Citat:
Tidigare inlägg av GilGrissom82
GilGrissom82|56892167]Intressanta synpunkter och funderingar! Man undrar ju faktiskt var AB befinner sig i skrivande stund, och varför utredarna släppte honom så fort han inte längre gav NB alibi.
Väldigt många omständigheter tyder på att ifall NB är skyldig i detta brottmål, så är det väldigt tveksamt att han är ensam GM. Den oerhört snäva tidsaspekten talar för att någon mer i så fall måste ha medverkat. Alternativt att NB har agerat i egenskap av "städare".
Så vad har AB egentligen för roll i denna historia, och vem kan mannen som LS inte kände igen vara? Hade ju varit intressant om polisen kollat dna och fingeravtryck på ölburken, det hade ju kunnat styrka - eller avstyrka - att det var AB och NB, eller någon tredje person vars identitet nu är okänd.
Det är nog inget som säger att att ölburken ens hade med balterna att göra ?
,men visst de kan ha svept en pilsner då ,redan kl7 på morgonen .....
I alternativa tråden skrev "västmanlänning" den 24/2 något som jag missat
SIDA 486, Undersökning av displayskydd
Vad betyder detta? Någon som förstår och kan förklara?
"På displayen säkrades ett avtryck som bedömdes vara användbart
för individualisering.
Det jämfördes mot de för undersökningen angivna personerna,
vilket inte ledde till någon individualisering.
Det jämfördes därefter mot jämförelseavtryck upptagna på
föremål från målsägarens hem. En fullständig jämförelse har inte
kunnat utföras eftersom den del av ett finger som avsatt
avtrycket på displayen inte återfinns i jämförelseavtrycken.
Avtrycket bedömdes inte vara användbart för sökning i
fingeravtrycksregistret."
tydligen fanns det alltså en del av ett fingeravtryck på mobildisplayen .rimligen borde Lisa genom att använda telefonen under dagen suddat ut avtryck som någon okänd ev tidigare satt dit ?
Så avtrycket borde rimligen vara från den som slagit sönder telefonen ???
och det är alltså inte NB eller någon av de andra "misstänkta " eller familjen .
såvitt jag kan komma på så är det där avtrycket enda spåret av en eventuell "medbrottsling"
GilGrissom82|56892167]Intressanta synpunkter och funderingar! Man undrar ju faktiskt var AB befinner sig i skrivande stund, och varför utredarna släppte honom så fort han inte längre gav NB alibi.
Väldigt många omständigheter tyder på att ifall NB är skyldig i detta brottmål, så är det väldigt tveksamt att han är ensam GM. Den oerhört snäva tidsaspekten talar för att någon mer i så fall måste ha medverkat. Alternativt att NB har agerat i egenskap av "städare".
Så vad har AB egentligen för roll i denna historia, och vem kan mannen som LS inte kände igen vara? Hade ju varit intressant om polisen kollat dna och fingeravtryck på ölburken, det hade ju kunnat styrka - eller avstyrka - att det var AB och NB, eller någon tredje person vars identitet nu är okänd.
Det är nog inget som säger att att ölburken ens hade med balterna att göra ?
,men visst de kan ha svept en pilsner då ,redan kl7 på morgonen .....
I alternativa tråden skrev "västmanlänning" den 24/2 något som jag missat
SIDA 486, Undersökning av displayskydd
Vad betyder detta? Någon som förstår och kan förklara?
"På displayen säkrades ett avtryck som bedömdes vara användbart
för individualisering.
Det jämfördes mot de för undersökningen angivna personerna,
vilket inte ledde till någon individualisering.
Det jämfördes därefter mot jämförelseavtryck upptagna på
föremål från målsägarens hem. En fullständig jämförelse har inte
kunnat utföras eftersom den del av ett finger som avsatt
avtrycket på displayen inte återfinns i jämförelseavtrycken.
Avtrycket bedömdes inte vara användbart för sökning i
fingeravtrycksregistret."
tydligen fanns det alltså en del av ett fingeravtryck på mobildisplayen .rimligen borde Lisa genom att använda telefonen under dagen suddat ut avtryck som någon okänd ev tidigare satt dit ?
Så avtrycket borde rimligen vara från den som slagit sönder telefonen ???
och det är alltså inte NB eller någon av de andra "misstänkta " eller familjen .
såvitt jag kan komma på så är det där avtrycket enda spåret av en eventuell "medbrottsling"
Det är intressant med fingeravtrycket. Jag tror de menar att man försökt att få Lisas fingeravtryck genom att söka hennes avtryck i hemmet men inte hittat något användbart. ( Det var väl omöjligt att få fingeravtryck från hennes döda kropp).
Så jag tror att det kan vara Lisas fingeravtryck, så tolkar jag det.