2016-04-26, 15:17
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Är det inte tom så att rikligt med DNA från NB i byssjan skulle kunna tala för att Lisa kontaminerats med NBs DNA i just byssjan?

DNA från NB skulle nog inte spella någon större roll i ÅK ögon. Vad som däremot borde spela roll är att antingen utesluta att det finns DNA från någon okänd eller annan person som inte borde ha varit där, eller om sådan DNA skulle påträffas utreda den personen.

Det vi vet är att det inte nämnts att det varken hittats eller inte hittats något. Det tyder på att man antingen inte sökt, eller inte vill meddela vad man hittat.

Du glömmer väl inte att det var ett år sen mördaren Nerijus var i byssjan sist .
Knappast troligt att där skulle finnas rikligt med hans DNA då va ?
Har du några belägg för att det inte har sökts eller att man inte vill meddela vad man har hittat ?
Eller sitter du och hittar på nu igen ?
2016-04-26, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Vem?

Jag har skrivit om ett bilköp i den alternativa kedjan. Mer tänker inte jag inte knysta om detta.
2016-04-26, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nu har jag aldrig använt ordet sexualsadist i den här tråden.

Har jag påstått det? Troligtvis inte. Det var till magiciadehex jag savarade, eller?
2016-04-26, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Jag har skrivit om ett bilköp i den alternativa kedjan. Mer tänker inte jag inte knysta om detta.

Du säger gärna A men har svårt med B.
2016-04-26, 15:26
Medlem
Citat:
Har jag påstått det? Troligtvis inte. Det var till magiciadehex jag savarade, eller?
Nu har du hunnit kolla upp mitt citat i domen. Vilken är din slutsats ?
2016-04-26, 15:27
Medlem
Citat:

Det va ingen anklagelse mot dig
2016-04-26, 15:29
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Det är familjens advokat som påstår att mordet på Lisa hade ett sexuelt motiv. Hur kunde han veta? Hur vågade han påstå detta?

Att dra ner byxor och bh kan även betyda hämnd, att håna, att skända...och hämnden behöver inte ha ett sexuellt motiv. Möjligtvis hennes anständighet, eftersom familjens advokat var så mån om att påpeka hennes oskuld på alla sätt och vis.

För övrigt så må Lisa vila i fred.

Hämnd för vad ?
Vem är hämnaren ?
Varför i helvete drar du upp Lisas anständighet i inlägget ?
Hon är ju offret och det förbannade aset Nerijus är den som är skyldig .
Eller har du en annan mördare som du kan bevisa är skyldig ?
2016-04-26, 15:42
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Skribenten hävdade att han höll med trådens molekylärbiolog i att om magkänslan visat sig ha rätt tidigare så är den värd att beakta, annars inte.

Sen är likheterna slående mellan de fall jag nämner då de i alla de fallen försökts frambesvärjas en sexualsadistisk GM ur tomma intet. Kanske har NB bara förträngt det hela? han kanske borde drogas så han kan erkänna bättre?

NB är inte dömd för att det fastslagits att han är någon sexualsadist, hur mycket än sexualsadistligan som finns här tycker att det är kittlande med sådana. Att vältra sig i BTKs historia och inte se att det inte finns några belägg för att NB skulle ha någon form av liknande läggning är ju en sorglig variant av komik. NB är dömd för att hans DNA fanns på Lisas tillhörigheter och att ett par vittnen hävdar att de sett han åka till/från Martorp vid det tillfället. Samt en mängd andra svaga indicier.

Likväl så finns hans DNA på Lisa Holms tillhörigheter, bland annat hennes jacka, hjälm, byxor och på Lisas trosor. Nerijus saknar förklaring till det, men du kanske har någon förklaring att komma med. Istället för att sitta här och tjata om hur svagt bevis materialet är.

Det finns inga rimliga förklaringar till blodet från Nerijus på Lisas jacka, röret och byxorna. Det är osannolikt att någon sprungit omkring med Nerijus blod och kletat småfläckar lite här och var. HovR fann det uteslutet att den stora mängd DNA-spår som härrör från Nerijus skulle kommit dit av oavsiktlig kontaminering från Polisen eller NFC. För det ska vara plantering så har Hamilkar nämnd att mördaren bör ha haft molekylärbiologisk kompetens och tillgång till laboratorieutrustning, för att åstadkomma alla dessa DNA-spår.

