2018-05-17, 17:14
Medlem
Fryers avatar
Skaffade Tinder frra veckan, och det gr inte s bra. Har ftt ganska bra feedback p mina bilder och profiltext av tjejer i min omgivning, men jag fr nd inte ngra matchningar. Inga otydliga selfies eller spnnbilder och texten r lagom lng med glimten i gat.

Tillggas br att jag inte lajkar alla utan endast de som ger ett lite serisare intryck, r sjlv ute efter ngot relativt serist. Har hittills bara ftt en matchning men hon var vldsamt trkig att prata med, svarade fordigt med smileys osv., s jag knde inte att det var vrt att lgga ner mer tid p det.

r det min profil som behver frbttras eller r det lite dlig ssong att brja med Tinder nu nr det har blivit s varmt och folk gr annat istllet?

Bor i Gteborgsomrdet och har ett par r kvar till 30.
Citera
2018-05-17, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fryer
Har ftt ganska bra feedback p mina bilder och profiltext av tjejer i min omgivning, men jag fr nd inte ngra matchningar.

Me..men.. men alla tjejkompisar sger ju att jag har en jttebra profil???

https://i.imgur.com/RQHYpDx.png

Citera
2018-05-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fryer
Skaffade Tinder frra veckan, och det gr inte s bra. Har ftt ganska bra feedback p mina bilder och profiltext av tjejer i min omgivning, men jag fr nd inte ngra matchningar. Inga otydliga selfies eller spnnbilder och texten r lagom lng med glimten i gat.

Tillggas br att jag inte lajkar alla utan endast de som ger ett lite serisare intryck, r sjlv ute efter ngot relativt serist. Har hittills bara ftt en matchning men hon var vldsamt trkig att prata med, svarade fordigt med smileys osv., s jag knde inte att det var vrt att lgga ner mer tid p det.

r det min profil som behver frbttras eller r det lite dlig ssong att brja med Tinder nu nr det har blivit s varmt och folk gr annat istllet?

Bor i Gteborgsomrdet och har ett par r kvar till 30.

Det r Tinder; du behver minst 10 matchningar fr att kunna f igng en schysst konversation. De flesta tjejer r galet trkiga. Ta det inte personligt, fortstt swajpa bara och fixa till bilderna.

Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Me..men.. men alla tjejkompisar sger ju att jag har en jttebra profil???

https://i.imgur.com/RQHYpDx.png

Citera
2018-05-17, 19:11
Medlem
Matcha med en skitsnygg tjej fr ett bra tag sen varp det typ dog ut eftersom hon r halvdryg att skriv med, men jag har haft henne p snap.
Har inte vart s engagerad eller brytt mig om tjejer p senaste.

Men skrev i onsdags och frga om vi skulle ses till helgen. Hon svarar att de kan vi gra om hon inte ker till "stad".

Svarar att du fr hra av dig imorgon (idag) nr du vet d.
Fortfarande inte hrt ngt...

Hon verkar vldigt egotrippad med nr man pratar, svarar mest p tilltal iprincip.

Jag kommer inte ver huvud taget kontakta henne ett uns mer orkar inte med sdana dr sjlvupptagna jvlar hur snygga om n r. Verkligen min typ av tjej utseendemssigt och de hnder inte ofta. Brukar frska tnka att "hoppas du hamnar som 35 r singel och ensam" istllet.
Bl

Gr ni ocks som mig? Om ni ppnat upp fr de? Tycker de handlar om ge och ta.
Tnker fan inte jaga ngon fr att ens f till en trff liksom.
Senast redigerad av LongTerm90 2018-05-17 kl. 19:15.
Citera
2018-05-17, 19:48
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Har inte fljt hela trden, men nog mycket fr att sga att den domineras av mn! Vore kul att f lite kvinnligt perspektiv p saken, fr jag tycker nmligen 9/10 man matchar med r ungefr lika intressanta att prata med som en tegelvgg.

r inte s konstigt trden domineras av mn. Om man som kille fick match p varenda jkla swipe, inte behvde ppna en enda konversation sjlv, samt fick 10 dejtfrslag varje vecka, varfr skulle man ska upp ett internetforum som det hr fr att diskutera? Tror knappast jag hade varit intresserad att tjta och lsa om andras Tinder-erfarenheter om jag varit i den situationen.

