Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-12-22, 18:40
Medlem
HSSSKYs avatar
Hejsan!

Genomför Rekryteringsmyndigheten drogtest bland folk som kommer till dem av intresse att ansöka till GMU? Jag läste att Rekryteringsmyndigheten drogtestar alla som söker till polisutbildningen nämligen.

Tack på förhand!
Citera
2014-12-22, 18:56
Medlem
Det gör dom, avhåll dig från all form av offentlig tjänstgöring. Mvh
Citera
2014-12-22, 18:59
Medlem
HSSSKYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yozimmer
Det gör dom, avhåll dig från all form av offentlig tjänstgöring. Mvh

Källa? Har nämligen sökt runt en del och hittat personer som påstår att de har genomfört GMU och påbörjat en anställning utan att någonsin behövt lämna ett drogtest.
Citera
2014-12-22, 19:23
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HSSSKY
Källa? Har nämligen sökt runt en del och hittat personer som påstår att de har genomfört GMU och påbörjat en anställning utan att någonsin behövt lämna ett drogtest.

Om det stämmer, vilket jag betvivlar, så är det snarast tjänstefel av deras befäl och regements/flottiljläkare.

Man ska inte knarka och vara soldat. Det måste du väl själv inse?
Citera
2014-12-22, 19:30
Medlem
HSSSKYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Om det stämmer, vilket jag betvivlar, så är det snarast tjänstefel av deras befäl och regements/flottiljläkare.

Ännu en gång, finns det något underlag för ditt påstående? Efter att jag googlat runt ivrigt verkar det som att vissa moraltanter insisterar på att drogtest är obligatoriskt, medan folk som faktiskt har genomgått GMU påstår motsatsen.

I värsta fall får jag bara boka om antagningsprövningen så att jag är ren vid det tillfället, och därefter fortsätta vara ren om jag skulle bli antagen till GMU naturligtvis.
Senast redigerad av HSSSKY 2014-12-22 kl. 19:33.
Citera
2014-12-22, 19:32
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ännu en gång, finns det något underlag för ditt påstående? Efter att jag googlat runt ivrigt verkar det som att vissa moraltanter insisterar på att drogtest är obligatoriskt, medan folk som faktiskt har genomgått GMU påstår motsatsen.

I värsta fall får jag bara boka om antagningsprövningen så att jag är ren vid det tillfället, och därefter kan fortsätta vara ren om jag skulle bli antagen till GMU naturligtvis.

Jag har genomgått utbildningar i FMs regi på senare år (2008, 2009, 2010), och drogtest har varit obligatoriskt vid samtliga tillfällen.

För min del får du väldigt gärna misstro mig, ge dig iväg och prövas bara, så hoppas jag att man drogtestar.
Citera
2014-12-22, 19:35
Medlem
HSSSKYs avatar
Citat:
Jag har genomgått utbildningar i FMs regi på senare år (2008, 2009, 2010), och drogtest har varit obligatoriskt vid samtliga tillfällen.

För min del får du väldigt gärna misstro mig, ge dig iväg och prövas bara, så hoppas jag att man drogtestar.

Ber om ursäkt för mina bristande kunskaper vad gäller Försvarsmakten, men är inte de och Rekryteringsmyndigheten vitt skilda organ? Min fråga gäller naturligtvis Rekryteringsmyndigheten och ingenting annat.
Citera
2014-12-22, 19:41
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ber om ursäkt för mina bristande kunskaper vad gäller Försvarsmakten, men är inte de och Rekryteringsmyndigheten vitt skilda organ? Min fråga gäller naturligtvis Rekryteringsmyndigheten och ingenting annat.

Grejen är den att drogtest sker vid andra tillfällen än hos Rekryteringsmyndigheten också. Bara för att de, mot all förmodan, inte drogtestar, så betyder det inte att det inte kommer att genomföras vid flera tillfällen under din tid i grönt. Vid olika utbildningar, och också utan förvarning.

Med tanke på arbetsuppgifterna så vore det nästintill kriminellt att inte alkohol och drogtesta sporradiskt. Det sker också enligt min egen erfarenhet.
Citera
2014-12-22, 19:47
Medlem
HSSSKYs avatar
Citat:
Bara för att de, mot all förmodan, inte drogtestar, så betyder det inte att det inte kommer att genomföras vid flera tillfällen under din tid i grönt. Vid olika utbildningar, och också utan förvarning.

Det är jag fullt införstådd med, skulle jag bli antagen kommer jag lägga cannabis på hyllan i vilket fall – så det är ingenting som bekymrar mig. Det är just Rekryteringsmyndigheten bara.
Citera
2014-12-22, 19:54
Medlem
Strand.s avatar
Citat:
Det är jag fullt införstådd med, skulle jag bli antagen kommer jag lägga cannabis på hyllan i vilket fall – så det är ingenting som bekymrar mig. Det är just Rekryteringsmyndigheten bara.

Det låter lite som "jag kan sluta om jag vill, jag vill bara inte". Om du har tankar på att genomföra GMU, varför slutar du inte bara på en gång då?

Utgå från att du kommer bli testat både på RM och FM. Du representerar FM och en statlig myndighet i de gröna kläderna, du bör förvänta dig att bli drogtestad.
Citera
2014-12-22, 19:56
Medlem
Citat:
Är du seriös med GMU är det väl bara att lägga av nu med en gång så slipper du fundera.
Citera
2014-12-22, 19:59
Medlem
HSSSKYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
Det låter lite som "jag kan sluta om jag vill, jag vill bara inte". Om du har tankar på att genomföra GMU, varför slutar du inte bara på en gång då?

Vad jag har uppfattat det som blir folk uteslutna av lite diverse anledningar, ibland är det dessutom oklart vad anledningen till uteslutning ens är. Därav känner jag inte för att ställa in mig till 100 % på detta vägvalet i livet förrän jag vet att det ens är ett verkligt alternativ.

Citat:
Ursprungligen postat av Strand.
Utgå från att du kommer bli testat både på RM och FM. Du representerar FM och en statlig myndighet i de gröna kläderna, du bör förvänta dig att bli drogtestad.

Jag har förvisso svårt att se hur jag representerar Försvarsmakten när jag kommer till Rekryteringsmyndigheten som en fullkomligt civil person för att göra något marklyft och cykla en stund.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in