Citat:
Ursprungligen postat av
sisotalo
Mycket intressant.
Att Nerius skulle ha talat med Adriana är däemot obevisat. Det Nerius har själv sagt i rätten är viktigt. Vi får faktiskt lyssna till honom om vi väljer den linjen.
Eftersom du nu valt mördarlinjen - den linje som domstolarna redan enhälligt förkastat, undrar jag varför du hoppar över en grundläggande och viktig detalj i Adriana-händelsen?
1. Hade Adriana någon anledning att ljuga?
2. Hade Nerijus någon anledning att ljuga?
Facit om du vill tjuvkika - svaren på dessa två frågor är;
1. NEJ
2. JA
Detta är ju faktiskt helt odiskutabelt.
Ser att mina frågor till dig för några dagar sen fortfarande står obesvarade förutom en som du svarade på men utan förklaring. Så, jag tar mina frågor igen:
1. VEM har mördat Lisa?
2. VARFÖR har hon mördats?
3. VAD försöker Lisas far att dölja?
4. Har mordet med främlingsfientlighet att göra?
5. Har Nerijus blivit dömd i propagandasyfte, ville man statuera exempel?
6. Är domen rasistisk?
7. Är Nerijus enbart dömd för att han är balt eller finns det något i utredningen eller domslut som du kan acceptera?
8. VILKA - förutom svensk militär och polis - ingår i komplotten mot Nerijus?
Du skrev: *
"Bra frågor. Jag ska svara alla i andra tråd. Hän får man inte skriva om alternativet. Jag kan svara på sexan så, att en finsk byggare som jobbar i Sverige hade aldrig fälts med denna "bevis"
Min följdfråga där står också fortfarande obesvarad, så jag tar även den igen:
Var är din källhänvisning som verifierar ditt påstående att svenska domstolar dömer rasistiskt?
KÄLLA är det viktigaste i sådana allvarliga anklagelser, verifierar du inte dina påståenden tar man dessa annars för lögn och förtal.