2016-02-16, 19:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det var ingen kärring. Det var hans mamma och en kvinna.
Resten tillhör din brist på logik och övermått av fantasi.
NB ville endast leva sitt lilla liv. Jobba och åka hem.
Frågan är väl snarare vilka som inte ville leva det lilla livet. Vilka som ville ta risker och ständigt komma undan med det. År efter år.
Mördarkärring morsa är det som lika sjukt som dig tror att han är oskyldig.
2016-02-16, 19:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Det är förvisso möjligt att det kan vara vacuumrör till mjölken men jag har aldrig sett några sådana böjningar på dessa rör. Om det är vakuumrör för mjölken så bör de vara lättvättade inifrån och en sådan böj gör det svårare att få riktigt rent dessutom borde materialet vara rostfritt. (rimligen) Ser mer ut som ett vattenrör.
Det är Arnes ord - men oavsett är sensmoralen att alla rör i taket skulle skäras ner som arbetsorder:
Det skedde inte och med facit i hand ser vi vad horbocken skulle ha det till i sina sjuka fantasier.
2016-02-16, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Jag tror att NB blivit inspirerad av de djur som skjutits och hängts i rören i taket med samma typ av blå snöre han sen hängde Lisa med. Sjukt, och märkligt att han gjorde på samma sätt med en människa.
Ja något ser han i kaklet och strömmande rör. Och lorten parat med en doft av antiseptiskt Klorin. Pulsen av lite hårdare apelldressyr. Pulsen som stegras till takykardi hyperfrekvens och hjärtat inte längre kan leverera syresatt blod. Beat in out the Blues

Se rakt in i min tunnelsyn & himla inte med ögonen
Min ursprungliga gissning var att han inte ville ha någon som himlade med ögonen och därför snittade loss ögonlocken. Jag hade fel, Nerijus fann en metod som var effektivare och mindre blodig, på exakt samma linje - Av total uppmärksamhet, utan gränser. Men kärnan blev ändå rätt.

Det är nog svårt att blunda för denna drömdejt.
Senast redigerad av GoogleSEO 2016-02-16 kl. 19:55.
2016-02-16, 19:41
Medlem
Citat:
Det var ingen kärring. Det var hans mamma och en kvinna.
Resten tillhör din brist på logik och övermått av fantasi.

NB ville endast leva sitt lilla liv. Jobba och åka hem.

Frågan är väl snarare vilka som inte ville leva det lilla livet. Vilka som ville ta risker och ständigt komma undan med det. År efter år.

Nej, nopomil.

Det är en käring, som har ett eget dagis och känner alla i byn. Hon tar in främlingars barn för pengars skull, och sänder i väg sin egen son. Djävla käring måste Nero ha tänkt!

Sen så kommer den skitkäringen, som du kallar för mamma och kvinna inte till Sverige när hennes son står åtalad för de vidrigaste av brott. Jag säger skitkäring, för det finns inte med på kartan att en mamma som tror att hennes barn är oskyldigt åtalad för mord kan vara så frånvarande.

Denna skitkäring har kontakt med media, och låter sig intervjuas. Det finns en tråd om två norrmän i Kongo, varav den ena dog i fängelset. Killen som lever, har sin mamma där hela tiden under farliga och vidriga förhållanden. För det är så mammor och kvinnor gör för sina söner om de tror på dem.

Nero är säkert ett offer för sin barndom. Han och hans mamma har en anknytningsproblematik, från det Nero var i analstadiet. Annar så ser jag ingen förklaring till varför han bajsar inomhus på golvet.
Senast redigerad av Vresrosen 2016-02-16 kl. 20:15.
2016-02-16, 19:46
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonny33
Du borde inte använda ord som "mörkat" och "outrett". Om A kontaktar polisen och berättar att han eller hans son kört en caddy kring ladan den söndagen så blir A anmälare och sonen som sedan hörs är vittne. Deras förhör finns i slasken. Om du inte tror mig så maila eller ring IR.

