2016-08-30, 17:19
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Menar du verkligen att Ulf Olsson inte hade något "bagage"? Du får nog läsa lite om honom och det fallet då.

I nästan alla fall, om inte alla, då det gäller sådana här udda ovanliga figurer som sexuallsadister så finns det "bagage" att gräva i då dom gripits. I NB:s fall finns inget och ingen verkar intresserad att gräva djupare. Ingen verkar heller intresserad av en sådan här människa psykologiskt eftersom sinnesundersökning inte blev aktuell av domstolarna. NB är alltså ansed som en tråkig filur trots det mycket ovanliga brottet han dömts för.

Ulf Olsson fick ju en "mysig" behandling av den psykiatriska vården som slutade med självmord. Han nekade också men dom tyckte tydligen att han var mer intressant än NB och det kanske stämmer för NB är ju ansedd frisk av domstolen och har inga sexuella avikelser (nej, enskilt runkande är tyvärr inte avikande eller olagligt).

Så avsaknaden av bagage är din stora stöttepelare i ditt tramsande också?
Konstigt att det upprepas av flera personer hela tiden!
Men första gången dessa figurer begår ett brott, finns det ett bagage
tillgängligt för alla dessa då också?
Om det skulle kunna få äcklet NB att begå självmord så borde man omedelbart
sätta in samma behandling som Ulf Olsson fick.
Först då skulle rättvisa vara skipad och samhället skulle spara massor av pengar.
Så att skvätta ner hela väggar på sin arbetsplats är inte avvikande?
Då skulle jag inte vilja jobba på din arbetsplats.
Senast redigerad av mrfix 2016-08-30 kl. 17:23.
2016-08-30, 17:30
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Belägg gärna det fetade. En av sommarens varmaste veckor 2015 följde efter helgen 6-7 juni. Eller har du någon gång besökt boden och kan bedöma dess (brist på) isolering?

Vore bra för vem? Ingen dom kommer att ändras för att skeptiker här kommer med förslag på avsaknad av spår som per definition minsann måste finnas för att det hela ens kan ha ägt rum.

Vet du om boden finns kvar där nu idag? Nyfiken....... Avspärrad?
2016-08-30, 17:36
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Vad är det som är skamligt? Utveckla. För vems skull hade det varit bättre om Nerijus fått vara i frihet några dagar till? Han hade ju ändå åkt in när svaren från NFC kom. Är det "skamligt" att han inte fick vara "ledig" ett tag till? Eller är det "skamligt" att man gjorde bedömningen att han agerade misstänkt när han försökte mota bort dem från byssjan?

Jag tror inte att jag är "en flyga i taket" som du skrev.
Jag försöker bara tänka logiskt och anser att man bör utgå ifrån fakta när man för en diskussion.
Att ta till sig och förstå de fakta som presenteras är viktigt, likaså att kunna värdera bevisning och se allt i sitt rätta sammanhang. Att utgå från verklighetens fakta - det trovärdiga, inte från önsketänkande, fördomar, faktaförnekelse och hat.

Jag lämnar dina låga personangrepp därhän, de berättar mer om dig än de gör om mig.

Det här är ett diskussionsforum och då ställer man frågor om olika påståenden, man vill att någon t.ex ska utveckla något den påstått.
Det är underligt hur ni alternativtroende anser att frågor om hur ni tänker är detsamma som att "ge sig på dig (el annan) personligen"? Är det bara för att ni aldrig har några bra svar?
Istället för att fråga hur ni tänker, kanske man ska fråga om ni tänker?

Fri?!! Då kanske NB gett sig på Adriana eller nån annan. Finns ett ordspråk som säger, "mycket smaka mera......." Gott att han sitter där han sitter. Morden upphörde ju i alla fall, borde det inte fortsatt om det varit en alt. GM? Denne skulle väl också vilja ha mera antar jag. Men det blev tvärstopp. Och varför skulle man hitta 10 DNA efter NB om han vore så "oskyldig"? En del glömmer snabbt verkar det som. Bra rader du skrivit det sista i ditt inlägg med verkligheten.
2016-08-30, 17:36
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag svarar på denna replik till Ruggedo:

Vilka exempel på dömda sexualsadister, som inte visat sig ha haft något bagage, har du presenterat?
De har jag missat i så fall. Du är mer än välkommen att upprepa den informationen

Har ni presenterat några bevis eller andra belägg för att det INTE finns några dömda
sexualsadister i 35-årsåldern som utfört ett hängningsmord och som helt saknar bagage?
Det har jag missat i så fall.
Var god upprepa denna information i så fall.
Och eftersom ni påstår att det inte har förekommit i hela världshistorien så antar
jag att det ligger många års letande bakom detta påstående...
2016-08-30, 17:49
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
NB är dömd via DNA.
Han hade givetvis blivit inplockad oavsett då analyssvar inkommit från NFC.
ÅK har inte nonchalerat nån - du rör med fakta som om du skulle skriva från ett demensboende..
Finns du på riktigt? Semesterresa. Hahahahaha.

Angående källhänvisning från Megatant Aftonbladet i inlägget du svarade på noterade jag en sak. Kolla in text under bilderna 1-10.
Varför har de skrivit "ladan där Lisa Holm hittades mördad" när de skrivit att hon hittats i närheten i anslutning till gården Martorp där de visar det gula huset innan?

