Citat:
Ursprungligen postat av
skotittare
Det brukar g rtt fort att se igenom puckon.
Sen frstr jag inte varfr man vill ligga med mnniskor som man ser ner p. Om jag gjorde det skulle jag rtt snart brja frakta mig sjlv.
Nja. Du talar nu endast utifrn hur du vill att verkligheten ska se ut med alla sdana hr absoluta pstenden
"kvinnor ser igenom misogyna puckon!" och s vidare. Ungefr som att kvinnor inte blev knullade frmst av killar som just br p en sund dos av misogyni. Men tvrtom, s r det ju just sdana mn, som inte stter kvinnor p en piedestal, som belnas av dem fr det.
Man fr vara lite mer nyanserad tycker jag. Visst r det mycket trttsamt gnll i trdar om dagens svenska kvinnor, men s finns det samtidigt en pong i att en strre del av kvinnorna tyvrr har blivit alldeles fr indoktrinerade med feminist-bullshit och PK-trams. Det har tyvrr gjort att mnga kvinnor inte har mycket liv utver sociala medier, har blivit lsaktiga ludren och har en alldeles frskrcklig attityd, och de kan dessutom komma undan med det hela tiden.
Kort sagt, man kan helt enkelt inte avfrda all kritik mot dagens kvinnor som misogyni. Sen hller jag med om att det nd r fr mycket gnll kring det. Det r varken srskilt produktivt eller manligt att whina hela tiden.