Om det är så som du säger då skulle sonens vittnesmål finnas i FUP, precis som alla andra personer som befunnit sig vid/omring ladan/cafeet söndag den 7 Juni. Men det finns inget vittnesmål i FUP med någon som heter Apel* (*=l) de 2 personer med efternamnet Apel* (*=l) finns enbart i listan på sidan 1 i FUP.
2016-02-16, 19:54
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Möjlig sammanhang med "John Deere" mysteriet ?

Det kan ha varit någon annans "John Deere" som var ute att köra och som stod bakom ladan den 7 Juni, 2015.

Här en kopia av ett inlägg jag postade den 14 januari:

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Det finns en person (ca 60 år) i FUP som bor på en större gård få km n/o om Martorp som äger 2 stycken gröna "John Deere", samma typ teleskoplastare som av vittne sågs kl 20:20 den 7 Juni parkerad i portöppningen på baksidan av ladan.

Denna person har ett familjemedlem (ca 30 år) som också finns nämnd i FUP, och som bor på en mindre gård ca 1.5 km s/o om Martorp.

60-åringen äger dessutom en vit VW Caddy
30-åringen äger dessutom en svart EPA-Traktor och använder sannolikt den ena av 60-åringens "John Deere" teleskoplastare på sin gård.

Dessa tre fordon; En grön "John Deere" teleskoplastare, En vit VW Caddy* och en svart EPA_Traktor är all 3 fordon som förekommer i FUP iom dom sägs att ha sets vid och omkring ladan ved tiden/dagrna då Lisa försvann.

Det finns dessutom en viss mystik angående dessa två personer i FUP.

De två personer i fråga är dessa två härunder och det mystiska är att den äldre, LA, är listad som Anmälare, MEN han finns inte med i FUP annat än på sidan 1 i innehållsförteckningen över FUP's "aktörer", så VAD anmälde han ?

Och den yngre, VA, står listad som vittne, men inget förhör med honnom i FUP utan också han står enbart på sidan 1 i innehållsförteckningen över FUP's "aktörer", så VAD bevittnade han :

Apel*, Lars Olof Ingemar Anmälare (*=l) 60 år
Apel*, Viktor Thomas Johannes Vittne (*=l) 30 år

* I Tingsrätten (ljudfil) komplementerande förhör med NB säger NB att AJ har berättat att hans son Gösta J såg en vit VW Caddy stå utanför ladan. (interessant är ju att Adriana skickade en bild på en bil, till AJ eller också var det till polisen, som hon menade såg ut som den bil mannen med kartan körde i, och det var en bild på en vit Caddy !!!

Här är link till det komplementerande förhör med NB där han berättar om den vita Caddy:

http://www.xn--rttegng-5wan.se/lisa-holm-blomberg/

Nerijus Bilevicius, Tilltalad, Kompletterande frågor, 20660553.mp3 (2 MB)

Har just hittat info att Gustav J's dotter Victoria J är facebook vänn med Lars Apel*'s dotter Hedvig, HA står skriven på samma adress som sin pappa LA i Kinne-Kleva / Götene.

Då blir infon att Gustav J har sett en vit Caddy (LA äger en vit Caddy) vid ladan ju ennu mer intressant tycker jag, särskilt iom att Gustav J av någon konstig anledning INTE berättat för polisen att han såg en vit Caddy vid ladan men enbart berättat detta för sin pappa AJ.
2016-02-16, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är Arnes ord - men oavsett är sensmoralen att alla rör i taket skulle skäras ner som arbetsorder:
Det skedde inte och med facit i hand ser vi vad horbocken skulle ha det till i sina sjuka fantasier.

Dom fantasierna är ju uppenbarligen dina.. Tror du att han lämnat kvar röret för att till sommaren 2015 leta upp ett "byte" att hänga där? Varför planerade han inte att använda dom krokar som är avsedda att hänga kroppar i?
2016-02-16, 20:10
Medlem
Citat:
Polisen sa det själva. Ljög de?

Om polisen sagt det så stämmer det säkert.
Jag har hört dem säga att det krävdes "viss övertalning". Jag kan ha missat andra uttalanden.

