2016-02-13, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Man tappar inte örhängen med hjälm på. Varför ta av hjälmen innanför dörren till stalldelen redan?

Varför behålla den på?
2016-02-13, 21:14
Medlem
Citat:
Om ditt scenario ska hålla så måste snöret räcka från röret till örhängena. Annars måste han sätta fast snöret i röret med Lisa med sig.

Dessutom måste han undvika slag, sparkar och bett från en 17-årig tjej som slåss för sitt liv, utan att skada henne.
Jag menar inte att han hade ett snöre så lång att det räckte från ladan och örhänget till röret. Snöret var så långt som det runt halsen pluss de stumpar som låg under röret. Träna själv med ett snöre och häng upp något utan att göra knutar. Tekniken används mycket i lantbruk för att hissa fodersäckar.
2016-02-13, 21:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Varför behålla den på?
För att hålla i Lisa med båda händerna.
2016-02-13, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
GM kanske överföll LH vid moppen, fr sidan eller bakifrån kommandes bakifrån ladan. Drog in henne från baksidan. Eftersom hon aldrig lämnar nycklarna i.?...

Då hade han väl strypt henne där och då och inget blod i hjälm hade funnits. Ännu mindre på jackan.
2016-02-13, 21:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Rättsläkaren sa att hon inte hade blödningar i ögonen.
Jag frågar om källa för det framkommer inte på ljudfil via trådstart.
2016-02-13, 21:19
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Va? Vad har det med hjälmen att göra?
2016-02-13, 21:19
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jag menar inte att han hade ett snöre så lång att det räckte från ladan och örhänget till röret. Snöret var så långt som det runt halsen pluss de stumpar som låg under röret. Träna själv med ett snöre och häng upp något utan att göra knutar. Tekniken används mycket i lantbruk för att hissa fodersäckar.
Men, hur kunde hon tappa örhängena där de låg då, om inte överfallet skedde där? Och hur undvek han fajt innan dess?
2016-02-13, 21:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Va? Vad har det med hjälmen att göra?
Skulle han ta av hjälmen med tänderna?
2016-02-13, 21:22
Bannlyst
Citat:

Ska han säkra ett grepp om henne behöver han slå henne till marken först. Då är hjälm ivägen. Alltså borde gärningsman ha satt sig direkt på henne, tagit av hjälm och lagt snara om hals inom loppet av 30 sekunder. Var det sker vet jag ej.
2016-02-13, 21:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Ska han säkra ett grepp om henne behöver han slå henne till marken först. Då är hjälm ivägen. Alltså borde gärningsman ha satt sig direkt på henne, tagit av hjälm och lagt snara om hals inom loppet av 30 sekunder. Var det sker vet jag ej.
Det kan inte ha varit efter platsen för örhängena, och hur kom hon så långt?
2016-02-13, 21:30
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Skulle han ta av hjälmen med tänderna?
sorry läste fel! Men jag tror inte hon hade hjälmen på sig. Om ngn kallar på hjälp, uppmärksamhet och du går fram emot denne person då tar man av sig hjälm och öronproppar.
2016-02-13, 21:30
Bannlyst
Citat:
Det kan inte ha varit efter platsen för örhängena, och hur kom hon så långt?

Förstår inte vad du menar. Menar du att mordet har skett där örhängena hittas? Varför?
Finns ju saker överallt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in