Citat:
Ursprungligen postat av
Ruggedo
Det har påståtts det mesta. Allt från en vanlig patrullhund till en spårhund. Vem vet vad som är sant eller inte.
Ladan var dock avspärrad. Varför i hela friden valde man
1) Att spärra av den för det första?
2) Släppa på avspärrningen innan Lisa hittades?
Som jag ser det finns två alternativ:
a) Man hade avsökt ladan och ansåg att det inte fanns något där. Man hade vid det lagt god anledning att tro att Lisa inte var vid liv längre så avsökningen borde gjorts hyffsat noggrant innan man valde att släppa avspärrningen.
b) Utredarna är rejält inkompetenta.
Jag tolkar det som att du är inne på alternativ b ovan. Det är jag också.
Sudharma tycks tycka det. Jag kan till viss del hålla med. Det får gärna kosta lite att räta ut frågetecken. Att istället prioritera att utreda vad medier ringer in och berättar tyder även det på alternativet b ovan tycker jag.
Vad är "patrullhund"? Jag håller med dig om mycket vad gäller din kritiska inställning men när det gäller hundar är du ute och snurrar liksom många här.
Hunden som sökte söndag kväll var utbildad; sök, spår. Den hade
inte missat luktsignaler av en hantering av en kropp. Den hittade heller ingen handske eller några örhängen.
Inga utgående spår in i ladan kunde hittas. Det fanns för övrigt inga besudlingar i ladan när tekniker senare sökte. De stödjer alltså också hundens sök/spår.
Det stöds utav polismäns iakttagelser liksom av S Holm själv. (Han såg ingen handske söndag kväll men åklagarkramarna anser väl inte han trovärdig.)