2017-02-23, 22:05
Medlem
Provade tinder fr ngon timme sen och fick 3 matchningar.
Alla 3 skickade samma svar dvs dom var superkta och ville bjuda in mig till tindervip fr att hlla bttre kontakt...
Tryckte inte p lnken som dom skickade.

r det en bot eller ngot som kommer blsa en p en massa pengar om man trycker p lnken?
Citera
2017-02-23, 22:15
Medlem
Typemynames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherokeex2
Provade tinder fr ngon timme sen och fick 3 matchningar.
Alla 3 skickade samma svar dvs dom var superkta och ville bjuda in mig till tindervip fr att hlla bttre kontakt...
Tryckte inte p lnken som dom skickade.

r det en bot eller ngot som kommer blsa en p en massa pengar om man trycker p lnken?

Jepp sjukt mycket bottar p sistone.
Citera
2017-02-23, 22:32
Medlem
Misstnkte det, mrkte en annan sak, jag provade att skaffa tinder + och ska i ett annat land sen nr jag gr tillbaka till sverige s kommer det upp profiler med helt klart utlndska namn och sen en kort beskrivning p svenska, det fr ju en att undra om det verkligen var riktiga tjejer man fick upp eller bara en massa bottar..
Citera
2017-02-23, 22:55
Medlem
m0biuss avatar
Nu har jag varit lite mer aktiv p Tinder den senaste tiden och matchat fr fullt... Vill radera skiten s fort som mjligt.

Ass det leder oftast ingenstans helt serist... Detta gller ven brudar som brjar konversationen med dig. Vad fan r grejjen att brja snacka och sen skita i det? Vad fan r grejjen att bestmma trff sen sluta svara?

Brudarna r bara dr fr att de har trkigt och kommer att behandla dig som en jvla leksak de kan ta upp om de knner fr det. De kommer att hitta p urskter och sen sluta svara helt till dina frsk fr trffar.

Detta r den typiska "tinderkvinnan". Tyvrr hnger inte tinderkvinnorna hr p flashback. De som skulle behva lsa detta.
Citera
2017-02-23, 23:06
Medlem
Tinder Boost gr verkligen en enorm skillnad. Synd att det knns i plnboken bara.
Citera
2017-02-24, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skrahs
Deleted account - CHECK!!
Same. Aldrig mer Tinder.

Men sen s laddar jag ner det igen och tror att det kommer bli lika enkelt...

Aldrig mer!
Citera
2017-02-24, 10:50
Medlem
Funderar nstan dagligen p varfr Tinder sjlvmant har frstrt ett sdant vlfungerande koncept som de faktiskt hade fr ngot r sedan. Men som mnga sger handlar det frmodligen om pengar.

Innan Plus blev ett "mste" s matchade jag med en hel del tjejer dagligen. Jag sprang p 3-4 tinderdejter i veckan utan att behva anstrnga mig s vrst mycket. Nr plus blev aktuellt s var det i princip samma sak, i alla fall vad jag kan minnas. En viktig sak i detta var ven att tjejerna jag trffade faktiskt var intressanta. Vad betalade man fr detta? Kaffepengar.

Jag skaffade flickvn i juni 2014 och blev singel augusti 2015 och terkom till Tinder. Mrkte ganska snabbt att klimatet var annorlunda, men antalet matchningar var inte att klaga p. Rent utseendemssigt var det bttre kvalit p mina matchningar (vilket frmodligen har att gra med att jag blivit mer medveten om vilka typer av bilder jag anvnder mig av), men kvalitn p konversationerna var ungefr som en hg med skit.

Nr jag inledde min tinderkarrir mrkte jag sjlvklart att antalet matchningar gick i perioder, men det var aldrig torka. Men nu nr jag har anvnt Tinder kontinuerligt sedan augusti har jag brjat fundera p vad som egentligen har hnt.

Jag matchar kanske med tre till fem tjejer en dlig dag, skert hlften av dem har jag inte granskat tillrckligt noga innan och har inget intresse av att prata med. De som blir ver svarar oftast, men det blir sllan mer n tv-tre meddelanden. De jag faktiskt lyckas prata med mer n s r uppenbart ointresserade av att frska hlla en konversation vid liv (och utver det s r de helt ointressanta som personer). nd kmpar jag.

Ovanstende har skert att gra med att det r mer killar n ngonsin som sitter p Tinder och mnga r s sliskiga att brudarna inte orkar lngre. De vettiga brudarna har frsvunnit, de som finns kvar sker bara uppmrksamhet. I Tinders frsvar s har de snyggare brudarna i regel alltid varit dryga och ointressanta enligt mig, men det har alltid funnits undantag.

Nr antalet matchningar minskar s minskar ju ven kvalitn. Detta leder till att jag har kpt boosts (ngot som funkade bra i brjan, men jag gissar att algoritmen drar ner en rejlt om man boostar ofta). Jag sitter allts och lgger hundratals kronor och fr nd ut mindre n vad jag fick frr. Tinder tjnar massa pengar p mig och jag fr fortfarande inte ut det jag vill frn appen, vilket leder till att jag lgger ner mer pengar. De senaste veckorna tycker jag har varit absolut smst - ngonsin. Den hr veckan har jag lyckats boka in tv trffar, men jag har ftt kmpa som en jvla idiot fr att diskussionerna ska flyta p. Det ska inte behva vara s.

