2016-04-02, 22:35
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
När folk ljuger om att vara ett vittnes pappa (Adriana's pappa), och dessutom uppgjer falskt namn då tycker jag att det är anledning att hålla koll.
Och när dessutom två andra vittnen nämligen GJ+VJ (med ofattbart/misstänksamt dårliga minne angående dagen Lisa försvann) har tillbringat samma dag som mordoffret försvann tilsammans med en familj med samma sällsynta efternamn, som den ljugande, och som på något sätt ochså känner varandra, ja då tycker jag att man bör titta närmare på dessa personer.

Jag postar infon här för att andra som läser här i tråden och som känner till personerna som är involverade i detta fall eller bor i områdena ol. kanske kan se något sammanhang som kan vara till hjälp för att komma sanningen närmare.

Han har väl för faan inte ljugit om sin identitet .
Det är väl en missuppfattning i rapporteringen bara .
Har du några säkra källor på att W Klingspor ljuger ?
Det finns inte ett skit misstänkt i det du skriver om .
Att misstänkliggöra oskyldiga personer och hänga ut privatpersoners uppgifter
här på nätet som inte är misstänkta i fallet hör inte till att komma sanningen närmare .
Sanningen är ju dessutom redan utrönt i det här fallet .
Nämligen att den skitige balten Nerijus har mördat Lisa .
2016-04-02, 22:38
Medlem
FUP-12s avatar
SH = Särskild händelse

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Mitt fetade: Hypotes: Det finns ett evenemang "SH Kinnekulle", dvs SportHoj Kinnekulle, med MTB race & marathoncykling, alternativt något motsvarande mc-race evenemang. Kanske WK var där som åskådare eller liknande, lämnade ett tips till någon av utredarna som också råkade befinna sig där? Och i FUP uppgavs det sedan som "Tips inkommet under SH Kinnekulle". Uppenbarligen verkar ju många i området intressera sig för enduro, motocross, formel1, you name it.

Man kan ju kolla datum på när tipset från WK kom in (någon som har fup lättillgänglig?), och därefter titta på t.ex http://www.sporthoj.com/forum/calend...alendarid=1&s= för att se om något SportHoj Kinnekulle-evenemang kan matcha datumet då tipset kom in enligt fup.
2016-04-02, 22:41
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Vilken människosyn. Båda kvinnor som du nämner är helt oskyldiga så varför...Båda är offer i den här händelsen.

Däremot det finns all anledning att frågasätta ev gm.

Varför ska man ifrågasätta vem som är gärningsman ?
En skitig balt sitter ju redan dömd två gånger för att han är mördaren .
Om man nu ska ifrågasätta vem som är gärningsman , vem anser du har dödat Lisa
och varför dödades hon om det inte är mördaren Nerijus som är den skyldige ?
2016-04-02, 22:42
Medlem
Nopomil o MegaTant mfl

Nja,
cirkelresonemang.... kanske
men oavsett vilken enhet som hade befälet gick det det nog hyfsat rätt till.
De flesta av oss medborgare är uppväxta och fostrade i att rätt skall vara rätt. Det är en uråldrig tradition i vårt samhälle som är svår att överkomma och sitter i vårt "bakhuvud", 1000 år försvinner inte bara över en natt.
Om det var polis eller militär som styrde det först veckan vet jag inte, det beror nog på vad man misstänkte. Några motsättningar i sig fanns sannolikt inte. Som devili skriver, "Det finns regler". Dessa följs, tro mig - dessa följs "by the book" (om inte läget är AKUT). Ja, försvinnande är akut, men det finns mera akut än så.
Är du militär, kvinna eller man, så har du högst sannolikt samma värderingar. Det finns i "mina ögon" ingen anledning att tro något annat. En militär person tänker sannolikt på vad som är "rätt eller fel". Precis som du och jag.
Att tro att det skulle finnas någon militär konspiration är inte sannolikt.
2016-04-02, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
SH = Särskild händelse

Tack. Händelsen uppgraderades ganska snabbt till Särskild Händelse som gjorde att polisen fick mer resurser till sitt förfogande (helikoptersök, hundar, dykning mm).
2016-04-02, 22:58
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Vilken människosyn. Båda kvinnor som du nämner är helt oskyldiga så varför...Båda är offer i den här händelsen.

Jaså, vad kan det vara för anledningar? Och vem ska man istället rikta in sig på.
2016-04-02, 23:12
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Det var samma nivå av människosyn som skribenten jag svarade har, förstod du inte det?
Jag fick sänka mig till den nivån för att visa på det absurda i resonemanget.
Irina är inte oskyldig, hon har medvetet ljugit och hittat på om flera händelser för att skydda sin mördare till man. Då tycker inte jag att man är oskyldig precis.
Är Irina ett offer då? Ja, ett offer är hon som är gift med en mördare som manipulerat och påverkat henne att ljuga.
Men, jag kan inte tycka synd om henne, hon har betett sig riktigt vidrigt - ljugit i rätten för att skydda mördaren och dessutom var hon otrevligt uppkäftig. Det passar sig inte i en sån förskräcklig händelse som det här är.

