• 1
  • 2
2014-07-08, 21:21
Medlem
Akilles-själs avatar
*DEL 1 av 3*

Hej därute Här är min personliga 1-10 toppen på Substanser & Ämnen jag tycker är extremt värda att exprimentera med (för nästan alla människor därute), dock av helt undividuellt och skilda anledningar. Och alla i en systematisk ordning där 1 då reprisenterar den viktigaste substansen att få nöjet att erfara iaf ett par gånger genom livet i mina ögon
Om man nu är en "normalt" fysiskt samt psykiskt "frisk" person!

1. Ayahuasca:
Ingen partydrog eller ens behaglig upplevelse. (och till skillnad mot det ofta endast visuella mycket snabba effekterna av endast rent dmt). Kan ayahuasca ändra ens livssyn och livskvalité dramatiskt pga det innre perspektivet och den mixas av för varje indianfolks samhälle sitt egna exakta reccept så unikt (men var försiktigt så du inte kommer till någon skummis eller går på tex ssri preparat om du skall dricka ayahuasca). Kan troligen även råda bot på en uppsjö av olika psykiska problem, som tex schizofreni, ptsd, enormt effektiv mot missbruksproblem osv osv..
Har inget missbruksvärde över huvud taget och är då INTE beroendeframkallande.

2. Cannabis:
(egentligen drogernas drog), total harmlös planta på alla plan. Den har visat sig ha POSITIV inverkan på psykoser i senare studier (enda grund argumentet mot Cannabis egentligen). Att röka weed med tobak har tom visat sig vara bra emot att förebygga lungcancer i motsatts mot tobak enbart. Sen har det ju alla medicinska fördelar mot smärta, ångest, oro, adhd, deppression, aneroxia, sömnsvårigheter samt enorm innre utvecklings potensial, mild eufori och välbehag och som ren rekreation och lung/stressfri glad sinnestämmning. Och det bästa av allt, det ger inte i något nämnvärt fysiskt beroende heller!
Och en överdos kopplats till cannabis har inte förekommit sista 10 000 åren av den dokumentation som finns sparad genom nästan alla världens kulturer fram till idag, och tro mig det har rökts myyycckkket cannabis genom männsklighetens historia och är i princip lagligt och röks dagligt i halva världen varje dag 2014!
Behöver jag forsätta?

3. Lsd:
Lätt doserat, och kan sätta ordentligt perspektiv på tillvaron om man intar det med rätt folk, omgivning och dos, och "Coola hallisar" är inte alls min grej med detta ämne (det är för barn).
Det jag vill ha ut av Lsd är det innre skådespelet och perspektivet det kan ge mig inför livet och sen har jag inte uppfattat om någon som missbrukar Lsd.
(men även om fysisk överdos inte alls sker i första tag över huvudtaget, så ta det försiktigt med psykisk överdos eller latent liggande schizofreni som kan utvecklas i förtid hos en framtida schizofren person, för alla oss andra kan man mentalt senare styra resan inombords själv ganska mycket med tiden). Och ingen urban myt om Lsd och tror dem är en fågel och hoppar ut genom fönstret kommer ske pga Lsd. Lsd får dig inte att ha sånna extrema psykadeliska effekter som tex salvia, dmt eller datura kan ge, utan du kan inombords skillja på verklighet och fantasi när du tar Lsd tillskillnad mot vissa andra tyngre psykadeliska droger.