Nån annan ifrågasatte ju här i tråden när de skulle eller om de skulle visa bilderna där de hittat LH hängande i ladan. Inget att undra på att den som inte varit ute här så ofta tror det
2016-08-30, 18:03
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Högst troligt har han det. Personligen tror jag att han är lagd åt det voyeuristiska hållet. Betraktar först på avstånd, följer efter personer. En "fönstertittar"-typ.
En som är skicklig på detta gör det utan att det märks.

Som hans onanerande i ladan, "jag ser dig men du kan inte se mig, tänk om du visste vad jag gör utan att du kan se det".

Farligt nära gränsen att avslöja sig, men ändå gömd. Så länge han ligger på rätt sida om gränsen är det ingen som upptäcker det. "Bagaget" är dolt, vi har dock sett en glimt av det.

Jag tror att han har sysslat med att testa hur långt han kan gå innan det blir "allvar", likt händelsen med A.

Dock tror jag händelsen med A är ett försök att gå hela vägen.

Och när det misslyckades med Adriana så kom LH i hans väg istället och genomförde detsamma som var tänkt fast med annat offer. Tror jag med. Undrar om han inte tänkt söva eller knocka Adriana vid bilen då han bad henne följa med dit, för det dög ju inte med den mobila kartan. Helt klart ingen vägvisning som han var ute efter. Skulle han kastat henne i bilen och kört till ladan för att utföra samma handling som mot LH tro?
2016-08-30, 18:06
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Hon, nopomil, försöker vilseleda som vanligt.
Det du hävdar är däremot med sanningen överensstämmande.
Man brukar ju vara noga från pressens sida att pixla ansiktena på misstänkta mördare
innan någon dom fallit och det här är väl inget undantagsfall.
Det är såna här bilder man sett på flickmördaren Nerijus Bilevicius:
https://i.ytimg.com/vi/OoniQrZXzvc/maxresdefault.jpg

Det publicerades även bröllopsbild på NB och IB. Har för mig att det var alldeles i början efter gripandet och de bilderna.
2016-08-30, 18:26
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Fans det någon annans DNA på snaran förutom Lisas? Vem annans då i så fall?

Fanns det någon annans DNA på tejpen som var runt Lisas huvud? Vems då i så fall förutom Lisas möjligen?

Snaran hittades inte i ladan utan runt Lisas huvud som var intryckt i arbetsboden.

På repstumpen under röret som Nerijus hängde Lisa i fanns både Lisas och Nerijus DNA i en blandbild lika så på snöret på diskbänken.

Å-fan jobbade han med alla snören i ladan? Jag trodde han var snickare.

Var han helt ensam om att jobba i ladan då och ingen annan som avsatte DNA förutom Nerijus?

Märkligt att ladan var bara till för Nerijus under de senaste 2 åren och dessförinnan har inte någon varit där och jobbat, eller har det möjligen varit där mer folk för inte har man väl en lada helt tom på folk i flera år.

Edit:
Vist jobbade han i ladan och avsatte DNA och det samma dag då han hängde Lisa, på bland annat Lisas jacka och två par byxor. På jeansen jobbade han precis vid knäppningen där han avsatte DNA både på insidan och utsidan.

aaaaa och även IB:s DNA fanns där....... Han själv i ladan. Neeeee för de höll på att göra iordning silo osv.
2016-08-30, 18:28
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Men det fanns DNA på andra saker så att det räcker och blir över till flera livstidsdomar .
Så du menar att mördaren Nerijus band ihop allt han konstruerade med snören ?
Snickare brukar använda hammare och spik för det mesta .
Sin sista spik slog mördaren Nerijus i vid maskdramat på Martorp .

undrar hur fönsterblecket sitter om det är fixat med snören.......
2016-08-30, 18:32
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Så avsaknaden av bagage är din stora stöttepelare i ditt tramsande också?
Konstigt att det upprepas av flera personer hela tiden!
Men första gången dessa figurer begår ett brott, finns det ett bagage
tillgängligt för alla dessa då också?
Om det skulle kunna få äcklet NB att begå självmord så borde man omedelbart
sätta in samma behandling som Ulf Olsson fick.
Först då skulle rättvisa vara skipad och samhället skulle spara massor av pengar.
Så att skvätta ner hela väggar på sin arbetsplats är inte avvikande?
Då skulle jag inte vilja jobba på din arbetsplats.

Och jag skulle inte vilja jobba där heller där snusket hållit på, tvi vale säger jag, stackars de som gjorde det ihop med honom, även om de kanske var ovetande. Vilken avsmak de måste känna nu så här efteråt.......
2016-08-30, 18:38
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
aaaaa och även IB:s DNA fanns där....... Han själv i ladan. Neeeee för de höll på att göra iordning silo osv.

IBs DNA var inte blod-DNA utan annan vätska som kan föras över på andra sätt. Har för mig att Hamilkar gav en trolig förklaring till det.
2016-08-30, 18:41
Medlem
Det förekommer säkert, men är ovanligt. Då finns det oftast något som är dolt. Men det är inte alltid så. Det finns undantag. Ibland finns det inget bagage, inte heller något som är dolt. Motivet och hur brottet har utförts har betydelse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in