2015-11-03, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
"Jag fick inte sova och var psykologiskt påverkad och de försökte förvirra mig."

Haha vilken kärring

Det var ju ändå ett svenskt oberoende vittne som igår vittnade om att polisen varit onödigt brutal mot Irina på flygplatsen.
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Men det finns ingen aktivitet under den perioden på loggen i datorn.
Denna miss med online spel försökte advokaten släta över igår.
Men frun har vittnat annorlunda tidigare.
Så ärligt vad håller de på med.
Och så nu med frun dom är självmords benägen, hjärtsjuk, mordhotad och rädd för svenska polisen
Vilken parodi!?
Även om dritten kunnat komma dit långt före
Bortförklarar det inte blodet på Lisa och övrig bevisning.
Jag blir bara så trött

Var det inte mycket små mängder blod? Eftersom NB dels hade psoriasis och dels arbetade som snickare (då kan man lätt skada sig på både verktyg och träflisor), så lär han under åren ha drällt blod både här och där i dessa utrymmen på och runt gården. Inte konstigt om det kom på Lisas kläder, om det fanns i skåpet eller på golvet där hon släpats.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Hade inte NB och frugan brevkontakt?

Jo (med största sannolikhet). Har framgått i FUP att han brevväxlat med anhöriga. Helt klart har detta något med fruns vändning att göra.
2015-11-03, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Som sagt - jag tror inte att detta med "ras" är relevant här alls, eftersom dessa bröder är så ljusa i färgerna. De tillhör inte någon främmande ras och ingen kan tro det heller. Däremot kan det mycket väl vara en klassfråga. Vad tror du själv - skulle polisen och rätten sätta fast Prins Carl Philip lika snabbt och lättvindigt, som de skulle sätta dit Liam-Jimmy Karlsson från Tensta?

Nej självklart inte, men här har vi helt okända lantisar, inte Carl Philip, och en hantverkare, inte Liam-Jimmy. Den här så kallade godsägaren är ju ingen framstående eller viktig person. Han är en gubbe som anlitar billig arbetskraft från öst.
2015-11-03, 11:00
Medlem
Colossos avatar
Fan det är rätt svårt ändå detta med tider. Jag kommer inte ens ihåg vad jag gjorde en tisdag för två veckor sen kl 20.30.
Medlem
Trollsvanss avatar
Satan va hon snurrat in sig. Det är det som en bra lögnare måste ha, klockrent minne och hålla sig till EN historia
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Jo (med största sannolikhet). Har framgått i FUP att han brevväxlat med anhöriga. Helt klart har detta något med fruns vändning att göra.

Brukar inte breven läsas igenom av häktespersonal/polis först innan de skickas? Kanske bara något jag fått för mig. Lätt hänt att de skickar känslig information till varandra annars.
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Åklagaren har läst alla brev som gått och kommit mellan Nerijus och utomstående.
Medlem
Det bästa vore, som en del härinne har sagt, att han får tillbringa några år på Kumla och sedan forslas till hemlandet där han får sitta resten av sitt liv. Ohyggligt att han dessutom skulle kosta oss 5 000/dygn. I Litauen kostar han väl inte mer än 500/dygn som skattebetalarna där får punga ut.
2015-11-03, 11:01
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Har aldrig tvivlat på DNA i sig, de finns där de finns och det matchar mot de det testats mot.
MEN
det måste ha funnits DNA från fler personer på t.ex jacka allt annat vore väldigt underligt.

Vi släpper detta, det leder ingenstans.

Varför skulle det finnas DNA från massa personer på hennes jacka? Hur många ska ha gått runt och aktivt kletat och tagit på hennes jacka?

Berätta! Hur ska DNA från massa olika personer ha satt sig på hennes jacka?

1. DNA flyger inte
2. DNA späds ut/rinner bort vid väta/regn

Och så kan du ju passa på att berätta hur 35-ringens DNA hamnat på INSIDAN av hennes byxor.
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Ja, om tingsrätten (mot min bedömning, skall sägas) släpper den åtalade på fri fot lär det heller inte kvarstå häktningsskäl (det är ett paket...). Då försvinner MGM blixtsnabbt till Litauen, och vill man ha hit honom (för att pröva saken i Hovrätten) blir det ett utlämningsärende. Om han då går att hitta är ju mer oklart.

Han kan ju dra praktiskt taget vart som helst i världen, eftersom han har ett yrke som går att försörja sig på som svart gästarbetare överallt - om än till låg lön. Finns nog många godsägare och byggnadsbossar världen runt, som inte ställer frågor bara jobbet blir bra gjort.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Fan det är rätt svårt ändå detta med tider. Jag kommer inte ens ihåg vad jag gjorde en tisdag för två veckor sen kl 20.30.

Blir du förhörd av polisen så kan jag tänka mig att man kommer ihåg lite bättre. Men ja, jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde i söndags 13.45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in