Att vi lever i en demokrati är något som vi har fått lära oss enda sen lågstadiet, men ingen i media har på något sätt vågat ifrågasätta detta. Svenskar generellt är väldigt naiva, och tar vår "demokrati" förgivet. Sverige HAR varit en demokrati, men idag så är vi en demokratur, och det tycker jag att allt fler människor där ute måste inse. Om man nu inte vill inse detta, så är det i alla fall värt att våga ifrågasätta vad för system vi faktiskt har.
Så när blev Sverige ett land med demokratur?
Personligen så tror jag att det började i början av 2000-talet. Efter 9/11, och USA gick in i Irak för att kriga så började ju invandringen att öka till Sverige. Jag ser absolut att invandringen har varit ett stort bidragande faktor i detta, dock skyller jag inte på dom enskilda personerna utan det är våra makthavare som inte har vetat hur dom har kunnat hantera situationen - och därefter så har det medvetet eller omedvetet blivit en demokratur i detta land.
Väldigt många dumförklarar en direkt när man påstår att vi lever i en demokratur, för vadå.. Alla säger ju att vi lever i en demokrati(?) Ja, och detta är ju hela poängen med en demokratur, och sanningen från makthavare eller media kommer vi aldrig att få.