2015-03-17, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja...och? Hon kanske tyckte det var ett trvsammare jobb n att torka din morsa och farsa i rven fr mindre prngsr

Haha. ja antagligen. Dagens smartaste kommentar
Citera
2015-03-18, 00:08
Medlem
Om de struntat i att mjlka M p dryga 75000 :- s hade lget varit liiite annorlunda. Men de " hjlpte " ju henne tydligen.
Citera
2015-03-18, 00:13
Medlem
Jag har vldigt svrt att tro att en skvallerblaska som Expressen pltsligt vid ett enstaka tillflle som just detta skulle ha alla rtt i sin text. Jag litar helt enkelt inte p dom som klla och tror dom kraftigt verdriver i syfte att locka fler lsare. Gller de flesta andra tidningar ocks. Grundstoryn kan vara sann men tror inte ett skvatt p detaljerna. D litar jag mer p ladydogs inlgg hr i trden som jag tror verensstmmer bttre med sanningen.
Citera
2015-03-18, 00:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agunda
Om de struntat i att mjlka M p dryga 75000 :- s hade lget varit liiite annorlunda. Men de " hjlpte " ju henne tydligen.

Hon ville vl gra rtt fr sig. Inget fel med det. Men det r vl s sossigt att kvinnan ska ha "hjlp s kvinnan ska vara tacksam
Citera
2015-03-18, 00:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Jag har vldigt svrt att tro att en skvallerblaska som Expressen pltsligt vid ett enstaka tillflle som just detta skulle ha alla rtt i sin text. Jag litar helt enkelt inte p dom som klla och tror dom kraftigt verdriver i syfte att locka fler lsare. Gller de flesta andra tidningar ocks. Grundstoryn kan vara sann men tror inte ett skvatt p detaljerna. D litar jag mer p ladydogs inlgg hr i trden som jag tror verensstmmer bttre med sanningen.

Lter lite knepigt att man inte funnit en enda kund till och kunna verifiera var pengarna kom frn....
Citera
2015-03-18, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka

Jo visst ska man ta det med en nypa salt. Str dock att lsa p fler stllen att Sambon i frhr sagt att hon under en bra dag kunde ha upp mot 5 kunder. Men vem vet. r vl inte s konstigt om man haft 5 kunder en dag och sen varit " ledig " ngra dagar. Rkna ut hur mnga kunder M haft under de 6 mnader hon ska ha " jobbat" nr hon betalat 75 000 till E och T som tack Folk har sagt det hr inne och folk sger det dr ute att allt har inte kommit fram n, mer kan vara att vnta p. Sjlv tror jag att antalet kunder har hllits nere. Jag tror de r fler n vad som sagts.
Citera
2015-03-18, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hon ville vl gra rtt fr sig. Inget fel med det. Men det r vl s sossigt att kvinnan ska ha "hjlp s kvinnan ska vara tacksam

Hmm gra rtt fr sig? Ok. Och d kom det brottsliga in i bilden. Vet faktiskt inte vad du menar med formuleringen av din sista mening.. De hade ju kunnat hlla p att slja sex nnu om inte E och T hade tagit betalt av M. D hade inget Koppleri frekommit.
Citera
2015-03-18, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladydog26
Nu r det ju s att det dem gjort inte hnt nu utan fr ver 1 r sedan , och p den tiden fram tills nu s har det aldrig kommit fram frens media la upp detta s vackert ! Och svart mlade det hela enormt mycket mer n va det r ! D del r lagligt att slja sex men va T och E inte visste va att det tydligen va olagligt att veta om att en vn slde eller lnade lgenhet fr att kunna slja ! Dr p koppleri uppstr ! Men kan tnka mig att det var nt de inte hade en aning om frn brjan.

att det inte va nt de hade nn aning om frn brjan d det r svrt att frst hur nt som r lagligt kan bli olagligt ! Vldigt svr lag som r ltt att misstolka och ltt att snt hr hnder !

S d stmmer inte uppgifterna om 75 000 d menar du ? Vad gller vninnan har hon i frhr berttat att hon fr varje kund betalade 1 000 kronor till paret. Pengarna avsg ersttning fr kundbokningarna, som gick genom paret.

