Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-10-09, 17:08
Medlem
Den nya regeringen satsar 12 miljoner kronor på att göra en insats i Mörkrets hjärta, Afrika. Insatsen inrymmer bla en stor satsning på att få hem kolsvarta nysvenskar som smittats av ebola. Negersvenskarna ska flygas hem till Sverige i ett specialflyg och få den vård som de verkligen förtjänar.

Hur ser det ut på hemmaplan? Här så kommer vi att täta ambulanser med silvertejp när ebolan slår till. Beredskapen är alltså på topp i Svea rike.

Citat:
Regeringen anslår tolv miljoner kronor för att sätta in ambulansflyg för medicinsk evakuering av svenska medborgare i Västafrika som smittats av ebola. Dessutom satsar regeringen på att få ned svensk sjukvårdspersonal för att hjälpa till på plats – trots riskerna.

Samtidigt i vårat eget land Sverige...
Citat:
I Sverige saknas det på flera håll isolerade ambulanser om ebolautbrottet skulle nå oss – och en av dem som finns skickas inom kort av regeringen till Afrika. Istället får man hålla till godo med silvertejp.

I Västmanland saknas högisolerade ambulanser helt och därför kommer man istället att täta ambulanserna med silvertejp om en misstänkt ebolapatient söker vård, rapporterar Västmanlands läns tidning.
http://www.friatider.se/silvertejp-i...-ebolan-kommer
http://www.friatider.se/svensk-v-rdp...ll-ebolaomr-de

Gör regeringen rätt i denna satsning?
Bör vi även passa på att flyga hem ebolasjuka framtida nysvenskar?
Gör Sverige för lite i denna fråga?
Kan det bli aktuellt med ett asylläger för ebolasjuka på svensk mark? Vi kan inte dela in folk i vi och dem.....
Fler synpunkter?
Citera
2014-10-09, 17:17
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Så länge de betalar skatt till Sverige, har jag inga invädningar.
Citera
2014-10-09, 17:22
Medlem
J.Ks avatar
Underbart, detta bör ju nomineras till Darwin awards, istället för att isolera utbrottet flyger man smittade runt hela världen för att ge dom vård på hemmaplan, det är ju som att be om en Pandemi.

Givetvis är det ju den onda vita mannens (i synnerhet Svenskarnas) fel att negrerna inte klarar av att kontrollera utbrottet, det är vi "skyldiga" dom sen kolonialtiden.

Silvertejp? Det blir tamigfan bara värre för var dag, jag har slutat bli förvånad, vi måste öppna våra hjärtan.

Fuck you säger jag bara....
Citera
2014-10-09, 17:24
Medlem
tzjs avatar
Silvertejp.

Jag satte fan rödvin i halsen.

Som sagts i många andra trådar, och även den här: att flyga ebolasjuka runt jorden känns ju som et jävligt bra sätt att minska spridningsrisken. Jag dör, det här är fan komik.
Citera
2014-10-09, 17:46
Medlem
Pappersvargens avatar
Finns det någon källa till detta som inte är Friatider eller liknande tidning?
Citera
2014-10-09, 17:47
Medlem
"Hem till Sverige"? Nåja...

Återigen spenderar makthavare pengar på skit som utsätter fler människor för fara och osämja. Jag börjar faktiskt fundera på om makthavare i detta land faktiskt vill förstöra så mycket som möjligt, men använder täckmantel mantran som solidaritet och öppna hjärtan.

"Vi skapar kaos, men vi vill allas bästa"

Mvh idioterna som styr detta landet och idioterna som röstar på idioterna.
Citera
2014-10-09, 17:57
Medlem
Nostradamus72s avatar
Flyget syftar till att flyga hem svensk sjukvårdspersonal som kan smittas när Sverige ökar sin bemanning i Liberia.

Det här måste vara ett klockrent exempel på något SD gillar. De tjatar ju alltid om att hjälpa människor på plats. Nu gör ju regeringen det och jag gissar att SDs 49 ledamöter står i rad och applåderar.
Citera
2014-10-09, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Finns det någon källa till detta som inte är Friatider eller liknande tidning?
Japp. Går du in på TS länkar så kan du klicka dig vidare på friatiders källa.
Citera
2014-10-09, 18:24
Medlem
globbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Flyget syftar till att flyga hem svensk sjukvårdspersonal som kan smittas när Sverige ökar sin bemanning i Liberia.

Det här måste vara ett klockrent exempel på något SD gillar. De tjatar ju alltid om att hjälpa människor på plats. Nu gör ju regeringen det och jag gissar att SDs 49 ledamöter står i rad och applåderar.

Hjälpa på plats tycker jag är skitbra men att ta hit folk känner jag lite sisådär över.
Citera
2014-10-09, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskkork
Detta tack
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle19669195.ab
Citera
2014-10-09, 18:27
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gymkatan
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/n...cle19669195.ab
Citat:
Att skapa ännu bättre evakueringsmöjligheter om svenskar insjuknar i ebola i Västafrika. Och en informationssatsning för att få mer svensk sjukvårdspersonal att åka ner till området.

Ledordet här är OM. Med andra ord, det spenderas inga 12 miljoner på att flyga hem "negersvenskar". Om någon svensk skulle bli sjuk, till exempel en läkare, kommer denna däremot att flygas hem. Pengarna kommer också gå åt att skicka ner läkare för att stoppa spridningen, något som inte alls är märkligt.
Citera
2014-10-09, 18:32
Medlem
Nomis2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.K
Underbart, detta bör ju nomineras till Darwin awards, istället för att isolera utbrottet flyger man smittade runt hela världen för att ge dom vård på hemmaplan, det är ju som att be om en Pandemi.

Givetvis är det ju den onda vita mannens (i synnerhet Svenskarnas) fel att negrerna inte klarar av att kontrollera utbrottet, det är vi "skyldiga" dom sen kolonialtiden.

Silvertejp? Det blir tamigfan bara värre för var dag, jag har slutat bli förvånad, vi måste öppna våra hjärtan.

Fuck you säger jag bara....

Exakt samma tanke har slagit mig.
Varför i hela friden tar man hem folk som är smittade med risk för att de smittar sjukvårdspersonal som i sin tur för ut smittan i samhället?
Någon har gjort en riskanalys med rectum känns det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in