Kan du dela något citat där de själva nämner handfängsel, eller det syns på bild så ger jag mig och diskussionen är avslutad.
2016-02-16, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolpool75
Ett klockrent exempel på Brandtlerlogik.

Först stryps och hängs offret med knäppt jackan och blottad kropp. Därav blod på jacka och ej kropp.

?

Därefter vrängs jackan ut och in utan orsak och en handske som ligger inne i jackan utan anledning, faller lägligt ur.

?

Spännande. Har du mer?😏

Jag använder min egen logik, men den kan givetvis vara bristfällig.

Jag skriver inget om när i förloppet som vad kan ha hänt.
Hon hade blod under båda fingrarnas naglar. Om det kom dit vid hängningen bör bägge handskarna vara av då.
2016-02-16, 20:18
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, AJ räknar då upp varenda sorts rör som ska ner från taket:

" jag bad då Nerijus att med sin bror att ta hand om det där och plocka ner alla rör som hängde i taket, det var vattenrör, det var vakuumrör, det var varmvatten och kallvatten som sagt var och det var en massa mjölkmaskiner"

Detta rör (hon hängdes i) är ett sånt vakuumrör till en mjölkmaskin säger han i FUP:

Aivaras lär inte begripa vad som ska sparas eller inte med tanke på att NB var tolk. AJ beskriver honom som hantlangare i detta projekt.
AJ:
" Det var Nerijus som gjorde det största jobbet, hans bror var mer hantlangare"

Nej och inte förstod han vad NB och IB låg och pratade om natten mellan 7/6 till 8/6 heller.
2016-02-16, 20:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Dom fantasierna är ju uppenbarligen dina.. Tror du att han lämnat kvar röret för att till sommaren 2015 leta upp ett "byte" att hänga där? Varför planerade han inte att använda dom krokar som är avsedda att hänga kroppar i?
I februari får Nerijus arbetsorder att riva ner alla rör i taket i mjölkrummet - utöver all mjölkutrustning som sitter på väggarna:

" jag bad då Nerijus att med sin bror att ta hand om det där och plocka ner alla rör som hängde i taket, det var vattenrör, det var vakuumrör, det var varmvatten och kallvatten som sagt var och det var en massa mjölkmaskiner"

Han river ner allt utom röret som sen Lisa hängs i. Ja, jag anser att Nerijus är så rubbad att han har fantiserat om detta veckor, månader likt Långström sa - för att sen iscensatt detta.

Mördaren sparar just det rör som offret hängs i 3-4 månader senare? Det enda som är kvar därinne och som helt saknar funktion när allt egentligen ska ner?

Edit. Tror du det är slumpen som gör att han släpar in Lisa just dit? Spontant och lagom flummigt på söndag kväll? Råkar hamna rätt med rör, snören och tejp?

You tell me...

Citat:
Varför planerade han inte att använda dom krokar som är avsedda att hänga kroppar i?
Exakt vad jag funderar kring också - varför valde han just detta rum. Det andra (slaktrummet) har ytterdörr och dubbelport utifrån sett och jag undrar om det var för riskabelt. Att det var de vägarna/ytterdörrarna som användes in till den tillbyggda delen i första hand.
Senast redigerad av develi 2016-02-16 kl. 20:27.
2016-02-16, 20:27
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Att Lisas mördare kommer att hamna i ett fängelse i hemlandet förr eller senare torde väl
stå klart. Här är ett reportage från 2003, DN besöker Lukiskiu i Litauen.

Hit vill Sverige skicka litauiska fångar

http://www.dn.se/nyheter/varlden/hit...auiska-fangar/

BRA, då kan NB få känna på hur LH kände det när hon blev trängd och inte hade nåt val. VARFÖR ska han sitta i nåt bättre, bättre fängelse som gjort så här??? Borde inte ens få finnas TV, dator eller sånt i ett svenskt fängelse. Mat kan de servera havregrynsgröt. Man ska inte längta dit utan hålla sig därifrån och inget annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in