Citat:
Ursprungligen postat av
MegaTant
Tänker inte svara på dina frågor av flera skäl. Bara ett kort svar på Martorp frågan. Tänk en gång till, vilka var där på Martorp och bedömde NB på hans beteende och på hans blick. Det var som du säger, dessa herrar där som tyckte att man såg i hans blick att han är mördaren. Deras bedömning blev grunden att NB hämtades av poliser. Dessa herrars bedömning av NB godkänndes av åklagaren och domstolarna. Skamligt av rättväsendet. Frågan är alltså, vem ledde utredningen från början till slut.
Vilket enastående skitprat.
Ingen "herre" som var på plats på Martorp på fredagskvällen har väl någonsin sagt nåt
om att man såg i Nerijus blick att han var mördaren och att det var delvis därför man tipsade
polisen om honom. Det var för helvete
enbart på grund av hur han betedde sig vid mötet
med representanterna från MP som man blev misstänksamma och det med all rätt.
Du tycker att det är skamligt att man tog fasta på det här från polisens och åklagarens sida och sedan lät hämta in NB och de andra två i balttrion.
Du hade med andra ord helst sett att man inte brytt sig om hur NB uppförde sig på Martorp
och struntat i att leta där NB tyckte att det var onödigt att söka; "waste of time".
Det var kanske inte bra att man hittade Lisas döda kropp den där kvällen?
Angående det sista ovan: Du har alltså inte ens så mycket koll så du vet vem som ledde utredningen. Ja, jisses.
Citat:
De främsta skälet till det att jag inte vill diskutera med dig är att du tror veta hur NB och hur andra är. Du tror tom att du vet hur allting gick till, som du var en flyga i taket. Du vältrar dig i eländet dag efter dag. Du har fastnat där. Du söker inte klarhet, inte sanning heller. Jag skulle kalla ditt sätt att diskutera för att manipulera och hjärntvätta. Verkar som det är det enda skälet till varför du deltar i dikusionen. Vad vet jag...
Den du sitter och skriver skit om är en av trådens kunnigaste och intressantaste skribenter.
Hon är inte förlorad i några galna konspirationsteorier till skillnad från såna som dig och den
där paranoida polis- och militärhataren nr 1 utan håller sig till fakta och bevis.
Sånt som vissa föraktar så in i helvete mycket.
Ni söker däremot inte efter någon klarhet och någon sanning.
Det är vad ni minst av allt söker i er bisarra strävan efter att framställa ett flickmördande
monster som oskyldigt.