2016-02-14, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej det vore inte kul. Det har redan varit en enda jävla cirkus mitt i en enorm sorg för familjen och jag hoppas svar om PT kommer med väldigt negativ klang. Jag tycker han ser ut som en mediahora och med Rönnbäck dess innan är det en ren fars alltihop.

Det är intressant att läsa hur ni uttrycker er om alla som på ngt vis talar mot ÅK/utredningen etc. Man har läst ord som mediahora, okunnig, idiot, försupen, verklighetsfrånvarande, korkad, respektlös, svin, osv om både några här som ifrågasätter en del saker, men även om försvaret vars jobb är att just försvara den åtalade. Samma uttalanden om tex polisvittnet. Även professor GW var i början okunnig, idiot, nersupen osv. Tills han ändrade inställning efter att ha satt sig in i utredningen.. Då blev han plötsligt kunnig, erfaren, "har mognat" osv.. Märkligt.
2016-02-14, 11:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Ibland har man ju undrat om hon är dum på riktigt, givet att hon varit åklagare och verkat som advokat ett bra tag så måste hon ju ändå ha några indianer i kanoten.
Dum är ju ett relativt begrepp men kan väl kopplas samman med brist på självinsikt och på sikt framstår väl personen som riktigt korkad vid dåraktigt försvar av egna dumheter såsom åsikter, beteende etc.

I radiointervjun får hon följdfrågan på sitt påstående om att NB läst mediakritiken om henne:

" Det du har lagt fram då till exempel i dina slutanföranden, har dom ordvalen du har gjort eller det du pekat på, skulle det ha uppfattats annorlunda om en känd manlig advokat hade lagt fram det - är det så du menar?

- Ja absolut, absolut. En känd manlig advokat hade blivit uppmärksammad på ett betydligt mer positivt sätt.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6367881

Att det snarare handlar om hur hon sa saker och vad hon hon pekade på verkar hon inte ha koll på - dvs inte att hon är kvinna. Hon är pinsam när hon skyller på kön istället för att ta till sig att kritiken är påtalad för att hon är kass som advokat.
2016-02-14, 11:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Det är intressant att läsa hur ni uttrycker er om alla som på ngt vis talar mot ÅK/utredningen etc. Man har läst ord som mediahora, okunnig, idiot, försupen, verklighetsfrånvarande, korkad, respektlös, svin, osv om både några här som ifrågasätter en del saker, men även om försvaret vars jobb är att just försvara den åtalade. Samma uttalanden om tex polisvittnet. Även professor GW var i början okunnig, idiot, nersupen osv. Tills han ändrade inställning efter att ha satt sig in i utredningen.. Då blev han plötsligt kunnig, erfaren, "har mognat" osv.. Märkligt.
Jag har aldrig skrivit ner GW så citera du nån annan - snarare blev jag mäkta förvånad över hur korkat han uttryckte sig kring en förundersökning han inte ens läst. Det var väldigt bra att han kom tillbaka på banan.
Vad det beträffar Hurtig är det utifrån honom själv vilket jag citerat in i tråden: Han anser att mediauppmärksamhet är det bästa som finns, att man ska ta alla möjligheter att gå via media - han passar på serru. Därav uttrycket.
Vad det gäller Billy Batong verkar han mer än märklig som väntat på förhör sen Juni och hoppar in först i Hovrätten - speciellt med tanke på sitt yrke. Kritiken är befogad och inte tillförde han ett skit heller.

Rent generellt så kan jag nog tycka att de personer dom fått kritik när man ser retroaktivt - har varit befogad. IR är fullständigt värdelös och vad tillförde Billy Batong som sjukt nog väntat på förhör sen juni och hör av sig inför HovR? Bah...
2016-02-14, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Lisa dog 5-20 sekunder efter att snöret sträcktes, och tejpen applicerades efter att snöret sträcktes.

Det här har du påstått ett flertal gånger. Har du något pålitligt belägg för det fetade?
Senast redigerad av Prudent 2016-02-14 kl. 12:03.
2016-02-14, 12:11
Bannlyst
Vissa verkar tro att Lisa dött av strypning men så är inte fallet det är hängning och då dör man fortare än efter 20 sec . Ville bara förtydliga detta .
2016-02-14, 12:16
Medlem
Citat:
Jag har aldrig skrivit ner GW så citera du nån annan - snarare blev jag mäkta förvånad över hur korkat han uttryckte sig kring en förundersökning han inte ens läst. Det var väldigt bra att han kom tillbaka på banan.
Vad det beträffar Hurtig är det utifrån honom själv vilket jag citerat in i tråden: Han anser att mediauppmärksamhet är det bästa som finns, att man ska ta alla möjligheter att gå via media - han passar på serru. Därav uttrycket.
Vad det gäller Billy Batong verkar han mer än märklig som väntat på förhör sen Juni och hoppar in först i Hovrätten - speciellt med tanke på sitt yrke. Kritiken är befogad och inte tillförde han ett skit heller.

Rent generellt så kan jag nog tycka att de personer dom fått kritik när man ser retroaktivt - har varit befogad. IR är fullständigt värdelös och vad tillförde Billy Batong som sjukt nog väntat på förhör sen juni och hör av sig inför HovR? Bah...