Blodbesudlingen måste enligt NFC ha kommit från färskt vått blod, Nerijus Belivicius förklaring till att han tidigare jobbat i lokalerna och då avsatt blod, var inte är rimlig. Då Nerijus DNa fanns på tio ställen på Lisas kläder och färskt vått blodpå röret där Lisas hängdes upp. Det var även färskt vått blod från Nerijus på Lisas jacka. På det fynd som gjorts har det inte heller förekommit någon okänd DNA-profil.

Så vilken alternativ mördare bör ha haft tillgång till molekylärbiologisk kompetens och tillgång till laboratorieutrustning för att åstadkomma dessa enligt dig "svaga" DNA-spår, och hur fick GM tag på Nerijus blod. Skulle du inte dra från den här tråden, vad fan gör du här.
Senast redigerad av henkess 2016-04-26 kl. 15:52.
2016-04-26, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Och domstolarna, enigt:
Hovrätten delar tingsrättens uppfattning att motivet till gärningen måste ha varit sexuellt.
Det finns inte någon annan rimlig förklaring.....

Var står det så?
2016-04-26, 15:50
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Det är familjens advokat som påstår att mordet på Lisa hade ett sexuelt motiv. Hur kunde han veta? Hur vågade han påstå detta?

Att dra ner byxor och bh kan även betyda hämnd, att håna, att skända...och hämnden behöver inte ha ett sexuellt motiv. Möjligtvis hennes anständighet, eftersom familjens advokat var så mån om att påpeka hennes oskuld på alla sätt och vis.

För övrigt så må Lisa vila i fred.

Må Lisa vila i frid, borde inte komma från dig. När du sitter och försvarar en mördare, utan att ha något att komma med. Kanske dags att upprepa för tant att det stämmer in bra på hur sexuellt frustrerad Nerijus verkar vara. http://i.imgur.com/kezHF8q.png Där är hans besudlingar samtidigt som han stod och stirrade på små tjejer vid cafeet. Eller du kanske tror han stod och stirrade på träden? Sen av en slump blir en ung snygg tjej från det Cafeet utsatt för ett sexualbrott. Som är hämnd enligt dig Hämnd för vadå kan man fråga sig? Det är som vanligt för er foliehattar, otursförföljda Nerijus och hans blod-dna råkar bara vara på fel platser, när denna hämnare slagit till. Hur fick denna hämnare tag på Nerijus blod?
Senast redigerad av henkess 2016-04-26 kl. 15:54.
2016-04-26, 16:00
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Så klart kan man tolka detta på olika sätt, men i det stora sammanhanget stämmer vissa tolkningar sämre. Nerijus kände inte Lisa och hade ingen motiv att döda henne.

Sadism, jaaa, men "vems sadism och för vilket syfte", det är frågan om. Sadism är rätt vanligt förekommande, och förekommer i många olika sammanhang. Men sadismen har flera ansikten sas.

Vem dödade henne om det inte var det skitluktande äcklet du försvarar ?
Vems sadism har hon råkat ut för om det inte är svinet som har stått i
hörnrummet och kollat på tjejerna och skvätt ner hela jävla rummet .
Presentera ett fullgott alternativ eller knip igen .
2016-04-26, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Må Lisa vila i frid, borde inte komma från dig. När du sitter och försvarar en mördare, utan att ha något att komma med. Kanske dags att upprepa för tant att det stämmer in bra på hur sexuellt frustrerad Nerijus verkar vara. http://i.imgur.com/kezHF8q.png Där är hans besudlingar samtidigt som han stod och stirrade på små tjejer vid cafeet. Eller du kanske tror han stod och stirrade på träden? Sen av en slump blir en ung snygg tjej från det Cafeet utsatt för ett sexualbrott. Som är hämnd enligt dig Hämnd för vadå kan man fråga sig? Det är som vanligt för er foliehattar, otursförföljda Nerijus och hans blod-dna råkar bara vara på fel platser, när denna hämnare slagit till. Hur fick denna hämnare tag på Nerijus blod?

Vi får heller inte glömma Nerijus sperma på väggar och i lampkupa. Samt hans fekalier.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in