2016-02-11, 04:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Hovrätten säger inget om sexualsadism, vilket är märkligt eftersom åklagarens hypotes bygger på detta. Istället bara fastslår de ett sexuellt motiv, utan att närmare gå in på vad som talar för det. På så sätt slipper de ju också redogöra för vad som inte talar för ett sexuellt motiv, d.v.s. att kroppen var orörd och obesudlad. HR undviker över huvud taget, att analysera själva gärningsbeskrivningen mer ingående. Jag håller med IR om att de gör det lätt för sig. P.g.a. DNA:t var han dömd på förhand även i Hovrätten, det är tydligt.
Hovrätten ska inte analysera gärningsbeskrivningen mer ingående än att de motiverar vad som har relevans, vad som kan fastställas.
De ska inte heller ställa diagnos på den dömde, därför fastslås "sexuellt motiv", helt korrekt.
Att kroppen var orörd och obesudlad säger ingenting om motivet.
Att kroppen varit upphängd, strypt, tejpad och med blottat bröst och kön säger mycket om motivet och ihop med detta ger den orörda kroppen indikation på vad det handlar om.
Är som taget ur handbok om sexuell sadism.
Sexualiteten och aggressiviteten smälter samman, blir till ett. Ökad aggressivitet ger ökad sexuell stimulans och vice versa. Aggressiviteten blir sexuellt laddad. Tillfredsställelsen får den sexuelle sadisten av att skada, plåga, döda, känna makt och kontroll över offret. Snara, strypning, hängning och tejpning är ultimata bevis på den kontrollen. Ofta sker ingen penetrering, ibland kan attrapper användas.
Penetreringen är inte njutningen för den sexuelle sadisten, det är kontrollen och att tillfoga offret lidande och död. Att sen "bara" titta på kroppen, bröst och kön, utan beröring - är ganska typiskt.
Beröringen sker vid tillfogande av smärta och död, sen beskåda offret medan han berör sig själv med onani.
Sen är allt komplett.
Senast redigerad av zascha 2016-02-11 kl. 05:23.
2016-02-11, 05:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Men vem bryr sig om sådana detaljer?
Det finns ju DNAAA!!!

Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men allt detta trixande/ hot /efterkonstruktioner från utredarna spelar väl ingen roll
- det finns ju DNAAAA!

Ni två verkar ha sammanstrålat i en gemensam bakåtsträvande analys av DNA-teknik och vetenskap. Det är inte riktigt sunt.
Ni är aningen missnöjda över Nerijus "klantiga" DNA-besudlingar?
Ibland så har man väldigt fel trots att man väldigt gärna vill ha rätt.
Det kallas faktaresistens att förneka fakta, sanningsförnekare är ett annat ord som passar väl in.
Nerijus DNA satt perfekt på de ställen som behövdes för att bevisa hans skuld.
Man kan säga att han signerat sitt dåd med sitt blod.
Tack för det Nerijus, vore fruktansvärt om mördaren undkommit.
Nu gjorde han inte det, tack och lov.
Acceptera sanningen.
Senast redigerad av zascha 2016-02-11 kl. 05:43.
2016-02-11, 06:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
I så fall borde det inte heller gett rabatt, kan jag tycka.
-Jag mådde dåligt för att hon ville skiljas.
-Stackars dej.
-Jag blev så svartsjuk och arg när jag såg fotografier där hon bar en ärmlös klänning.
-Så klart du blev.
-Jag kunde inte besinna mig.
-Nä, det kan man förstå.
-Hon var min älskade fru, snyft.
-Såja, ta det lugnt. Du kommer att få omedelbar kristerapi för att behandla den tragiska situation du befinner dig i. Inte nog med att du har förlorat din älskade fru, du har även ett långt fängelsestraff att vänta p.g.a hennes tragiska bortgång.
-Snyft, jag är en eländig och lågsint människa. Min bön till Gud är: "Please have mercy on me!"
-Det är ju helt solklart att du om någon, ska ha straffrabatt!

Nå, vi får se hur hårdnackat NB fortsätter att neka och driva sitt försvar vidare. Ett överklagande är att vänta varje fall, något annat vore ju i princip ett erkännande. Detta kommer att bli intressant att ta del av. Blir det samma nonsens som tidigare, eller kommer en annan sida av NB fram där? Kommer han att kontakta pressen, vara angelägen att få ge intervjuer där han bedyrar sin oskuld?
Den som lever få se...

Du kan tycka det. Det är fritt att tycka vad som helst. Rätten konstaterar DOKUMENTERAD psykisk ohälsa. Inte något att enbart han själv suttit och ojat sig alltså som du försöker påskina, utan gubben har varit föremål för vårdinsatser. Weigl, som väl ändå typiskt sett är på kvinnornas sida framhåller ju även att soc borde gjort mer, att de borde hotat med att omhänderta barnen om kvinnan flyttade tillbaka till hans lägenhet. Det är alltså en tango där en är dokumenterad våldsam och psykiskt sjuk och den andre ändå väljer att dansa då och då.
2016-02-11, 07:24
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Bevisen är ju att hans blod har hittats på henne, vart ifrån på honom tror ni det blodet kommer ifrån? Gjorde han sig illa själv eller var det LH som gjorde det?

Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Ingen som har nån teori?

Handgemäng kan ha uppstått. Blod från NB kan ha funnits på plats innan.
2016-02-11, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zascha
Hovrätten ska inte analysera gärningsbeskrivningen mer ingående än att de motiverar vad som har relevans, vad som kan fastställas.
De ska inte heller ställa diagnos på den dömde, därför fastslås "sexuellt motiv", helt korrekt.
Att kroppen var orörd och obesudlad säger ingenting om motivet.
Att kroppen varit upphängd, strypt, tejpad och med blottat bröst och kön säger mycket om motivet och ihop med detta ger den orörda kroppen indikation på vad det handlar om.
Är som taget ur handbok om sexuell sadism.
Sexualiteten och aggressiviteten smälter samman, blir till ett. Ökad aggressivitet ger ökad sexuell stimulans och vice versa. Aggressiviteten blir sexuellt laddad. Tillfredsställelsen får den sexuelle sadisten av att skada, plåga, döda, känna makt och kontroll över offret. Snara, strypning, hängning och tejpning är ultimata bevis på den kontrollen. Ofta sker ingen penetrering, ibland kan attrapper användas.
Penetreringen är inte njutningen för den sexuelle sadisten, det är kontrollen och att tillfoga offret lidande och död. Att sen "bara" titta på kroppen, bröst och kön, utan beröring - är ganska typiskt.
Beröringen sker vid tillfogande av smärta och död, sen beskåda offret medan han berör sig själv med onani.
Sen är allt komplett.

Vi är alla tacksamma för att NB hade ont om tid och att Lisa med största sannolikhet befann sig i ett bedövat chocktillstånd den korta tiden med mördaren innan han mördade henne

Men jag undrar om våldtäkt räknas som sexualsadism?
Är det någon egentlig skillnad på dessa två begrepp?
2016-02-11, 07:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Vart på kroppen hittade man detta?

Det hittades inget DNA på kroppen.
2016-02-11, 07:46
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USSAR
ärligt talat så är balter precis som ryssar väldigt våldsamma och opålitliga så att det mesta som sägs om dem stämmer..

Vilka balter?
Esterna
Letterna
Litauerna
Ryssarna som bor där.
Det är inget enhetligt folk som bor i baltikum. Svenskt och danskt blod flyter också där.
2016-02-11, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratornkul56310976
Du vet att DNA finns i saliv och andra kroppsvätskor va? Därför polisen topsar dig oftast innanför kinden där finns mycket saliv.

Han har inte ejakulerat på hennes trosor liksom men frugans DNA från hennes kroppsvätskor kan han ju han haft kvar på kuken eller fingrarna om han pullat frugan kvällen innan . Äckligt isåfall att han inte tvättat sig gå till jobbet med fittsaft på fingrarna. Fy fan

Men han hade ju handskar på!
2016-02-11, 07:51
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Hon sa i alla fall, tack och lov, att bilden på NB var den av de 10 som var mest lik.

Det var 12 bilder.
Men den som var näst mest lik tyckte hon absolut inte att det var. Han såg inte tillräckligt baltisk ut enligt Adriana.
2016-02-11, 08:09
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att IR fått många konspiratoriska tankegångar från alternativteoretikerna, i den nu utbrutna tråden, är jag övertygad om.

Jag kände igen dom. Rent dravel som framfördes i en rättegång. Av en advokat.

Det förvånade mig storligen.

Det mest förvånande med advokaten var väl att hon inte själv kollat i slasken utan ett vittne får höra av sig till henne. Öppnade hon slasken och gick igenom alla vittnen som passerat platsen vid tidpunkten. Bara en del utvalda var med i FUP.
2016-02-11, 08:14
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Just det. Och han kan tala om varför han inte hittar till Medelplana när han ändå håller på.

...och tala om var han fick tag på hantverkarbilen som Adriana såg att han hade.
2016-02-11, 08:16
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefanstrm
Vad är det som säger att han haft sex med frugan sen tar och gör sitt livs brott?
Har han gått och doppat den hela tiden skulle väll irina bilevicius peka ut honom.

Jag vet ingen gärnings man som har just haft sex och sen går och dödar en tjej och hänger upp henne:whoco5:
Citat:
Bara någon timme innan Anders Eklund mördade Engla hade han sex med en 19-årig kvinna i Hedemora.
Han hängde i och för sig inte Engla. Han ströp henne istället till döds med sina händer.
Precis som den vedervärdige lustmördaren från Litauen åt Eklund också pizza kort efter
sitt dödande.

http://www.arbetarbladet.se/gastrikl...ordet-pa-engla
Senast redigerad av Grandioso 2016-02-11 kl. 09:11.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in