer noggrant osv.
Vid swipningen s jmfrde man ju lite med tjejerna fre i kortleken, undermedvetet. Var det d tex ett gng ful(are) tjejer innan s framstr ju den swipade tjejen som relativt bttre. Efter match jmfr du inte alls p samma stt. Om du jmfr alls r det med dina andra matchningar.
Det beaktat r det ju inte orimligt att en annan bedmning grs.
Allt detta utgr frn ett scenario dr tjejen faktiskt kan tnka sig att trffa ngon.
Andra scenarion inkluderar men r inte begrnsade till;
- bekrftelseskande,
- fnstershoppande (nyfiken p appen),
- hon har fr mnga andra intressanta p g och lgger dig p hg i fall de andra inte blev ngot av
- hon swipade av tristess fast hon inte behver nya matchningar,
- ngon av hennes tjejkompisar som fick swipa t henne (inte ovanligt) och du dg inte t den faktiska tjejen och/eller s knde inte kompisen att hon hade mandat att faktiskt skriva