Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2002-08-21, 11:31
Medlem
Emerains avatar
Välkomna till Juridiktrådens nya samlingstråd för frågor kring det juridiska i att knarka utomlands och sedan återvända till Sverige med detta i kroppen. Det är inte en tråd för vad ni får för straff utomlands för bruket där, och inte heller vad straffet är för införsel. Vi moderatorer kommer också där vi tycker behovet finns utan förvarning infoga redan existerande trådar i denna, samtidigt som vi raderar och papperskorgar nya trådar som missar denna nya samlingstråd.

Innan ni postar:
Försäkra er om att ni förstått reglerna på Flashback, samt Regler för Juridik. Allmänna frågor om vad straff blir för narkotika tar ni i (FB) "Vad får jag för straff?" Tråden för frågor om påföljdsbedömning..

Alla former av narkotikahandel, reklam, annonsering, eller ens frågor om hur ni får tag på saker kommer behandlas som brott mot regel 1.01 och 1.09.

För de som undrar hur exempelvis detta inläggs tidsstämpel är så tidigt så är svaret "admin".

//Moderatorerna i Juridik
Citera
2011-09-22, 17:47
Medlem
straff för att smuggla cirka 20gram cannabis från danmark

Ska över till danmark om några veckor och tänkte ta tåget. Tänkte bara höra om någon vet vad straffet för att föra in cirka 20 gram cannabis i sverige? Antar att man får dagsböter för ringa narkotika brott, men får man något för "smugglingen" ? Är 22 år och ostraffad med fast jobb och ordnad ekonomi.
Citera
2011-09-22, 17:50
Medlem
Ferromans avatar
Jag torskade på 45gram Hasch ifrån Denmark, fick Ringa narkotikabrott ( ) Jag fick pissa i 5 månader för att ha mitt körkort kvar, vilket kostade mig 6000 spänn.., och så fick jag dagsböter på 6 eller 7 tusen sammanlagt då.
Citera
2011-09-22, 18:26
Medlem
zcinners avatar
sett hunden många gånger på tåget, aldrig på bussen. så ta bussen
Citera
2011-09-22, 18:27
Medlem
Okej så 7 lakan var den sammanlagda summan efter dagsböterna och kostnaden för att lämna piss-prov? Hade du haschet på dig när dom tog dig eller hade du det i en väska? Tänkte att man lägger en väska med stashet i på hatthyllan 2 stolar framför eller liknande. Då borde dom ju aldrig kunna binda en till väskan?
Citera
2011-09-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zcinner
sett hunden många gånger på tåget, aldrig på bussen. så ta bussen
Har en bra bit till DK från mig så buss känns inte så lockande tyvärr. Tack för tipset annars.
Citera
2011-09-22, 18:55
Medlem
Ferromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkstreck
Okej så 7 lakan var den sammanlagda summan efter dagsböterna och kostnaden för att lämna piss-prov? Hade du haschet på dig när dom tog dig eller hade du det i en väska? Tänkte att man lägger en väska med stashet i på hatthyllan 2 stolar framför eller liknande. Då borde dom ju aldrig kunna binda en till väskan?

Naäe 12 tusen sammanlagt. 6 tusen för pisset och 6 eler 7 tusen i böter. Otrevlig pilt det där..

Japp, jag hade det på mig, skulle precis gå och lägga väskan en bra bit bort när ett par herrar och hundar klev på tåget.. hann liksom inte lägga ifrån mig väskan ens ( behövde skita precis när jag gick på så tåget hann iväg en bit )

Stenad var jag inte, hade det ej i blodet heller då jag röker en gång i månaden ungefär. Naäe, det är inte så sannolikt att de kan. Men fan vet alltså,, har hört att de kan ju vara jävliga och ta fingeravtryck osv om de känner för det, då kan det inte bli lika roligt. Men den chansen är väldigt minimal.
Citera
2011-09-22, 18:59
Medlem
hade polare som fastna med 40g i tullen....
fick 4000 kr i böter
Citera
2011-09-22, 20:40
Medlem
Fastnade med 12g i färjeläget hbg, fick 4000 i böter och inget om körkortet vad jag vet...Får man reda på ifall man behöver pissa redan när man blir tagen eller kommer det hem i brev?
Citera
2011-09-22, 21:22
Medlem
Ferromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av facedark
Fastnade med 12g i färjeläget hbg, fick 4000 i böter och inget om körkortet vad jag vet...Får man reda på ifall man behöver pissa redan när man blir tagen eller kommer det hem i brev?

Jag fick ett brev hemskickat ungefär 3 veckor efter allting hade hänt.
Citera
2011-09-22, 21:29
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Varför åker ingen bil? lär ju minsta risken otrooooooligt mycket?
Citera
2011-09-22, 22:53
Medlem
bara ställ väskan långt från där du sitter och ta inte direkt tåg från dk, utan åk först över bron och sen tar du tåget från skåne vart du nu ska åka dom kan ju omöjligt binda dig till väskan om du inte sitter bredvid den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in