PS: Finns INGEN anledning att ifrågasätta NB som gärningsman, fallet är kristallklart.
2016-04-02, 23:30
Medlem
Sgt.Blands avatar
Vilken krutkärring den här AdB verkar vara. Inga dåliga löprundor hon tar. Men ivf så blir hon stoppad ca 19.30 på lördagen strax söder om cafeet av en man som hon tycker verkar så skum att hon kontaktar polisen på måndagen efter BOs försvinnande. Hon beskriver mannen som en polack som talar knagglig engelska. Bilen ser hon bara bakifrån verkar det som men kan beskriva den som en vit eller silvrig skåpbil. Vid en fotokonfrontation 150615 så pekar hon ut NB som mest trolig av tolv alternativ. Under rättegången så pekar hon ut NB igen.

Klockan 19:21:51 150606 så gör NB en kortbetalning i butiken i Källby dit han har kört med sin egen bil. AdBs utpekande samt tidsangivelse passar alltså helt klockrent in på att det är NB som är ute på mördarstråt. Platsen ligger på hans normala körsträcka från Källby. Lycka till med att placera en annan snubbe på den platsen som passar in på AdBs vittnesmål.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2016-04-02 kl. 23:42.
2016-04-02, 23:48
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Han har väl för faan inte ljugit om sin identitet .
Det är väl en missuppfattning i rapporteringen bara .
Har du några säkra källor på att W Klingspor ljuger ?
Det finns inte ett skit misstänkt i det du skriver om .
Att misstänkliggöra oskyldiga personer och hänga ut privatpersoners uppgifter
här på nätet som inte är misstänkta i fallet hör inte till att komma sanningen närmare .
Sanningen är ju dessutom redan utrönt i det här fallet .
Nämligen att den skitige balten Nerijus har mördat Lisa .

Om det hade varit en missuppfattning i rapporteringen så hade Adriana nog sagt det när hon i Tingsrätten blev förhörd om detta WS "tipps" men det gjorde hon inte. Adriana gav intryck av att hon inte ens visste om att denna WS hade lämnat in det omtalade tipps, hon sa att hon kände till WS men att han inte ens var i familj, lyssna själv på förhöret.
Och dessutom så anser jag inte att sanningen har kommit fram detta mordfall.
2016-04-02, 23:48
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
När folk ljuger om att vara ett vittnes pappa (Adriana's pappa), och dessutom uppgjer falskt namn då tycker jag att det är anledning att hålla koll.
Och när dessutom två andra vittnen nämligen GJ+VJ (med ofattbart/misstänksamt dårliga minne angående dagen Lisa försvann) har tillbringat samma dag som mordoffret försvann tilsammans med en familj med samma sällsynta efternamn, som den ljugande, och som på något sätt ochså känner varandra, ja då tycker jag att man bör titta närmare på dessa personer.

Jag postar infon här för att andra som läser här i tråden och som känner till personerna som är involverade i detta fall eller bor i områdena ol. kanske kan se något sammanhang som kan vara till hjälp för att komma sanningen närmare.

Läs den här artikeln, speciellt det som handlar om att man bör göra etiska värderingar innan man publicerar.
http://www.skaraborgslanstidning.se/...vunna-lisa-17/
Men, en mening i artikeln ska ändras så att det stämmer in på din inställning.
"Jag skiter i att jag hänger ut oskyldiga, huvudsaken är att flickan räddas", det ska ändras till "huvudsaken är att mördaren Nerijus räddas".

Social medier-experten Jack Werner om rykten som florerar
Sökandet efter försvunna Skövdeflickan Lisa Holm, 17, engagerar och oroar. En del luftar sina teorier om vad som kan ha hänt och hänger ut eventuella gärningsmän på nätet, uppgifter baserade på lösa rykten.
– Det råder en pöbelmentalitet, säger Jack Werner, journalist på Dagens industri och expert på sociala medier.
Jag upplever ganska tydligt att det är ett problem att i princip alla har en möjlighet att publicera sig men att det inte finns rutin bland allmänheten att vara försiktig och göra etiska värderingar innan man gör det, säger Jack Werner. – Till exempel att "jag skiter i om jag hänger ut oskyldiga, det viktigaste är att flickan räddas."

...det viktigaste är att Nerijus räddas?
Senast redigerad av magiciadehex 2016-04-03 kl. 00:02.
2016-04-02, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack. Händelsen uppgraderades ganska snabbt till Särskild Händelse som gjorde att polisen fick mer resurser till sitt förfogande (helikoptersök, hundar, dykning mm).
Det var tack vare den snabba uppgraderingen som fallet fick ett snabbt slut.

En MGM hamnade relativt fort i söknätet. Så det undras över vad som hade hänt om de hade avvaktat och bara fortsatt sökandet utan en tanke på att det var ett brott.
2016-04-02, 23:59
Medlem
Citat:
Om det hade varit en missuppfattning i rapporteringen så hade Adriana nog sagt det när hon i Tingsrätten blev förhörd om detta WS "tipps" men det gjorde hon inte. Adriana gav intryck av att hon inte ens visste om att denna WS hade lämnat in det omtalade tipps, hon sa att hon kände till WS men att han inte ens var i familj, lyssna själv på förhöret.
Och dessutom så anser jag inte att sanningen har kommit fram detta mordfall.

Varför skulle hon vetat om att han en tidig morgon vid 04-tiden lämnat tips till polisen? En gubbe hon inte kände närmare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in