Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-09-09, 16:21
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Researchgruppen!! ntligen har Sverige ftt en arbetsplats som doftar Woodward & Bernstein & tweed & cigg! Sexigt och viktigt!

https://mobile.twitter.com/fwikingss...27725362843648

Min frsta tanke r en undran. Vad knarkar FW Bara tanken att en kan jmfra den vnsterextrema Researchgruppen med Woodward och Bernstein r absurt. Kommer media ta upp Wikingsson twitts och dreva mot Wikingsson, krva en urskt? Vi ser ju vad som hnder med Sverigedemokraterna som enbart delar lnkar till Fria Tider, Avpixlat och Exponerat. D tas till och med Expo in som experter. Kan man idag som offentlig person hylla en grupp p vnsterkanten med kriminellt belastade medlemmar utan att hngas ut i media.
Citera
2014-09-09, 16:33
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Jag knde till att han vurmar fr MP. Inte att han jobbade t dem. Nu blir det n mer viktigt att media tar upp FWs skandal. En som jobbar t Miljpartiet hyllar vldsamma RH.
Citera
2014-09-09, 17:51
Medlem
MonkMans avatar
Han ar en "media-personlighet" och inte en politiker som skriver anonyma rasistiska komentarer pa hat-sidor. Du maste val se skillnaden ?
Citera
2014-09-09, 18:45
Medlem
Ganske ljummet mottagande han fr Egentligen inte s ovntat med tanke p vilken mlgrupp han och Filip har - de har ju krt anti-PK som image sedan starten.
Citera
2014-09-09, 20:42
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonStyliten
Ganske ljummet mottagande han fr Egentligen inte s ovntat med tanke p vilken mlgrupp han och Filip har - de har ju krt anti-PK som image sedan starten.

Filip och Fredrik r lika icke-PK som Magnus Betnr, dvs inte alls. Bara fr att de sger fitta d & d och kkar varandras rumpor innebr det inte att de r anti-PK.
Citera
2014-09-09, 20:58
Medlem
SvenskOppositions avatar
Att jmfra RG med Woodward och Bernstein r ju rent svagbegvat.

Woodward och Bernstein jagade makten och makthavare i USA. RG jagar maktlsa dissidenter som p grund av samhllsklimatet valt att vara anonyma.

Ska man jmfra RG med ngot s ligger vl kanske ngra av Mugabes hejdukar nra till hands.
Citera
2014-09-09, 21:42
Medlem
UsamaBinNorrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Han ar en "media-personlighet" och inte en politiker som skriver anonyma rasistiska komentarer pa hat-sidor. Du maste val se skillnaden ?

Som du sjlv skriver r han en offentlig person. Lika lite som en offentlig person kan gilla artiklar frn Fria Tider utan att f en twitterpbel efter sig s ska man inte kunna hylla en extrem vnstergrupp som jagar oliktnkande. Nu jobbar han ven fr miljpartiet. Vilket gr han till en representant fr Miljpartiet. Kikki Danielsson r inte partipolitiskt bunden. nd knde sig mediaeliten tvungna att dreva mot henne. Som ett exempel.

Nu har inte alla skrivet rasistiskt p sociala medier utan en del har bara delat eller lst artiklar.
Citera
2014-09-09, 22:43
Medlem
Ankdammsmans avatar
Det doftar snarare Stasis kllare, men de hade ju coola uniformer och var riktigt badass. Skna lirare, liksom.

Hrligt att se att yttrandefrihets-och vervakningsreflexerna sitter dr de ska hos svenska journalister. Det hr var vl spik nummer 2054 i kistan.
Citera
2014-09-09, 23:44
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=D_VUsF9yMvo

Ngon som kan twittra honom och frga vad han tycker om miljpartiets gruppledare i EU?
Citera
2014-09-10, 00:12
Medlem
Bajsfacistens avatar
Frtjnar vl knappast en viktig en egen trd.

Mitt intresse fr kndisar har det senaste frsvunnit helt nstan, jag r s jvla frbanat trtt p detta jvla tramseriet. Kjell Bergqvist gr med i FI inte fr att han fattar eller ens frstr deras politik eller ens vet vad den gr ut p, utan fr att en annat parti r ett jvla pack?