4. Khat/Koka/Ephedra:
Låt Somalierna ha sin drog om dom känner att dom håller sig undan alkohol andra mycket värre droger, om något är det väl bra att den sortens brukare aktiverar sig mer och drar in lite pengar åt staten. Och allt det samma gäller att få tugga kokablad bland latinos. 2 "droger" med i princip samma resultat i minimalt beroende eller våldsamt eller vårdlöst hämningsläppande! Du känner knappt av dessa två droger under ruset till att börja med. Och ephedra är precis samma grej men för kinserna sen tusentals år = som riktigt dunder kaffe + lite till men inga riktigandroger i mina ögon snarare mer än vad tex tobak är första gångerna man börjar röka kanske X 2. Sen är det inte direkt tal om potensiel överdosering eller andra allvarliga bi-effekter heller så här är det bara att tutta och köra så länge du inte är väldigt fysiskt svagn i hjärt/kärlskjukdom anntar jag
Citera
2014-07-08, 21:24
Medlem
Akilles-själs avatar
*DEL 2 av 3*

5.Mdma:
Inte mycket dåligt för den vinst man får ut av att ta den här substansen. Har aldrig hört om någon som blir än sämmre människa av att varit påverkad av mdma, det är dock alltid den självklara motsattsen
Inte direkt vanligt med tungt mdma misbbruk heller..
Och skräckpropagandan på 90 talet visade sig varit en stor bluff undersökning som var helt missvisande, tvärtemot skall man nu tydligen i Holland ge mdma till svårt sjuka cancer, adis osv mot det sorliga slutet av sitt livets resa Eftersom blandannat i en ny europeisk studie kunnat påvisa nästan inga allvarliga bi-effekter alls långsiktigt på psyket av mdma. Men man kan inte stoppa i sig hur mycket sum helst och totalt överdosera på varorna = det är inte helt riskfritt för kroppen heller under dem omständigheterna att dansa timme efter timme ännu mer oansvarligt och dricka alldeles alldeles för mycket respektive alldeles alldeles för lite vätska också. Och om man beteer sig som ett jon när det kommer till vare sig tobak, alkohol, medicin eller hederligt allmänt dålig matkonsumtion och dålig luft också och tar idiot beslut händer ibland tråkigheter..
Mdma är lite som enorm gemenskap, livslust och euofri av adrenalin pumpande och pulserande genom kroppen och ger garanterar en lyckad festarkväll varje gång! Sen kan man vara lite hängig inombords ibland någon timme dagen efter innan kroppen sätter igång igen vissa gånger, men sånt är lite individuellt och knappt ens i samma liga som en bakfylla ibland kan vara..
Mdma är en riktigt enormt potent liknande första förälskelsen i kemisk uppsättning form. Det får en att känna som när man var 11 och precis strular/strulat med någon tjej efter något disko pånytt i kroppen, lite som dagen man blev av med oskulden typ eller du slapp undan med livet i behåll helt oskadd i en mindre bilolycka och lyckan av att allt gick bra med alla inblabdade klarade sig oskadda dem med

6. AAS-steroider/hgh/hcg:
Också en grupp olika substanser som haft ett mycket värre rykte än vad de förtjännat x 100. Hgh (tillväxthromon) urvinns inte ur döda kroppar (förutom ibland i tredje världens slum, men det kommer inte vi i kontakt med. Det har nästan bara fördelar att stå på hgh, men svindyrt... Hcg är grund pelare efter en kur för att komma tillbaka och tappa mindre efter kuren, och för folk med hormonbrist är det guldvärt och höjer drastiskt sin fertilitetsnivå och kämpar upp ork och muskler mer än tidigare samt fettreducerande. Sen har vi dom tyngre grejerna som tex egentligen är till för att bygga upp svaga cancerpasienter och aidssjuka med gravt nedsatt muskulatur och andra åkommor. Trotts dess kraftfulla effekt kroppsligen och lite även ibland psykiskt så skaddar dem flesta AAS rätt felfritt och snarare gynnar kroppen mycket i inte allt för höga doser och lite plugg på vilka som skall gynna dig själv självfallet och sorteras bort de allra allrs värsta typerna som går att få tag på (iaf under en lite längre period).
Citera
2014-07-08, 21:25
Medlem
Akilles-själs avatar
*DEL 3 av 3*

