2019-02-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Ass fyfan vad cklad jag blir av att mn har sn jvla dlig sjlvrespekt. Visst, knulla dom hr brudarna, men kan ngon frklara hur fan ni kan dejta och vara i frhllande med dom hr brudarna som knullat runt hela Tinder och sen valt er?

Feminismen r ju fan redan helt inkrd i er skalle. Jag har sett folk hr som sger att man r muslim fr att man inte velat vara i ett frhllande med en brud i 20 rs ldern som legat med mer n 20 pers t.ex, ass jag mste bara anta att ni som gr det hr r fr att ni inte kan f tag p bttre.

Det finns ju en anledning till att vissa tjejer ses som relationsmaterial, och vissa r fr knull. r det ngon hr som dejtat en sdan tinderbrud serist och frklara tanken bakom detta?

Fr att det finns vldigt mnga mn som har samma bagage, kanske?

Jag vet inte hur det r med dig men jag som r sexmissbrukare har knullat hundratals. Kvinnor, mn, transor och alla mjliga konstellationer dessa kommer i. Har ven horat ut mig.

Jag har erhllit lyxen att jag helt enkelt inte bryr mig om tjejens frflutna. Mest troligt s r hon nd inte vrre n mig.
Citera
2019-02-26, 18:11
Medlem
Jag skulle behva byta ut mina foton. Jag har tagit de jag har med mobilen med ett stativ, s det r nstan bara selfie men som inte helt ser ut som selfie. Fr att ta bttre kort, behver jag mnne be ngon ta kort p mig med en bra kamera? Jag r obekvm bakom linsen, kanske gr att komma ver? Ngon som som har ntt rd, fr jag vill verkligen f bttre bilder!
Citera
2019-02-27, 00:00
Medlem
lakritcs avatar
ntligen tagit bort Tinder fr gott. Ut och leva livet!
Citera
2019-02-27, 10:24
Medlem
Arasones avatar
Alla frstr vad Tinder gr ut p. Du vljer eller vljer bort personer p grund av deras bilder / info text. Du drar t vnster p dom som du inte tycker r intressanta och hger p dom som du tycker r intressanta, right?

Vi alla har varit med om att vi har matchat med tjejer, skrivit och sedan inte ftt ngot svar. Dom flesta svarar eftersom att dom r intresserade, men vissa skippar helt att svara. D tnker man, okej men varfr i helvete drog du t hger om du inte ens har intresse av att svara?

Det diskuteras en hel del i trden om tjejers agerande. Igr sg jag en tjej som faktiskt skrev ut i klartext exakt hur appen fungerar fr tjejer.

http://i63.tinypic.com/dy0o6s.jpg

Kan nn frklara hur den hr tjejens hjrna fungerar? Varfr i helvete swipa hger fr att sedan inte svara? Herregud, dessa fruntimmer....
Senast redigerad av Arasone 2019-02-27 kl. 11:18.
Citera
2019-02-27, 12:23
Medlem
Knobelsdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arasone
Alla frstr vad Tinder gr ut p. Du vljer eller vljer bort personer p grund av deras bilder / info text. Du drar t vnster p dom som du inte tycker r intressanta och hger p dom som du tycker r intressanta, right?

Vi alla har varit med om att vi har matchat med tjejer, skrivit och sedan inte ftt ngot svar. Dom flesta svarar eftersom att dom r intresserade, men vissa skippar helt att svara. D tnker man, okej men varfr i helvete drog du t hger om du inte ens har intresse av att svara?

Det diskuteras en hel del i trden om tjejers agerande. Igr sg jag en tjej som faktiskt skrev ut i klartext exakt hur appen fungerar fr tjejer.

http://i63.tinypic.com/dy0o6s.jpg

Kan nn frklara hur den hr tjejens hjrna fungerar? Varfr i helvete swipa hger fr att sedan inte svara? Herregud, dessa fruntimmer....

Appen har blivit en app som tjejer bara ska ha. Ett tidsfrdriv som vilken annan social app som helst. De r inte det minsta ute efter nn jakt p en partner. Mjligen nt tillflligt p helgnatten fr det r ju i princip olagligt fr killar att nrma sig tjejer ute p krogen idag s de som nd r sugna tar nn frn appen.

Det fr vara en bra ful kille som dessutom inte r snygg nog fr henne. Sg ju ut som en korsning mellan en sl och en oxe med den dr feministluggen, ringen och ansiktsfettet. Fd inte hennes ego grabbar.
Citera
2019-02-27, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.B.T.L
Fr att det finns vldigt mnga mn som har samma bagage, kanske?

Jag vet inte hur det r med dig men jag som r sexmissbrukare har knullat hundratals. Kvinnor, mn, transor och alla mjliga konstellationer dessa kommer i. Har ven horat ut mig.

Jag har erhllit lyxen att jag helt enkelt inte bryr mig om tjejens frflutna. Mest troligt s r hon nd inte vrre n mig.

Fr jag frga var du hittar alla dessa kvinnor och mn att ligga med? Genuint intresserad.
Citera
2019-02-27, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arasone
Det r irriterande helt klart.