Ska jag citera ngn annan för att du inte skrivit ner just GW innan (du gjorde det precis)? Du skrev mediahora och därför citerade jag just det inlägget. Men också för att du är en av dom som ganska hårt skriver ner dom flesta som inte håller med dig 😉
2016-02-14, 12:24
Medlem
Citat:
Nej det vore inte kul. Det har redan varit en enda jävla cirkus mitt i en enorm sorg för familjen och jag hoppas svar om PT kommer med väldigt negativ klang. Jag tycker han ser ut som en mediahora och med Rönnbäck dess innan är det en ren fars alltihop.
Hur fungerar överklagande till HD ? Hur lång tid har NB/Hurtig på sig och hur lång tid tar HD:s övervägande ? Det kan väl inte vara så att advokatkontoret kan få bedriva en privat utredning i månader innan de ens söker PT ?!
2016-02-14, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Nu är så klart diskussionen långt förbi detta. Men ändå.
Det kan också vara så att IR (och
NB) tänkte att det kunde vara en strategisk fördel med en kvinnlig advokat. Typ: "Titta på mig. Jag är kvinna. Jag är inte på något sätt obekväm med NB trots allt som påstås att han gjort mot kvinnor. Så till den grad är jag övertygad om hans oskuld."
Hon är nog kapabel att spela med såväl fram- som baksidan av korten.
2016-02-14, 12:35
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
- Det är ännu ett klockrent exempel på bakvänd logik. Teknisk bevisning och vittnesmål bortförklaras med (kvasi)psykologiska argument: "DNA:t måste vara planterat, för var han skyldig skulle han ha flytt till Ryssland"

Att NB inte förberedde sig att lämna landet är inte särskilt betydelsefullt för sig men tillsammans med andra omständigheter talar det emot att han är den verklige gärningsmannen. Att DNA:t måste vara planterat för det vet jag ingen som har sagt. Det är en möjlighet men det finns andra mindre spektakulära tänkbara förklaringar till hur NB:s DNA kan ha hamnat där det gjort utan att han haft med mordet att göra.

Citat:
- Att döma av hans beteende så har han grovt underskattat rättsapparatens reaktion på flickans försvinnande. Inledningsvis kan han mycket väl ha varit trygg i förvissningen att kroppen var säkert gömd och att inget som pekade mot honom själv fanns. Det är också lätt att önsketänka i en svår situation: "Jag åker inte dit" "De hittar henne inte". Människor föredrar oftast den invanda tryggheten. Han hade arbete, bostad, inkomst där han var. Flykten till Ryssland när kroppen inte ens är hittad framstår då som ett ganska huvudlöst företag.

Säkert gömd var ju knappast kroppen. Det är förvånansvärt att den inte hittades tidigare. Innan kriminalteknikern fann den hade redan två personer kikat in i byssjan men av någon anledning inte kollat igenom den. Efter en tid hade liklukten blivit så påtaglig att nästa person som kom dit garanterat hade känt den och fattat att kroppen fanns där. Dessutom låg hjälm och jacka fullt synliga i närheten så det är svårt att tänka sig att NB skulle ha känt sig trygg med placeringen om han var gärningsmannen.

Att NB skulle ha intalat sig att allt var lugnt och att han inte skulle åka dit rimmar illa med den nervositet han uppvisat under veckan efter försvinnandet.

Efter topsningen borde han ha insett att han låg riktigt illa till och att det var bäst att lämna Sverige medan det ännu var möjligt.
2016-02-14, 12:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Ska jag citera ngn annan för att du inte skrivit ner just GW innan (du gjorde det precis)? Du skrev mediahora och därför citerade jag just det inlägget. Men också för att du är en av dom som ganska hårt skriver ner dom flesta som inte håller med dig 😉
Men skärp dig - jag ifrågasatte gubben då det begav sig och uppenbart med all rätt eftersom han tog tillbaka sina åsikter.
Ja, jag ifrågasätter saker kring personer som inte verkar minsta vettiga utifrån det jag skrev och kommer fortsätta med det. Ägna dig åt trådens ämne, du tillför inte ett skit med ditt gnäll.
2016-02-14, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Det här har du påstått ett flertal gånger. Har du något pålitligt belägg för det fetade?
Och "efter det att det sträcktes" Vad menas med sträcktes i denna sats ? Och vad föregick själva dödsförloppet ? Det kan ju uppenbarligen sträckas utan dödliga konsekvenser, t ex sträcker jag min halsduk, när jag går ut. I värsta fall skulle jag kunna bli överfallen av en rånare som tar tag i halsduken och sträcker den så att jag blir medgörlig/tuppar av. Vore det riktigt illa så mördar han mig genom att ytterligare sträcka halsduken.
2016-02-14, 12:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Hur fungerar överklagande till HD ? Hur lång tid har NB/Hurtig på sig och hur lång tid tar HD:s övervägande ? Det kan väl inte vara så att advokatkontoret kan få bedriva en privat utredning i månader innan de ens söker PT ?!
Tror det är fyra veckor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in