2015-11-03, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Fan det är rätt svårt ändå detta med tider. Jag kommer inte ens ihåg vad jag gjorde en tisdag för två veckor sen kl 20.30.

Fast om något speciellt händer den dagen är det mycket lättare att minnas vad man gjort vid olika tider. Jag minns inte vad jag gjorde vid samma tid igår, men ingen blev bortförd och mördad då i min närhet så att säga.
2015-11-03, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Har ingenting med det att göra. Skyddande av brottsling kan du åtalas för ändå. Du menar nog mened.

Ja du har helt rätt, jag tänkte på mened.
2015-11-03, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Fan det är rätt svårt ändå detta med tider. Jag kommer inte ens ihåg vad jag gjorde en tisdag för två veckor sen kl 20.30.
De flesta gör inte det.
Att svara 'Jag kommer inte ihåg' är ganska trovärdigt..

Svarar man däremot specifikt men ändrar sig hela tiden som frun så är det inte så trovärdigt.
Medlem
Varför måste man byta rysk tolk?
Medlem
Får Aman*Mad* vibbar av IB :/
*=i
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Brukar inte breven läsas igenom av häktespersonal/polis först innan de skickas? Kanske bara något jag fått för mig. Lätt hänt att de skickar känslig information till varandra annars.

Jo absolut. Men de har nog inte skrivit om det "rakt av" utan mer i form av känslor. Svårt att förklara men han har "all rätt" att hävda sin oskuld och försöka påverka henne.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
16.00 - åker hemifrån och har all tid i världen att ordna med rep,tejp och emballage. Allt finns vid ladan som han var till under förevändning att leta verktyg.
18.26 - fickringning. Lurar henne till ladan, hotar henne med kniv och in i mjölkrummet.
Resor till Martorp har följande tidsaspekter:
Café - Blombergs egendom - Martorp 50 km/h. färdtid 3 min 40 sek.
Café - grusväg - Blombergs egendom - Martorp 50 km/h. färdtid 5 min och 20 sek.

19.00-19.15 ser ett vittne bilen komma i hög fart på väg till Martorp.
Nästa vittne ser honom komma från Martorp vid tiden kring halv åtta.

Han har c:a 40 minuter på sig att förlusta sig av åsynen och lägga henne i bilen på baksidan ladan.
Bara han har fått utlösning i brallan är det över för hans del - njutningen ligger i lidandet och hon lär dö relativt snabbt med den snaran och tejpen...

Att ta någon, hänga upp henne, ta ner henne känns på något sätt orimligt att hinna med på 40min. Han har dessutom lämnat förhållandevis lite spår och har alltså inte haft så bråttom att han har varit jätte slarvig. Tycker det är märkligt.
2015-11-03, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stiffUpper-lip

Hon är ryska och talar inte så bra litauiska. Och tolkarna avlöser varandra.
Medlem
Parkours avatar
Proffsigt av tolken att inte svara i telefon vid avtalad tid........
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stiffUpper-lip

Martina Rask:
Den första tolken hade ett annat jobb inbokat klockan 11.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Har ingenting med det att göra. Skyddande av brottsling kan du åtalas för ändå. Du menar nog mened.

Med "skyddande av brottsling" avser jag med frågan om det kan komma att blir ett "nytt" ärende, efter det att morddom mot NB avkunnats.

Frågan kvarstår öppet.
Medlem
develis avatar
Bra inledande frågor av Wennerholm som även diskuterats här: att hon står i en beroendeställning, hon arbetar inte öht och som det står i FUP har hon följt med och lever som hemmafru och pysslar om honom. Inte skumt i sig, men i mitt tycke märkligt att välja honom framför sonen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in