Enligt uppgifter i utredningen kan paret ha ftt omkring 75 000 kronor av vninnan. Av de pengar som vninnan tjnade p att slja sex, gick en del till att betala en skuld hos kronofogden. Pengar lades ven p en bil och en tv.

Paret har nu talats fr koppleri.

I talet gr att lsa att mannen ska ha frmjat sambons prostitution genom att lgga upp annonser p ntet och ordna med lokal. Han ska ven ha frmedlat kontakt med sexkpare. Brottstiden r mellan oktober 2012 och februari 2014. Vidare ska mannen och hans sambo ha frmjat vninnas prostitution genom att ordna med annonser, lokal och kontaktfrmedlande. Vad gller den brottstiden strcker den sig mellan februari och augusti 2013.
Citera
2015-03-18, 13:15
Medlem
Om nu det som str i tidningarna inte r sant, s kan E och T stmma dem.

Men vissa uppgifter kommer ifrn klagaren sjlv, jag har vldigt svrt att tro att man gr ut med uppgifter man inte r 100% sker p.

Att verksamheten varit p hobbyniv och angende pengarna och allt som ladybug skriver, det tror jag r ngot paret har pratat ihop sig om att g ut och sga till allmnheten. Sen har dom bett ngon skapa konto p flashback och skriva det

Vi syns den 9 juni! Jag gissar p 1 rs fngelse fr E, villkorligt + bter fr T.
Att paret flyttar till en annan ort tror jag inte, d dem inte verkar skmmas fr det dom gjort.
Citera
2015-03-18, 13:18
Medlem
Och alla som sger att "dom inte gjort ngot s farligt". Tnk p barnen! Dom har 4 barn under 10 r som ska g igenom en skolgng, bli bjudna p kompisars kalas osv. Allting pverkar barnen! Jag skulle inte lta mitt barn leka hemma hos ngon vars frldrar r skyldiga till koppleri. Sg vad ni vill men jag skulle inte tillta det.

Och jag kper inte hela "kpte vernattningslgenhet". Det finns alltid ngon som kan skjutsa/buss/taxi. Inte gr man och kper lgenhet fr det ndamlet.... Dessutom, hur mnga gnger i mnaden r man inne i stan s sent s ingen skjuts finns hem?
Citera
2015-03-18, 13:20
Medlem
Och ladydog, citerat frn dig "E's tjejer ville ha en vernattningslgenhet"

Jadu... Nu r det ju s att den ldsta dottern har egen lgenhet i Kristinehamn
Citera
2015-03-18, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorensson67
Och alla som sger att "dom inte gjort ngot s farligt". Tnk p barnen! Dom har 4 barn under 10 r som ska g igenom en skolgng, bli bjudna p kompisars kalas osv. Allting pverkar barnen! Jag skulle inte lta mitt barn leka hemma hos ngon vars frldrar r skyldiga till koppleri. Sg vad ni vill men jag skulle inte tillta det.

Och jag kper inte hela "kpte vernattningslgenhet". Det finns alltid ngon som kan skjutsa/buss/taxi. Inte gr man och kper lgenhet fr det ndamlet.... Dessutom, hur mnga gnger i mnaden r man inne i stan s sent s ingen skjuts finns hem?

Hller helt med dig. Detta har inte varit en liten hobby, inte heller ett stt att snabbt skaffa fram pengar till fejktuttar ( inget fel i det ). Vem som helst i stort sett kan fixa tuttarna utan att slja sin kropp. Gillar man att ha sex med andra n sin partner finns mnga mjligheter till det ocks. Nej detta har varit ett stt att skaffa pengar pengar pengar och jag kan inte lta bli att undra om de ngonsin tnkte p alla de barn de har i sin vrd. Vet inget om hur de r som frldrar i vrigt men antagligen har barnen inte behvt sakna ngot i form av saker mm men tanken gr till hur pengar skaffades fr att unna sig prylar och uteliv. r man sen " nra " vn med paret s borde man kanske inte frvrra saken genom att skriva mrkliga saker hr. Jag litar p de uppgifter som kommit fram genom media, dr det hnvisas till frhr mm. Gissar ocks p fngelse fr E. Eller hur r det med fotboja? Skulle det kunna bli aktuellt ? Ngon som vet ? Jag borde veta d jag " jobbar" som Lekmannavervakare men det r ju en annan femma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in