Citat:
Ursprungligen postat av
DenLilleTjocke
JEPP, det gör jag (NB och IB är undantaget). Man måste vara ORDENTLIGT vilsen för att inte inse att både NB och IB förbrukat sitt förtroendekapital.
Man skulle med samma logik kunna hävda att AB gjort det samma, men här i tråden resoneras inte på så vis. AB trovärdig. IB inte trovärdig. Skvallerkärring på byn trovärdig. Närmaste kollegan inte trovärdig. Militär i MP trovärdig. Granne inte trovärdig. Flickvän till AJs son trovärdig. Fru till AJ inte trovärdig. AJ trovärdig när han säger något som kan uppfattas som negativt mot NB. AJ inte trovärdig då han säger något positivt om NB. Så kan man fortsätta ett tag till.
Citat:
Ursprungligen postat av
DenLilleTjocke
Du verkar ha missat väldigt mycket måste jag säga. Jag skulle vilja påstå att du har gjort missar till den grad att du inte borde diskutera i den här tråden över huvud taget.
Oj vad du tar i. Själv har du ju bidragit med mängder av insiktsfulla inlägg. Förlåt. Kunde inte låta bli att bli lite sarkastisk igen. Du inbjuder så till det.
Citat:
Ursprungligen postat av
DenLilleTjocke
Men, svårt som du verkar ha för att hantera information så ska jag ge dig lite hjälp på traven, med ett par källor.
http://www.expressen.se/gt/rattegang...let-lisa-holm/
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6290009
Inger Rönnbäck valde alltså att blixtinkalla ytterligare en mängd vittnen som hon inte informerat om på förhand.
Mitt tips till dig är att sluta upp med de sarkastiska kommentarerna så slipper du lägga krokben för dig själv på det här sättet.
Jag gillar att lägga krokben på pompösa besserwissrar som tar sig själva på för stort allvar. Ibland råkar man därför lägga krokben på sig själv. Det får man ta. Livet går vidare och kanske har man glatt någon i processen.
Min sarkasm härstammar från att det var under pågående förhandlingar hon inkallade dessa vittnen och inte inför förhandlingarna. Jag missupfattade ditt inlägg att det var just detta jag kommenterade. Kanske läste jag inte så noga när du spexade till det med spoiler och allt.
Citat:
Ursprungligen postat av
DenLilleTjocke
Så du menar att FUP:en är en källa på att man bestämde sig för att "mer eller mindre lägga ned utredningen över sommaren"??? Du kan inte mena allvar...
Jo jag menar allvar. Man kan ganska tydligt se det. Lägg sedan till den avsaknad av aktivitet fram till slutet av augusti som alla som följt fallet är pinsamt medvetna om. Min hypotes, som inte motbevisats, är att det strikta yppandeförbudet hade med det att göra, eller med faktumet att det tidigt ryktades om SOG.
Citat:
Ursprungligen postat av
DenLilleTjocke
Att arbetet kan ha saktats ned något under semesterveckorna är möjligt, men det är inte på något sätt detsamma som att påstå att man valt att "mer eller mindre lägga ned utredningen över sommaren". Och du har fortfarande inga belägg för att inget "arbete av vikt" utfördes under semestern. Bara för att exempelvis ett utlåtande (rörande den kriminaltekniska undersökningen) från NFC eller rättsintyg från den rättsmedicinska undersökningen är diarieförda på vissa datum så är väl inte det i sig något bevis på att själva arbetet på t.ex. Rättsmedicinska och NFC inte skulle ha fortgått löpande även under semestertiden?
Jo. Du kan ju sitta där bland molnen och tro att man jobbar i sitt anletes svett och sedan suger på karamellen till man får lust och ork att diarieföra sin aktivitet. Man kan ju även se när initiala förhör hållits och att sedan uppföljande förhör sker någon månad eller två senare.
Citat:
Ursprungligen postat av
DenLilleTjocke
Omvänd bevisbörda är inte att rekommendera om man ska kunna föra en saklig debatt. Du kommer med ett påstående, och då är det också ditt ansvar att argumentera för, och styrka, det påståendet.
Se ovan. Jag är dessutom svensk och har befunnit mig i det svenska arbetslivet under många år och vet hur sverige och svenskar fungerar under sommarmånaderna. Att låssas som något annat innebär att man antingen har skygglappar på eller bara inte riktigt vet ur Sverige och det svenska samhället fungerar, eller rättare sagt hur det inte fungerar under sommarmånaderna.
Citat:
Ursprungligen postat av
DenLilleTjocke
Hur var det med läsförståelsen och slutledningsförmågan nu då? Att tolka mitt ifrågasättande av IR och hennes sinnesförvirrade utspel och anklagelser mot åklagarsidan, polisen, NFC, MPS, Lisa Holms pappa och Leif GW Persson med fler som att jag är för en polisstat, är något som jag inte ens i mina vildaste fantasier kan föreställa mig hur du har lyckats med.
Slog jag huvudet på spiken? Man kan nästan läsa det mellan raderna.
Det polis och åk säger är alltid rätt. Att ifrågasätta är dumt och kostsamt. Rättssäkerhet är dumt och kostsamt. Man förstår att det är många i tråden som känner så.
Är det den åtalades fel, oavsett om han är skyldig eller inte, att denne har en dålig försvarsadvokat?
Bör man lägga ner alla annan utredning av andra spår om man känner sig övertygad om att man har rätt man?
Citat:
Ursprungligen postat av
DenLilleTjocke
På vilket sätt skulle han ha brutit mot objektivitetsprincipen?
Hur kan du missat det? Att välja att inte utreda sånt som skulle kunna tala emot sin hypotes samtidigt som att övertolka allt som talar för den. Halva tråden handlar ju om argumentation kring just att det fortfarande finns så mycket oklarheter som inte utretts. Det skulle dock inte förvåna mig om den lille tjocke, LJ alltså, var den som styrde det mesta. Precis som med Helan & Halvan så var det nog inte ÅK självt som höll så mycket i taktpinnen.
Citat:
Ursprungligen postat av
DenLilleTjocke
Såhär, utifrån de invändningarna som du kommit med här ovan så kan du kanske förstå varför jag är skeptisk till att över huvud taget lyssna på varför ni anser att Wennerholm skulle ha brutit mot några lagar. Är Hurtig av samma åsikt vad gäller den biten för övrigt?
Som jag ser det så är hela PT-ansökan en inlaga i att han anser att utredningen är enögd och undermålig. Du kanske tolkar den på annat sätt?