Men jag kan sjlv knna igen mig i det lite, att; ibland swipar man hger p ngon, trots att man granskar hyfsat noga (jag kollar oftast p nstan alla bilder & profil - ganska unikt jag vet), men sedan nr (om) man vl matchar s kollar man ju extra noggrant p sitt nya offer. D ses personen i ett mer oberoende kontext. Man lser profilen mer noggrant osv.

Vid swipningen s jmfrde man ju lite med tjejerna fre i kortleken, undermedvetet. Var det d tex ett gng ful(are) tjejer innan s framstr ju den swipade tjejen som relativt bttre. Efter match jmfr du inte alls p samma stt. Om du jmfr alls r det med dina andra matchningar.

Det beaktat r det ju inte orimligt att en annan bedmning grs.

Allt detta utgr frn ett scenario dr tjejen faktiskt kan tnka sig att trffa ngon.

Andra scenarion inkluderar men r inte begrnsade till;
- bekrftelseskande,
- fnstershoppande (nyfiken p appen),
- hon har fr mnga andra intressanta p g och lgger dig p hg i fall de andra inte blev ngot av
- hon swipade av tristess fast hon inte behver nya matchningar,
- ngon av hennes tjejkompisar som fick swipa t henne (inte ovanligt) och du dg inte t den faktiska tjejen och/eller s knde inte kompisen att hon hade mandat att faktiskt skriva
Citera
2019-02-27, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandmanii
Jag skulle behva byta ut mina foton. Jag har tagit de jag har med mobilen med ett stativ, s det r nstan bara selfie men som inte helt ser ut som selfie. Fr att ta bttre kort, behver jag mnne be ngon ta kort p mig med en bra kamera? Jag r obekvm bakom linsen, kanske gr att komma ver? Ngon som som har ntt rd, fr jag vill verkligen f bttre bilder!
Det rcker med en stadig telefon. Du kan alltid redigera lite. Skulle rekomendera lightroom cc.
Ta bilder i bra ljus, helst dagtid, eller se till att ljuset r bra i rummet du r i. Sen r du klar. Behver inte vara s komplicerat. Se till att du har variation i dina bilder ocks. Resten ligger p ditt utseende. Lycka till!
Citera
2019-02-27, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockebockee
Har du sjlv har den erfarenheten av tinder? Eller finns det ngon mer renodlad sexdejting sajt?
Bodycontact r vl den mest ppna sexsajten vad jag vet.

Min erfarenhet r blandad, allt frn matchningar som krver tre meddelande innan man ses en lrdagkvll till de som vill dejta med frhoppningen om en seris relation, sistnmnda stter man p rtt ofta.

Burkm4t ovan sammanfattar bra vilket brett klientel tinder har, allts allt frn bekrftelseskare, en spontan lust dr tjejen skaffar appen bara fr kvllen och frhllandetjejer.
Citera
2019-02-27, 16:45
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Det r en dejtingapp dit majoriteten av de som sker sig dit r ute efter sex, p samma stt som majoriteten av de som sker sig till happypancake fr en serisare relation kan du ven dr hitta sex och p tinder hitta en seris relation.

Det blir vad du sjlv gr det till.

r s underhllande att folk inte fattar det.

r appen fr sex eller serisa relationer?

Tror folk att livet r s frenklat? Hr p hger sida r alla som vill vara serisa och hr p vnster sida r alla som bara vill ha sex, thats it, ven om de trffar drmpartnern s har de redan gjort sitt val att vara p vnster sida, s de fr hlla sig till det. Det finns inga mellanting.
Citera
2019-02-27, 16:56
Medlem
tuggishs avatar
Anvnde tinder fr ett r sedan nr jag var singel.

Var totalt random vilka typer av tjejer man trffade sen irl. Kan ge ngra exempel:

* Kristen tjej som inte ville ha sex innan ktenskapet. Frn Armenien. Hngde lite hade trevligt men inte s mycket gemensamt.

*Vnsterfemenistbrud. Iranier. Hatade mn. Slppte till p andra dejten. Sen dumpa jag henne fr att jag inte pallade lyssna p hennes sikter.

*Massa random olika tjejer. De flesta ganska vanliga. Trffade slampiga tjejer och mindre slampiga tjejer.

Trffade ven singeltjejer utanfr tinder. Inte ngon strre skillnad nr det vl kommer till kritan. Bara jobbigt att jag knullat p tjejer p jobbet osv. Det ngrar jag mer, dessa mste man ha mten och skit med. Hade varit sknare att slippa ha den "stmningen" i rummet nr man fokuserar p annat.
Citera
2019-02-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
Det rcker med en stadig telefon. Du kan alltid redigera lite. Skulle rekomendera lightroom cc.
Ta bilder i bra ljus, helst dagtid, eller se till att ljuset r bra i rummet du r i. Sen r du klar. Behver inte vara s komplicerat. Se till att du har variation i dina bilder ocks. Resten ligger p ditt utseende. Lycka till!

Tack fr tips, jag har en Huawei Honor, tar rtt okej kort. Vad lightroom cc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in