Citat:
Ursprungligen postat av
LOE2
Stämmer min förmodade avspärrning ?
Kikade du möjligen genom fönstret på mellanrummets södra vägg och funderade på om det hemska hörnet i förrummet var insynsskyddat ?
Citat:
Ursprungligen postat av
hasselmuz
Ja tillbyggnaden var avspärrad, jag tyckte det var pinsamt att stå där och titta in så jag höll mig på någon meters avstånd. Det var iaf tydligt att fönstret i "spermarummet" gav god utsikt till uteserveringen.
Åkte även till Martorp, tog ingen tid alls från ladan, vi tog den vägen som passerade förbi deras bostad. Det var bebott igen.
Gaveln med fönster till förrummet är i princip fullständigt insynsskyddat från landsväg norrgående. Vid bilfärd döljer spritfabriken insynen nästan ända fram till man passerar och i skyltad hastighet hinner man knappt ens se att där sitter fönster på gaveln. Södergående riktning, då med avläsning i "döda vinkeln" är givet ännu mer omöjligt.
För att se in, lär man behöva gå upp till fönstret och vinkel-titta.
Likt några skrivit nu, intygar jag också att det är bra mycket tightare & mindre mellan byggnaderna/platserna i verkligheten, vilket det brukar vara vid jämförelse med bilder/kartor.
Det är först när man ser platserna i verkligheten, som man begriper att tidsramen för det hela, egentligen inte går att ifrågasätta.