Citat:
Ursprungligen postat av
Ruggedo
Vilken "fakta" menar du nu? Att NB fanns i krokarna? Jag gjorde tidigare en liknelse där jag jämförde med norrmän på västkusten. I strömstad vimlar det av norrmän på sommaren och om någon av dem skulle stanna och fråga efter vägen till Karlstad så skulle det finnas stor sannolighet att en annan norrman paserade dessa utan att ta någon större notis om det.
Att en dubbelgångare till NB skulle försöka lura in Adriana i sin bil samtidigt som NB kör förbi, det låter som en historia som kunnat ske i ett parallellt universum. Min åsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ruggedo
Här pratar vi tro igen. Vad man tror inträffat är inte någon form av sanning. Att Lisa försvann 7/6 2015 och dog av kvävning och hittades i ett skåp i en byssja en fredagen den 12/6 är det vi vet med säkerhet. Det mesta av det resterande förloppet är fortfarande höljt i dunkel. Jag anser att din teori (tillika ÅK) är felaktig. En åsikt bara.
Min åsikt är att alla bitarna föll på plats efter att ha läst den noggranna FUP:en.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ruggedo
Din åsikt. Sannolikheten jag berörde handlade om generella omständigheter. Det enda som talar för din sannolikhet är att NB var i krokarna men se mitt resonemang ovan kring det.
Se mitt resonemang ovan om parallellt univesum.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ruggedo
Själv finner jag det obegripligt att de som sannolikast tillhör den krets av personer som oftast är GM höjs över all for av misstanke. Familj, vänner och bekanta är de som är överlägset mest representerade när det gäller dödligt våld. Att SH sedan direkt försöker beskriva sig själv och sin familj som någon slags bullerbyfamilj så undrar nog de flesta reflexmässigt varför man försöker framstå så "brorduktig". Vad döljer han? Att han är kontrollerande kan mycket väl ha en anlednig i den tjänst han har. Vi vet helt enkelt för lite för att kunna säga något om vad saker beor på så då spekuleras det istället.
Familjemedlemmar representerar verkligen inte den grupp som sannolikast tillhör den krets som skall misstänkas vid DEN HÄR TYPEN AV DÖDLIGT VÅLD. Det har du nog fått om bakfoten. Annat dödligt våld måhända, men inte i denna sadistiska form. SH har väl inte beskrivit sin familj som en bullebyfamilj, han har beskrivit dem som en normal, kärleksfull familj där man känner ansvar och respekt för varandra. Arbetskamrater, kamrater o.s.v har beskrivit Lisa och hennes familj på samma sätt så jag känner inte på något sätt att det ligger en hund begraven där. Några här på forumet försöker få det till att det ligger en hund begraven där för de vill så gärna det och de verkar också känna förakt för att Lisas familj var en kärleksfull och ansvarstagande familj. Hur man nu kan förakta sådant förstår inte jag riktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ruggedo
Kalla det intuition.
TACK för det svaret. Då förstår jag att det handlar om intuition, "en känsla" av att rättssäkerheten satts ur spel. Sådana känslor bottnar då ofta i vad man har för syn på samhället, auktoriteter m.m och hur man ser på sig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ruggedo
Du verkar blanda ihop mig med någon annan. Jag har aldrig hävdad att NB är oskyldig. Jag hävdar dock at det är mycket i utredningen som verkar slappt. Man har direkt bestämt sig och kört 100% på det. De som uttalar sig har naturligtvis inte en susning. De tittar på den tekniska bevisningen. Den känns väldigt övertygande, och det har jag ständigt understrykigt att även jag tycker. Vi får väl se den dag när media är redo och Uppdrag Granskning eller liknande tar en titt på utredningen. Kanske får min intuition rätt då.
Det enda jag skulle kunna tänka mig att "Uppdrag granskning" skulle kunna ta upp i det här fallet är hur försvaret uppfört sig, d.v.s väldigt illa.
Jag skrev - "FUP är inte undermålig, den har fått mycket beröm av experter från många håll. Jag har inte hört någon kritik mot vare sig FUP eller livstidsdomarna på annat håll än här i tråden, säger inte det ganska mycket? Har du läst många förundersökningsprotokoll så du har något att jämföra med eftersom du beskriver utredningen som "undermålig"? Vem är bäst på att bedöma den tror du, skribenter här i tråden eller juridik/kriminal-experter?"
Tror det blev något fel i din citering av mitt inlägg här, så den frågan står obesvarad. Svara gärna på den också.
Edit: Såg att du gjort ändringen nu och besvarat frågan.