Citat:
Ursprungligen postat av
Jagoduovi
Brintellix samtidigt som Elvanse ? Funkar det ? Risker ?
Citat:
Ursprungligen postat av
drainerx
Borde fungera, men kanske en lägre dos av Brintellix.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vondor
Delar med mig, håller på att trappa ned på fluoxetin, ligger nu på 40 mg. nästa vecka sänka till 20, efter det vara utan medicin i cirka 7 dar.
Slutligen börja med Brintellix 5 mg, enligt min läkare, sa han att den medicin är snällare än andra.
Visst fluoxetin hade jag inte så stora problem med, mest zombie mode
sen lite lugnade med.
Så i alla fall kommer jag börjar med Brintellix 5 mg om drygt 2 veckor isch.
Sen är jag ganska känslig mot medicin har jag märkt, så istället kommer jag nog ta 2,5, delar den, sen öka försiktigt.
Blir det allt för jobbigt, så har jag lugnade och ångest dämpande.
Jag hör av mig fram över.
Jag hoppas på det bästa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vondor
Så nu har det gått en tid, sen jag började med Brintellix.
Kan säga att jag mår bättre, fast det är lite kvar som fattas.
Tar just nu 10 mg, biverkningar, yrsel och o koncentrerade.
Skall nog öka till 15 och sen 20.
Lade in några citeringar här med hopp om svar från någon som är insatt.
Undrar då..
Flouxetin, hur fungerade det för dig? Jag har tidigare haft SSRI, sertralin, fungerade bra mot humöret och ångest e.t.c men gav biverkningar i forma av ökad hunger och halsbränna, magkatarr.
Funderar på att testa flouxetin.
Brintellix har min läkare nämnt, är det något att ha?
Jag har Tourettes, OCD (och ADHD) som diagnoser, skulle säga att Tourettes är huvuddiagnosen då, medföljande ångest och OCD. OCD blev avsevärt bättre på sertralin och har inte direkt problem med det längre.
Äter i nuläget Elvanse samt Attentin i kombination dagligen. Fungerar bra för ökat fokus etc.
Varför jag tänker SSRI är min grundläggande sinnesstämning. Har en konstant form av oro samt väldigt lätt för att bli irriterad och ilsken. Detta gör mig negativ och låg mellan varven.
Så, flouxetin vs brintellix vs någon annan SSRI? Tankar?