7. Alkohol:
Det finns nyttigare och vildare alternativ, men alkohol är totalt lagligt och insytt i samhällets benmärg med hjälp och kunskap sedan länge uträtt och utforskat. Mao du vet exakt vad du ger dig in på och hur du bör hantera alkohol på bästa vis. Det hör till våran kultur och livet ändras drastiskt för tex nykterist respektive festprissen i högstadiet redan utvecklande till helt olika personer grundat på det sociala värdet, gemenskapen och avkopplingen alkohol ger oss, samt att få släppa tyglarna lite i folks annars så tråkigt trissta grå vardag. Sköts alkohol relativt genomtänkt så är det inte många som väl blir alkolister heller, men om man nu blir beroende är det ju ett mindre helvete. Dels kan du dö, komma i dilerium eller missta allt du har kärt på kuppen med ständigt sprit överallt omkring dig vart näsan än pekar. Sen kan man dö drunknades i sina egna spyor och annat otrevligt och så om man super som en total dåre eller blandar med andra droger som kan ge andningsdeppression, totala minnesluckor, extra våldsbenägenhet osv osv. Jag gillar inte hur mycket skadda alkohol gör som grisfylla/oskyddat sex/otrohet/våld/konflikter osv. Men det är också enorm glädje, minnen för livet, tajtaband, andrenalinfyllda aktiviteter, passioner och sex, roliga händelser, avkoppling, funna kärlekar för livet, hämningsläppande och som riktigt ung pöjke en stor andlendning till livet öht var värt att levas
Hadde inte alkohol varit så om spritt över nästan hela jorden som det är vet jag inte om den hade kommit in på listan redan nu här eller knappt egentligen öht? Mestadels grundar jag detta på de få människor som faktiskt inte klarar av spriten antingen mentalt eller kroppsligen, för alla andra "normala" ger det troligen mycket mycket mer än det tar av dig utslaget under livet gång och hör till socialt samspel och gemenskap, nöje och att leva livet lite mer än vanligt och mycket pga detta borde folk faktiskt supa lite oftare tillsammans för sätta guldkant och livskvalité med på schemat mer och oftare
8 & 9 &10
ÄR HELT UPP TILL DIG ATT NU FÖRESLÅ SOM AVSLUTNING PÅ DENNA TRÅDSTART, ge gärna lite matnyttigt info om din/dina kandidater och hur du resonerar eftersom du väljer just som du gör!

Mvh Akilles

PS: Sen finns den helt oändliga uppsjö av ämnen lite för oss kanske lite mer främmande, som faktiskt INTE är riktigt speciellt kraftfulla substanser, men även är utan seriösa större bi-effekter också vid normalt bruk. Typexempel: theralen, lergigan, atarax, nikotin, koffein, poppers, lustgas, kava kava, kratom, osv