Tjejers ENDA problem p Tinder r ju att dom pga den hga grad av uppvaktning siktar fr hgt och vljer att trffa fr snygga killar som bara ligger med dom alternativ dissar dom eftersom de anvnder missvisande bilder.

Approp att lra sig i trden. Kommer inte ihg vem som tipsade, men istllet fr att skriva ngot syrligt nr tjejen avbokar en dejt (som jag tidigare alltid gjort) testade jag nu att frst inte svara och skrev sedan dagen efter: "Ingen fara, det blev en RIKTIGT lyckad och trevlig kvll nd! " Dvs starkt indikera att man drog p en annan dejt/knullat. PANG sa det och sen blev hon skitp och nu tog hon initiativ att ses.
Citera
2018-05-17, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
r inte s konstigt trden domineras av mn. Om man som kille fick match p varenda jkla swipe, inte behvde ppna en enda konversation sjlv, samt fick 10 dejtfrslag varje vecka, varfr skulle man ska upp ett internetforum som det hr fr att diskutera? Tror knappast jag hade varit intresserad att tjta och lsa om andras Tinder-erfarenheter om jag varit i den situationen.

Tjejers ENDA problem p Tinder r ju att dom pga den hga grad av uppvaktning siktar fr hgt och vljer att trffa fr snygga killar som bara ligger med dom alternativ dissar dom eftersom de anvnder missvisande bilder.

Approp att lra sig i trden. Kommer inte ihg vem som tipsade, men istllet fr att skriva ngot syrligt nr tjejen avbokar en dejt (som jag tidigare alltid gjort) testade jag nu att frst inte svara och skrev sedan dagen efter: "Ingen fara, det blev en RIKTIGT lyckad och trevlig kvll nd! " Dvs starkt indikera att man drog p en annan dejt/knullat. PANG sa det och sen blev hon skitp och nu tog hon initiativ att ses.

Haha kul, utveckla det sista r du snll? Frgade hon vad du gjorde? Om ja, berttade du att du doppade i en annan kvinna haha??
Citera
2018-05-17, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Matcha med en skitsnygg tjej fr ett bra tag sen varp det typ dog ut eftersom hon r halvdryg att skriv med, men jag har haft henne p snap.
Har inte vart s engagerad eller brytt mig om tjejer p senaste.

Men skrev i onsdags och frga om vi skulle ses till helgen. Hon svarar att de kan vi gra om hon inte ker till "stad".

Svarar att du fr hra av dig imorgon (idag) nr du vet d.
Fortfarande inte hrt ngt...

Hon verkar vldigt egotrippad med nr man pratar, svarar mest p tilltal iprincip.

Jag kommer inte ver huvud taget kontakta henne ett uns mer orkar inte med sdana dr sjlvupptagna jvlar hur snygga om n r. Verkligen min typ av tjej utseendemssigt och de hnder inte ofta. Brukar frska tnka att "hoppas du hamnar som 35 r singel och ensam" istllet.
Bl

Gr ni ocks som mig? Om ni ppnat upp fr de? Tycker de handlar om ge och ta.
Tnker fan inte jaga ngon fr att ens f till en trff liksom.

Hur brukar du sjlv gra ifall du rkat matcha med en brud som r en 5-6:a och hon ppnar och skriver till dig och frsker "bjuda p sig sjlv" medan du r lite upptagen med annat?

Det finns mycket intressant att diskutera kring det hr.
Men ja, du gjorde sklart rtt i att inte fortstta ifall du inte fick ngonting tillbaka.
Sjlvrespekt gr ver allt annat. Alltfr mnga mn r patetiska som fortstter mata sdana egon.

