2015-11-15, 16:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du förstår inte vad #PeterNoster menar och jag vet inte om det gör dig dummare än genomsnittet och tydligen tycker du din profilbild är vacker.

NB är helt klart olik sig vid rättegången och skulle det tas ett kort av honom nu så skulle han se annorlunda ut, magrare, sliten och längre hår (nr12).

Adriana pekade ut nr10 och nr12, NB och en man med magert ansikte och ruffsigt hår. Vem av dessa ser mest baltisk ut vid denna fotokonfrontationen och skulle det vara svårt för dig att peka ut en balt?

Hon är osäker på människa och bil så hon är inte ett trovärdigt vittne. Sen är det väl helt otroligt att Adriana inte kände igen NB vid bilen då dom hade träffats tidigare men att hon kan peka ut honom på ett foto senare? Lika otroligt att NB skulle välja Adrina till offer som han nyligen blivit presenterad för av Arne. Alla som förstår detta är tydligen dumma?
Du är stupdum i vissa lägen i dina argument. Jag har nyss visat hur folk beskriver bilen som är bekanta med den - så det kan du du droppa.
Hennes konfrontation är BRA med tanke på att hon av 12 kort beskriver nr 10 som mest lik.
IRL är det sen enklare och hon pekar ut honom.

BRA gjort.
2015-11-15, 16:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Man tog för givet att det var NB som var i boden och sånt polisarbete duger för dig? Vad skulle ha hänt om det var annan DNA och fingeravtryck på golv, skåp och dunk? Skulle åtalet då vara starkt nog? Dom valde att utelämmna detta och mycket annat av just den anledningen och det är inte en objektiv utredning.
Skitointressant pga TIO träffar DNA på hennes kläder, inget som framkommer för övrigt från annan person.
2015-11-15, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Hur vanligt är det att torra hårstrån fastnar på kakel? Jag minns inte att jag sett hårstrån fastna på kakel hemma. I morse blötte jag ett av mina hårstrån och fäste det på en kakelplatta. Och det sitter kvar ännu, som klistrat på kaklet.

Men kan något få ett torrt hårstrå att fastna på kakel och sitta som klistrat?

Men det här hårstråt som du pratar om satt väl inte fast på kaklet utan satt fast i nederkant på
det hål där PEM-slangen gick igenom väggen. Att ett hårstrå fastnar där ser jag inte alls som
något konstigt fenomen. Det är ju en relativt vass och fransig kant där man har knackat sönder
murbruket ovanför kakelplattan vilket man ju ser tydligt på bilden på sidan 660 i FUP.
2015-11-15, 17:01
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Håret satt fast i kaklet vid hålet.
Inte för att jag förstår hur du menar, men titta på bilden av hennes hårstrå.
Kan någon upprepa detta utan vatten?
Senast redigerad av iesho 2015-11-15 kl. 17:05.
2015-11-15, 17:05
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Inte för att jag förstår hur du menar, men titta på bilden av hennes hårstrå
. Kan någon upprepa detta utan vatten?

Det har fastnat i bruket och inte på plattan.
2015-11-15, 17:05
Medlem
katws avatar
Citat:
Inte för att jag förstår hur du menar, men titta på bilden av hennes hårstrå
. Kan någon upprepa detta utan vatten?

Ja naturligtvis, suck. Flera har förklarat detta för dig.
2015-11-15, 17:08
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Jag kör själv motorcykel och en normal intergralhjälm är något för bred för att gå in i ett klädskåp i en modern byggbod... jag antar att det kan vara en anledning till att hjälmen inte lades där, däremot att han lagt jackan på samma ställe förstår jag inte heller.

Troligtvis för att detta inte var tänkt som en slutlig "förvaring" av kroppen.
2015-11-15, 17:09
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torskrygg
Men det här hårstråt som du pratar om satt väl inte fast på kaklet utan satt fast i nederkant på
det hål där PEM-slangen gick igenom väggen. Att ett hårstrå fastnar där ser jag inte alls som
något konstigt fenomen. Det är ju en relativt vass och fransig kant där man har knackat sönder
murbruket ovanför kakelplattan vilket man ju ser tydligt på bilden på sidan 660 i FUP.

Citat:
Inte för att jag förstår hur du menar, men titta på bilden av hennes hårstrå.
Kan någon upprepa detta utan vatten?
Pilarna på fotot ovan markerar var hårstråt börjar och var det slutar. Och det sitter som om det placerats fuktigt på kaklet. Försök fästa ett torrt hårstrå på det viset, med eller utan hål!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Nu bedrivs inte den här utredningen för att göra folk härinne "nöjda". Läs och begrunda MrFolds inlägg och försök att att in om vad som faktiskt står där.

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Ska vi tala ekonomi hade självklart det bästa varit om NB sluppit sina sjuka fantasier bli verklighet. Då hade vi sluppit att diskutera härinne sida upp och sida ner. Jag, och jag hoppas de flesta, hade gärna låtit bli just detta men en del ser väl detta som någon sorts nöje och tidsfördriv i brist på annan sysselsättning. Sjukt, är ordet.
Det är ju bra om domare i hovrätt också är nöjda, inte sant?
Ja, det där har MrFold skrivit i olika varianter många gånger i tråden och jag har läst dom flesta. Den korta varianten nedan.
Citat:
Alternativteoretikerna är dumma, polisen i det här fallet kladerfria, DNA är kung och räcker för livstid, stödbevisning är inte nödvändigt för det är för dyrt att undersöka. Alla bör hålla med mig som vet och kan bäst.
Så det är sjukt att på något vis försvara en misstänkt? Men, lugn, jag kommer att försvara dig med om olyckan är framme och omständigheterna underliga.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Argumentationsfel - hur många personers DNA tror du fanns i byssjan, på kläder och annat material? Om samtliga prover hade analyserats, hade resultatet då haft någon som helst bäring i bevishänseende? Teknikernas jobb att säkra spår, men det betyder inte att samtliga behöver skickas till NFC för analys.
Ja, precis.. och jag lägger till:
VEM är i centrum av utredningen? Vems kropp, vems kläder. DÄR sitter träffarna från NB och där ligger huvudfokus oavsett om tant Agdas bullpåse skulle ligga i Boden.
2015-11-15, 17:10
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Ja naturligtvis, suck. Flera har förklarat detta för dig.
Synd att vissa av er inte är mer nyfikna och objektiva.
2015-11-15, 17:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Har redan gjort det i tidigare inlägg men jag kanske ska ta det igen, en sammanställning, ska fundera om jag har tid. En del här gillar inte mina långa texter men det kanske du gör? Sen vet jag inte vad du menar med konkreta bevis, det är ju utredningen som ska ta fram och inte jag. Har dom utelämnat en massa här som inte är undersökt så vad kan vi göra åt det?
NEJ. Lägg spoiler förslagsvis - det är vedervärdigt när inläggen tar nästan en hel sida och man tappar intresset totalt. Sen kan du väl beta av en sak i taget i motargument? ETT intresseområde. Jag är online och tänker vara med serru.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in