2014-10-11, 10:26
Medlem
Knivur-273s avatar
Åsa Romson tror måhända att grönfärgad brännolja är miljövänlig, för att den är grön i färgen.

Hon kanske tror att lömsk flugsvamp är en bra svamp att äta, för att den har en grön färgton på mössan.

Men det gör hon inte. Hon vet att färgad diesel är förbjuden att köra privat båt med. En hycklare och brottsling.
Citera
2014-10-11, 10:56
Medlem
Fylleannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidlagesju
men inte Romsons båt
som är 20.7m ( med bogspröt) Skrovet är då kanske 14-16 meter.

Då har väl Romson åtminstone kustskepparintyg?
Citera
2014-10-11, 11:08
Medlem
Giant Squids avatar
Skulle vara kul om det uppstod någon form utav protester från miljöaktivister utanför Romsons båt. Varför inte som greenpeacarna brukar göra, storma objektet, klättra upp i masten och fäst en flagga där det står miljöbov på.
Citera
2014-10-11, 11:38
Medlem
Problemet är nog inte i huvudsak båtfärgen, där är det inte troligt att man inom hennes led ser detta som ett problem. Man får tänka praktiskt och då får man fråga sig om det är enklare att måla om skrovet varje år, med allt vad det innebär som exempelvis utsläpp av lösningsmedel osv.

Jag tror att den knepigare frågan i sammanhanget är att båten körts på grödiesel, där är det svårt att komma undan. Det föreligger en klar brist på omdöme här som man kan anse är betydande. men hon kommer undan om hon skyller på sambon, möjligtvis. Bottengfärgen är mer ett underlag för diskussion, inte så mycket mer. Här tror jag de som inte gillar miljöpartiet är mer upprörda än de som sympatiserar med partiet. Det är avgörande vad de som är med i partiet tycker, inte vad vi utomstående är indignerade över...
Citera
2014-10-11, 11:48
Medlem
Corrans avatar
Är det inte HÖGST förvånande att detta inte blivit större??

Det är inte mycket som kommer ut i media, även om man ser till att så många journalister röstar på MP.

För även en mp:are kan inte tycka att detta är okay, samt att det borde vara sprängstoff för vilken hungrig journalist som helst.

Vår vita kvinnliga MILJÖminister, språkrör för Miljöpartiet...som spydde så mycket galla över hur dåliga andra var. Talade om de rika vita männen som smutsa ner...

Nu har hon med sin stora toxiska giftbåt tydligt begått flera miljöbrott. Men det är TYST?

Som kulturministern som inte betala licenspengar.
Citera
2014-10-11, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergochdal
Så sant. Att skylla på att det är snåriga regler är ju rent patetiskt i detta fall. Romson är miljöminister (MP) vilket betyder att hon ska vara mycket intresserad av miljön och att då skylla på att den högutbildade Romson inte kan ta reda på om en färg är förbjuden eller ej är märkligt.

Man kan fråga sig var hon fick tag på färgen. Gick hon in i en butik eller ansträngde hon sig för att få tag i det förbjudna, giftiga?

Man borde kolla upp den där Håkan Roswall. Vem är han att agera som han gör?

Bristande legalitet, objektivitet och olika inför lagen går som en röd tråd genom dagens Sverige, och är svaret på det mesta politikerna står handfallna inför när de ska tolka valresultat, eller ökande brottslighet. Det tror på högre straff för visst bus, medan annat bus inom de egna får härja fritt.

Tyvärr har vi ingen polis att vända oss till om de inte har lust att utreda brott. Allvarliga brott läggs ner utan utredning och skitsaker går till åtal. Vi har en helt slumpvis hantering av vem som bli åtalad. Om det är någon som har känningar eller kollegor på högt uppsatta positioner, eller om de vill markera mot någon blir det avgörande för om det blir något åtal. För vem som känner sig kränkt eller ska skyddas är viktigare än själva brottet.

Man ser hur förtvivlade vi alla är är över orättvisa hanteringar, som endast leder till långa trådar på Flashback och skriverier på nättidningar. För vad vi tycker är inte viktigt annat än när det ska röstfiskas. Nu är Åsa Romson försörjd och skyddad av rättsväsendet och media. Inte illa pinkat.
Citera
2014-10-11, 11:58
Medlem
Signalkabels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fylleanna
Då har väl Romson åtminstone kustskepparintyg?

Av besättningen har endast Fredrik skepparexamen, två gånger dessutom. Vet inte om detta är tillräckligt, utveckla gärna då du verkar veta ngt om detta. Är det så skojigt att Åsa faktiskt inte får föra fram båten? Blir det automatiskt ett lagbrott om hon sätter sig vid rodret? isf borde det inte vara svårt för er med facebook att hitta ngt foto på henne vid rodret...

Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Problemet är nog inte i huvudsak båtfärgen, där är det inte troligt att man inom hennes led ser detta som ett problem. Man får tänka praktiskt och då får man fråga sig om det är enklare att måla om skrovet varje år, med allt vad det innebär som exempelvis utsläpp av lösningsmedel osv.

Jag tror att den knepigare frågan i sammanhanget är att båten körts på grödiesel, där är det svårt att komma undan. Det föreligger en klar brist på omdöme här som man kan anse är betydande. men hon kommer undan om hon skyller på sambon, möjligtvis. Bottengfärgen är mer ett underlag för diskussion, inte så mycket mer. Här tror jag de som inte gillar miljöpartiet är mer upprörda än de som sympatiserar med partiet. Det är avgörande vad de som är med i partiet tycker, inte vad vi utomstående är indignerade över...

Hur kan man inom mp INTE se det som ett problem med båtfärgen? Oavsett om hon kommer undan med det eller inte så står båten och läcker giftig färg, just precis i detta nu, är det ointressant för en miljövän? Är ledarkulten och partipiskan viktigare än östersjön?

Skattefrågan verkar inte har utretts av åklagare Roswall, endast färgfrågan. Eftersom msm har släppt frågan är det flashbacks uppgift att fälla gift-Åsa.

Hon säger själv på mp:s hemsida att "Jag kommer självklart alltid att välja det mest miljövänliga alternativet", vilket också var Löfvéns goddagyxskaft-svar till svt:s (?) reporter. Lögn, lögn och förbannad lögn! Hon har inte gjort det rörande färgen, inte rörande bränslet, inte rörande vattenreningen. Hon vill säkert välja det mest miljövänliga alternativet, men gör det inte i praktiken. Är det här ännu en sak där illusionen är viktigare än verkligheten?

Då AB, främst, la ribban för ministeravgång vid en kulturminister som inte betalar tv-licens så MÅSTE det här smälla högre, mycket mycket högre. Inte kan det väl ligga särpolitiska intressen bakom?

edit: jag är inte mp-medlem, nej. MEN jag röstade på dem när de fortfarande var systemkritiska.

edit 2: på båtbloggen ser jag många bilder på köttgrillande vita heteromän, öl som dricks ur burk istället för det miljövänligare alternativet flaska och de ölflaskor jag ser är importerade finöl (hur går det med transporterna gift-Åsa?), icke-ekologiska rödviner, jag ser att kattsanden är av silikontypen (överlägset värsta miljöalternativet), etc etc. Hur går detta ihop med "att alltid välja det miljövänliga alternativet?

edit 3: listan över "the crew" är nästan lika etniskt homogen som valfri ledarredaktion
Senast redigerad av Signalkabel 2014-10-11 kl. 12:17.
Citera
2014-10-11, 12:06
Medlem
Hur stor är chansen (ja, chansen) att Romson får fängelse som påföljd om hon döms för skattebrott?
Citera
2014-10-11, 12:14
Medlem
Lordshins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittolin
Hur stor är chansen (ja, chansen) att Romson får fängelse som påföljd om hon döms för skattebrott?

Vad får dig att tro att det ens kommer väckas åtal?
Citera
2014-10-11, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lordshin
Vad får dig att tro att det ens kommer väckas åtal?

Det är just det som är poängen. Det ska till en kapten klänning innan en politiker eller någon ur rättsväsendet hanteras som vanlig medborgare som har lagar, regler och annat skit att underordna sig.

För det handlar om vem som begår brott, när brott kan styrkas!
Citera
2014-10-11, 12:21
Medlem
moongoats avatar
Många upprepningar i tråden men jag tänkte på en sak. Vad tror ni händer om SD tar upp detta i en tv-sänd debatt där hon tvingas svara på frågor?
Gör det större skada då där vanliga sovande svensons blir upplysta?
Om ni förstår vad jag menar..
Citera
2014-10-11, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moongoat
Många upprepningar i tråden men jag tänkte på en sak. Vad tror ni händer om SD tar upp detta i en tv-sänd debatt där hon tvingas svara på frågor?
Gör det större skada då där vanliga sovande svensons blir upplysta?
Om ni förstår vad jag menar..

Man får verkligen hoppas att någon tar upp frågan, för sanningen brukar ju komma från barn och dårar!

Det handlar om hur rättsväsendet hanterar en miljöbov. Hade det varit en vanlig medborgare, eller en politiker från det borgerliga blocket hade helvetet brakat loss. Just nu är miljöpartiet fridlysta inom svensk media, som är till stor del miljöpartiets väljare.

Maskrosor är ett jävla ogräs som tar över trevliga och fridlysta blommor. Ett otyg i florans mångfald. Där det växer maskrosor har naturens rara växter dött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in