Och visst, hade jag matchat med en brud som Melanie Iglesias s hade jag nog ltit henne f komma undan med betydligt mer n en random 7:a haha.
Men ju ldre jag blir, desto mindre tolerans fr kvinnors BS och dligt beteende har jag ftt ocks.

Men jag tycker att det hr fenomenet faktiskt inte bara gller brudar idag, ven om det syns srskilt p dem.
Jag tycker folk i strsta allmnhet r vldigt mycket att de bara vill f, f, f och ta, ta och ta vrde, istllet fr att ngonsin ge ngot eller bjuda p ngonting sjlva.

Hnder hela tiden i yrkeslivet och till snubbar som vill dra med ut p krogen och sedan bara frvntar sig att man ska bjuda p varenda runda utan att f ens ett "tack" tillbaka eller tror att ntverka handlar om att spamma visitkort, s sen ska andra bara slppa allt eget de har i livet fr att hjlpa dem till framgng.

Nu r jag inte aktiv p appen lngre (var dock jvligt mycket frr) men jag ppnade alltid konversationer som syftade till att bjuda p "vrde" p ett humoristiskt och udda stt bara fr att sedan se ifall bruden svarade ngonting sknt tillbaka och visade intresse.

D sg jag ju ocks ifall hon faktiskt kunde vajba eller ifall hon bara frvntade sig att man ska vara ngon clown liksom som underhller henne p tinder eller ifall hon var en stel/trkig jvel.
P s vis screenade jag ut mnga direkt.

Hr frklarar en snubbe det bra:
http://www.ted.com/talks/adam_grant_...ver_or_a_taker

S ckligt mnga mnniskor som r s idag tyvrr. Sdana frvntar sig att f saker ifrn folk utan att sjlva ge ngon typ av vrde i sociala situationer. De finns inte bara p Tinder utan oftast i ens omgivning. Gller att sila bort sdana losers ur sitt liv.
Citera
2018-05-17, 21:06
Medlem
Citat:

Citat:
Jag brukar dubbelboka nu fr tiden och frbereda mig p en soloutgng i alla fall, s slipper jag lmna mina kvllar i deras hnder.
Ngon gng skrev jag ven tillbaka till en som flakade sent (och jag hade det p knn) ngra timmar eftert i stil med "Det r lugnt. det lste sig nd" och en bild med mig med drinkar tillsammans med den andra bruden jag istllet gick p dejt med. D jvlar tog det hus i helvetet, vilket var lite kul. Deras egon klarar sllan av snt.

Citat:
Ursprungligen postat av blk
Haha kul, utveckla det sista r du snll? Frgade hon vad du gjorde? Om ja, berttade du att du doppade i en annan kvinna haha??

Ha, det kallas game.

Brudar skriver ju s dr "Hej, jag blir tyvrr tvungen att stlla in ikvll jag har *instt random skitanledning*". Eller ibland till och med inte ens dyka upp utan svara dagen eftert med en skiturskt.

Flejkar en brud tydligt s dr och visar respektlshet mot ens tid s br man vl egentligen helst bara ignorera det helt, ta bort henne och g vidare med sitt liv. Men ibland kan ju hmnden knnas fr ljuv.
Citera
2018-05-17, 21:20
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blk

Nope, hon frgade inte vad jag gjorde och om hon gjorde det hade jag svarat ngot medvetet kryptiskt. Egentligen handlar det ju om att visa man r oberoende, spnnande, att man har ett liv och massa options snarare n att man smaskar p massa brudar till hger och vnster, ven om det inte skadar att ge henne den bilden i sitt huvud. Basic game som BrunoC skriver.

Drog ju bara en vit lgn, dvs i sjlva verket satt jag hemma och grtrunkade pga den instllda dejten.

Citat:
Ha, det kallas game.

Brudar skriver ju s dr "Hej, jag blir tyvrr tvungen att stlla in ikvll jag har *instt random skitanledning*". Eller ibland till och med inte ens dyka upp utan svara dagen eftert med en skiturskt.