Mustaschnegeroidhipstern Timbuktu vill bli kulturminister och sl en partiledare gul och bl.

Mikael Wiehe likas.

Fredrik Virtanen vill att Janne Josefsson skall steglas fr han framfr kritik.

Hoffmaestro tycker att polisen r fascister fr det frsvarar yttrandefriheten och mtesfriheten.

Kakan Den fete tycker att alla poliser r svin fr de gr sitt jobb.

Tomas Ledin tycker att SD r dliga osv osv osv.

Claes Malmberg sitter i tv studio och ska prata om vinster i vlfrd?

osv
osv
osv

Hur i helvete ska jag bry mig om vad Timbaktu eller Claes Malmberg tycker om det? De har inget intellekt eller ens en bra argumentation. varfr bjuda in de fr ht taget. Vad r problemet med att bjuda in folk som kan argumentera och kan sakpolitik nr sakpolitik r frgan.

Den samlade bilden r att varenda ALLA, varenda en s kallad kndis uppvisar vldigt fraktfull och bissar vrldssyn. De verkar lida av en stor vilja att uttrycka sig mot en politik som danmark, norge, finland, stlnderna, storbrittanien, nederlnderna, spanien, frankrike osv bedriver. Inte ngon gng kan de framfr ngot argument FR ngonting utan bara banalt dravel emot ngonting. Total likriktning bland kndisar skapade inom massmediasvren. Det r inte det att de r politiska eller en politiska mot en politik som jag fredrar utan att de r s infantila och extremt knsliga fr kritik och samtidigt extremt oplsta.

Ett rd r du knd och r vill vara politisk..... ls p lite innan iallafall. Vi lever i informationsldern, det r inte s svrt.

http://www.metro.se/nyheter/44-kandi...sHSSHPl4F5U5I/

Kan vi lsa ite hur kndisar tnker.. Total dominans av FI och Miljpartiet.
Senast redigerad av Bajsfacisten 2014-09-10 kl. 00:16.
Citera
2014-09-10, 08:20
Medlem
blowns avatar
Det r lite svrt att ta in hur tv till synes intelligenta liberala mnniskor kan vara s komplett nollstllda nr det kommer till politik.

Miljpartiet r, som de allra flesta redan vet, direkt farliga fr bde Sveriges och miljns framtid med sin utvecklingsfientliga politik. De liberala vrderingarna man en gng kunde sknja r helt ersatt med en en marxistisk tankevurpa i form av klassanalyser mellan olika grupper och en inte s blygsam "von oben"-syn p hur folk ska leva sitt liv och vad mnniskor br offra fr att just miljpartisterna ska f leva i sitt idealsamhlle.

Filip uttryckte p twitter igr ett hat mot Childhood foundation eftersom rrelsen har ett "verklasskimmer". Det r frsts ltt fr en nyrik lite psykiskt sjuk mnniska att gnlla p, men synar man honom lite s lever han nra ett jetset-liv med resor ver hela jorden, kndisskap och villa i Hollywood (Los Feliz).

Men, mediavnstern r vad mediavnstern r. Jag hade bara hgre frhoppningar p att F&F inte skulle svlja det dr dravlet rakt upp och ned. De har trffat s mnga mnniskor att de borde inse att mnniskan frtjnar bttre n att ha staten som sitt primra skyddsnt, och att de allra allra flesta mnniskor r s goda att det egentligen inte finns ngonting att oroa sig fr. Att det inte hjlper att dra in ytterligare ett par procent skatt fr den goda saken, nr det redan idag inte rcker med nra 70 re skatt per krona. Att politisk detaljstyrning bara hller oss tillbaka.
Senast redigerad av blown 2014-09-10 kl. 08:32.
Citera
2014-09-10, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Filip och Fredrik r lika icke-PK som Magnus Betnr, dvs inte alls. Bara fr att de sger fitta d & d och kkar varandras rumpor innebr det inte att de r anti-PK.

Hller inte med faktiskt. De sparkar inte bara uppt utan ven nert vilket r anti-PK. De r mest ute efter att tramsa och kfta emot alla - drfr frvnar det mig en smula att FW faktiskt tar stllning fr MP av alla. Hade vntat mig ngot mer liberalt/libertarianskt, kanske piratpartiet eller mjligen blankrst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in