Flashback bygger pepparkakshus!
2018-09-17, 15:42
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilliamRedshield
Brintellix är en jävla skitmedicin som jag just nu bara bunkrar upp med ifall någon dum jävel vill köpa det av mig vid ett senare tillfälle. För mig så är den enda effekten sömnighet, jag vill gå och lägga mig efter 1 timme. Samma sak, fast värre, var det när jag först började med Mirtazapin.

De här jävla läkarna laborerar med oss och lovar och ger oss lovord men ingenting verkar fungera. Åtminstone inte för mig.

Den var ju åtminstone något annat än SSRI-träsket. Mig hjälpte tyvärr inte heller.
Citera
2018-09-19, 20:35
Medlem
Skitmedicin. Dag 3 börjar magen balla ur, kramp, illamående, spyr, vattendiarre. påminner om när jag hade salmonella. Sen kom extrem trötthet, skakig, kallsvettig och sista dagarna har håret lossnat i en stor fläck på skallen!! Kliver av den nu efter bara 2 veckor för den har heller inte hjälpt mot ångesten.
Citera
2018-10-18, 18:54
Medlem
Kan jag äta brintellix tillsammans med fluoxetin eller sertralin?

tycker inte effekten är så ångestdämpande som jag skulle vilja
Citera
2018-10-18, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashkrash
Kan jag äta brintellix tillsammans med fluoxetin eller sertralin?

tycker inte effekten är så ångestdämpande som jag skulle vilja

Prova lägga till Buspiron för ångestdämpande effekt.
Citera
2018-11-05, 14:45
Medlem
Nån med ADD eller ADHD som känt sig hjälpta av Brintellix?

Sökt lite men hittar inget vettigt. Nån som hittat nån bra artikel?

Somliga skriver att dom blir mer närvarande, eftertänksamma i sociala situationer. Kanske bara för att dom blir mindre nervösa men det låter ju riktigt intressant i alla fall.

Får känslan av att den förbättrade kognitiva förmågan med bättre minne osv. mest är en effekt av att depressionen avtagit. (vilket iofs. är fantastiskt)

Nån som upplever att det är lättare att studera på Brintellix?
Citera
2018-11-06, 10:19
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddolin
Nån med ADD eller ADHD som känt sig hjälpta av Brintellix?

Sökt lite men hittar inget vettigt. Nån som hittat nån bra artikel?

Somliga skriver att dom blir mer närvarande, eftertänksamma i sociala situationer. Kanske bara för att dom blir mindre nervösa men det låter ju riktigt intressant i alla fall.

Får känslan av att den förbättrade kognitiva förmågan med bättre minne osv. mest är en effekt av att depressionen avtagit. (vilket iofs. är fantastiskt)

Nån som upplever att det är lättare att studera på Brintellix?
Hej!
Inte nämnvärd skillnad, mot min ADHD/ADD hjälpte det inte ett smack gällande koncentration och minne.
Voxra funkade bättre för mig med det.

Dock hjälpte det bra mot depression vilket gjorde att ork och fokus blev bättre.
Fasligt med ångest fick jag dock av den.
Citera
2018-11-06, 17:06
Medlem
Okej, tack.
Voxra hjälpte min koncentration en hel del men hoppas på ytterligare. Tog du båda samtidigt?
Citera
2018-12-22, 11:06
Medlem
Värsta råttgiftet som skapats, föreslås det av era läkare så byt då läkare istället. Usch fy och tvi obegripligt hur dåligt man kan må av en medicin, åtminstone i de högre doserna 15-20mg.
Citera
2018-12-22, 11:08
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx
Värsta råttgiftet som skapats, föreslås det av era läkare så byt då läkare istället. Usch fy och tvi obegripligt hur dåligt man kan må av en medicin, åtminstone i de högre doserna 15-20mg.

Tar 10 mg sedan mer än ett år, tycker det funkar på mig.

Blir inte heller rund på dem, som på SSRI där jag lätt gick upp i vikt.
Citera
2018-12-22, 20:07
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drainerx

Inte i närheten av SSRI.
Citera
2018-12-23, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Inte i närheten av SSRI.

Ja, det verkar vara ytterst individuellt. Jag har maxat många SSRI, SNRI, Anafranil m.m. Detta är i särklass det värsta jag ätit. Kanske att Abilify har en delad första plats, men då p.g.a. extrem ångest. Detta är något annat.
Citera
2018-12-23, 10:37
Medlem
Yinool0401s avatar
Jag tar alltid "moderata" doser av allt jag provat.
Det måste såklart vara natt och dag om man 3-dubblar grund-doser.

Mår stabilt på Brintelix. Kommer nog fortsätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in