DS: sen är ju i sig självt egentligen är tex rent fint heroin inte speciellt skaddligt i sig självt som många tror, varken kroppsligen eller mentalt i jämnvikt av dess egentliga exeptionella möjligheter inom sjukvård tex.
Men det är svindyrt och illegalt = brott och hor mm för pengar, och man sköter inte om kroppen ordentligt alls som fattig tung heronist (tandlossning, hepatit c, hiv osv) gent emot vad gemeneman gör, kanske leder även missbruket till att du helt mister familj/vänner/normalt liv/jobb/bostad på grund av att det är dyrt och illegalt och skiten är visserligen riktigt beroendeframkallande (Men 90 % trillar inte ditt bara för man testar lite kanske 5 gånger genom livet med riktigt stora mellan rum och under relativt ordnade former, och att man då även inte är übersvag och puckad och tar ännu mer senare utan minsta framförhållning följande dagar dvs).
Citera
2014-07-08, 21:28
Medlem
Akilles-själs avatar
Sultgiltigt:
Alla Tankar är Rent Hypotetiska!
Citera
2014-07-08, 21:36
Medlem
Tjack givetvis! Det mesta går an så länge man gör sig själv en tjänst och håller sig borta från opiaterna.
Citera
2014-07-08, 22:15
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realstarz
Tjack givetvis! Det mesta går an så länge man gör sig själv en tjänst och håller sig borta från opiaterna.
Ja opiater behövs behandlas med respekt helt klart!
Citera
2014-07-08, 22:25
Medlem
7. Z-analoger
8. Stark opiatnodd
9. Dissociativa kemikalier
10. Syrebrist, ett fett, långt andningsuppehåll.
Citera
2014-07-09, 00:21
Medlem
orrecrists avatar
Man bör ha gått genom livet med minst några svamptrippar under bältet skulle jag säga! Så jag röstar för svamp på andra plats så är tjacket (som ovan nämner) en andra kandidat, minst en reäl påtänding på affe speciellt i början lätt i höjd med en E session. Tredje plats en reälj dissociativ upplevelse.
Citera
2014-07-09, 00:59
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolicon
7. Z-analoger
8. Stark opiatnodd
9. Dissociativa kemikalier
10. Syrebrist, ett fett, långt andningsuppehåll.
Z-analoger (imovan, stillnoct), funkar personligen mest som typ benzo i mitt fall (positivt ). Men visa kan få hallisar och gå i sömnen + få minnesluckor osv om man har otur och kör höga höga doser (hänt en i min närhet några gånger "sömngåend + minneslucka").
8. Opiater rör jag inte sen över ett deccenium då dom tillför ett för behagligt tillstånd som kan bli till en riktigt ful ovana.
9. Dissociativa droger som tex pcp och ketamin är bland det absulut sista jag skulle utsätta mig själv för. Fan det var ju nyligen nån ganster rappare som skärde av sig bollarna och kuken samt avsluta med att hoppa ut från balkongen, och överlevde skiten!
Pcp var drogen..

Citera
2014-07-09, 01:53
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Man bör ha gått genom livet med minst några svamptrippar under bältet skulle jag säga! Så jag röstar för svamp på andra plats så är tjacket (som ovan nämner) en andra kandidat, minst en reäl påtänding på affe speciellt i början lätt i höjd med en E session. Tredje plats en reälj dissociativ upplevelse.
Psilocybinsvampar glömde jag
Självklart en tämligen viktig del i var mans livserfarenhet om man (liknande lsd) vill kunna avancera till nästa nivå mentalt
Men bryr mig föga om det visuella skådespelen nu som vuxen, utan det innre spelet är det som gäller isf för mig
Dissociativa droger skrämmer mig mer än vad många andra droger gör. Skulle inte känna mig direkt trygg med att röka tex profet"salvia", även om jag gör det 100 gånger mer än tex pcp (om jag har sittare med mig). Lustgas har man testat vid 3 tillfällen och det var ju inget speciellt alls (men det räknas kanske inte riktigt?).
Sen är ju tjack riktigt bra det med på sitt sätt (och funkar även som medicin, träning, plugg, fest, jobb eller militärt). Och har EXEPTIONELLA färdigheter, men leder förhållandevis ganska lätt in i ett beroende samt har en del otrevliga psykiska och fysiska bieffekter om det brukas lite väl länge/mycket/flitigt enligt min uppfattning..
Citera
2014-07-09, 03:59
Medlem
Dolanks avatar
Del 8: Svamp (Psilocybin)
Del 9: Tung opiat/opioid
Del 10: ...Att råflöddra? med tanke på att de flesta andra grejer redan nämnts, även fast de kan gå illa
Citera
2014-07-09, 04:48
Medlem
centralSs avatar
8. Svamp pga av dess påverkan av personligtperspektiv
oftast positivt, väldigt sällan det är någon som har blivit en sämre person utav en svamptripp! Även dess påverkan mot depression är väldigt mäktig tycker jag.

9. Amfetamin för att det kan få dig att bli en bättre person ett tag samt att du kan få så otroligt mycket saker gjorda. Såsom att städa, plugga och allt sånt tråkigt trams! Men samtidigt får det inte bli en vana att ta amfetamin för då blir det mycket sämre med allt tycker jag. Ljuger för vänner och familj och allt sådant skit och man ser rejält sliten ut efter ett missbruk utav amfetamin.

10.???
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in