Flejkar en brud tydligt s dr och visar respektlshet mot ens tid s br man vl egentligen helst bara ignorera det helt, ta bort henne och g vidare med sitt liv. Men ibland kan ju hmnden knnas fr ljuv.

Haha, just fan var ju du som skrev s... Kudos! Gillar nr folk ger konkreta och konstruktiva rd och tips hr i trden, snarare n att frska hitta cyniska infallsvinklar.
Citera
2018-05-17, 21:23
Medlem
Citat:
Drog ju bara en vit lgn, dvs i sjlva verket satt jag hemma och grtrunkade pga den instllda dejten.
.

Hahaha
Citera
2018-05-17, 21:54
Medlem
Citat:
Hur brukar du sjlv gra ifall du rkat matcha med en brud som r en 5-6:a och hon ppnar och skriver till dig och frsker "bjuda p sig sjlv" medan du r lite upptagen med annat?

Det finns mycket intressant att diskutera kring det hr.
Men ja, du gjorde sklart rtt i att inte fortstta ifall du inte fick ngonting tillbaka.
Sjlvrespekt gr ver allt annat. Alltfr mnga mn r patetiska som fortstter mata sdana egon.

Och visst, hade jag matchat med en brud som Melanie Iglesias s hade jag nog ltit henne f komma undan med betydligt mer n en random 7:a haha.
Men ju ldre jag blir, desto mindre tolerans fr kvinnors BS och dligt beteende har jag ftt ocks.

Men jag tycker att det hr fenomenet faktiskt inte bara gller brudar idag, ven om det syns srskilt p dem.
Jag tycker folk i strsta allmnhet r vldigt mycket att de bara vill f, f, f och ta, ta och ta vrde, istllet fr att ngonsin ge ngot eller bjuda p ngonting sjlva.

Hnder hela tiden i yrkeslivet och till snubbar som vill dra med ut p krogen och sedan bara frvntar sig att man ska bjuda p varenda runda utan att f ens ett "tack" tillbaka eller tror att ntverka handlar om att spamma visitkort, s sen ska andra bara slppa allt eget de har i livet fr att hjlpa dem till framgng.

Nu r jag inte aktiv p appen lngre (var dock jvligt mycket frr) men jag ppnade alltid konversationer som syftade till att bjuda p "vrde" p ett humoristiskt och udda stt bara fr att sedan se ifall bruden svarade ngonting sknt tillbaka och visade intresse.

D sg jag ju ocks ifall hon faktiskt kunde vajba eller ifall hon bara frvntade sig att man ska vara ngon clown liksom som underhller henne p tinder eller ifall hon var en stel/trkig jvel.
P s vis screenade jag ut mnga direkt.

Hr frklarar en snubbe det bra:
http://www.ted.com/talks/adam_grant_...ver_or_a_taker

S ckligt mnga mnniskor som r s idag tyvrr. Sdana frvntar sig att f saker ifrn folk utan att sjlva ge ngon typ av vrde i sociala situationer. De finns inte bara p Tinder utan oftast i ens omgivning. Gller att sila bort sdana losers ur sitt liv.

Bad ej om tips hur jag ska skriva till tjejer.... Har ett bra tindertextande och fr iprincip alltid svar d jag hittat en sak som fungerar vldigt bra. Har haft 50 trffar s okej, tack.

Plus jag hade henne p snap, inte via tinder.

Jag "rkar" inte matcha med en 5-6. Och hade jag gjort de hade jag fr de frsta slutat svara redan dr eller unmatchat. Hade inte gett ut min snap. Och hade inte sagt "ja" till att eventuellt ses.

Det var det beteendet jag syftade p som jag tycker r strigt. Jag r mer rak och rlig.
Alla ska spela spel idag.
Citera
2018-05-17, 21:55
Medlem
Hr var det glada miner!
Gick med i Badoo igen och anvnder en bild bara, min "hunkbild", resultat direkt.
Denna gngen en 19ring som "inte r ute efter ngot serist" fan r s glad s jag gldjerunkar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in