Det handlar inte om utseende. Det handlar kanske inte enbart om Tinders algoritm. Tinder kanske inte r dtt, det r vl egentligen inte det fr min del, men s mycket som det faktiskt har gtt ner sig s r Tinder dtt fr mig.

Frdelen med detta? Jag har blivit duktigare p att ragga p krogen. Nackdelen? Jag vet knappt vad krograggen heter dagen efter. Allt handlar inte om att ligga.

Med reservation fr att jag svamlar som en prkt kossa.
Citera
2017-02-24, 11:52
Medlem
Jag hller verkligen med om att mnga tjejer kan vara otroligt dryga p Tinder och Badoo, och mnga har kravlistor p sin presentation som man bara mste skratta t d knappt en riktigt tiopongare skulle lyckas finna ngon som uppfyller alla dessa krav.

Dock s mste jag sga att jag brjar frst tjejerna ocks. Nr jag studerade s hade vi "klassfester" ganska ofta och mnga i klassen var tjejer. Under frfesterna ngon gng efter klockan 20.00 nr mnga andra killar troligtvis ocks satt och frfestade och hade ftt i sig lite alkohol vilket gett dem lite mod s blev majoriteten av tjejerna bombade med meddelanden av typen "Tjenare gullet, sugen p en ktur i kvll?" Fr man 10 - 20 sdana p en kvll s r det klart att mindre energi finns kvar fr att fra en diskussion med "vettiga" killar. Mnga "bra" meddelanden frsvinner nog ocks ltt i hgen med skit.
Citera
2017-02-24, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Barlow
Jag hller verkligen med om att mnga tjejer kan vara otroligt dryga p Tinder och Badoo, och mnga har kravlistor p sin presentation som man bara mste skratta t d knappt en riktigt tiopongare skulle lyckas finna ngon som uppfyller alla dessa krav.

Dock s mste jag sga att jag brjar frst tjejerna ocks. Nr jag studerade s hade vi "klassfester" ganska ofta och mnga i klassen var tjejer. Under frfesterna ngon gng efter klockan 20.00 nr mnga andra killar troligtvis ocks satt och frfestade och hade ftt i sig lite alkohol vilket gett dem lite mod s blev majoriteten av tjejerna bombade med meddelanden av typen "Tjenare gullet, sugen p en ktur i kvll?" Fr man 10 - 20 sdana p en kvll s r det klart att mindre energi finns kvar fr att fra en diskussion med "vettiga" killar. Mnga "bra" meddelanden frsvinner nog ocks ltt i hgen med skit.

Men det r ju ingen urskt?
Om de fr en massa sliskiga meddelanden s kan de bara radera sitt konto. En enkel knapptryckning.
Eller s kan de bara ta bort matchningen. Men sen r de flesta svenskor raketforskare s de har vl frmodligen redan kommit p denna banbrytande iden.

Sen tycker jag inte att det r direkt fel att kvinnor har mnga krav. Men d mste dessa damer vara "tiopongare" och ha en intressant personlighet.
Problemet r ju att kvinnans enda eller tminstone frmsta vrde sitter i utseendet. De mste frska f tag i de bsta mn de kan hitta. Och d krvs det att de har krav. Men de kan bara ha krav om de r "tiopongare", fr nr 30-rsldern nrmar sig s gr de ner sig utseendemssigt och d rasar de i vrde.

//Siegestor
Senast redigerad av Siegestor 2017-02-24 kl. 12:46.
Citera
2017-02-24, 17:07
Medlem
Ngon som varit med om att Tinder har buggat? Fr ett par dagar sedan hade jag 5 st rtt aktiva konversationer igng samtidigt. Morgonen drp har jag en notis om att en av dem skrivit ngot, gr in och kikar men finns inget nytt att lsa. Alla andra konversationer r helt knpptysta sen dess. Skrev till hon som jag ftt notis om ifall hon hade skrivit ngot, men inget svar nu p tv dagar. Knns lite mrkligt? Har ju varit med om att konversationer bara dtt ut frr, men inte shr flera p en gng. Det r klart det kan vara s att alla bara la ner, men som sagt, mrkligt?
Citera
2017-02-24, 18:36
Medlem
zz01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Men det r ju ingen urskt?
Om de fr en massa sliskiga meddelanden s kan de bara radera sitt konto. En enkel knapptryckning.
Eller s kan de bara ta bort matchningen. Men sen r de flesta svenskor raketforskare s de har vl frmodligen redan kommit p denna banbrytande iden.

Sen tycker jag inte att det r direkt fel att kvinnor har mnga krav. Men d mste dessa damer vara "tiopongare" och ha en intressant personlighet.
Problemet r ju att kvinnans enda eller tminstone frmsta vrde sitter i utseendet. De mste frska f tag i de bsta mn de kan hitta. Och d krvs det att de har krav. Men de kan bara ha krav om de r "tiopongare", fr nr 30-rsldern nrmar sig s gr de ner sig utseendemssigt och d rasar de i vrde.

//Siegestor

Citera
2017-02-25, 18:25
Medlem
Frr i tiden brukade jag f rtt mycket matchningar men inte nu lngre. Testade att "boosta" min tinder tro fan att jag brjade matcha med hur mnga som helst d.

Har dom aktivt brjat undanhlla folk som visas fr en och nr man borstar s letar appen upp fll som har sett min profil? Tycker det verkar skumt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in