2015-12-05, 01:04
  #106033
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
När en psykopat tycker synd om sig själv visas det genom gråtattacker. Fake!

... Värt att notera. Det är ett fasligt vaggande och gråtande först i slutförhör. Inte ett dugg i de föregående. Nada zip zero. Därefter frågar FL några dar senate (via IR) om hon tror hennes klient har nåt att tillägga om han önskar nåt mer förhör: Nope. Inte intresserad.
Han försökte spela ut sista korten - men han blev.. en skitgubbe.
2015-12-05, 01:06
  #106034
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho

Ingen döms väl efter en övervakningskamera? Däremot är såna bilder utmärkta spaningsuppslag. Sedan måste det till annat. Den som har alibi blir inte övertrumfad av en kamera.
Fastnar man tydligt med sitt face på en övervakningskamera i samband med att man begår ett
brott så kan man rimligen inte ha något alibi vid tidpunkten att åberopa sig på.
För kameran ljuger väl inte gärna eller?
Vi ska väl inte behöva utgå ifrån att det är manipulation som gäller?

DNA-bevisning förlitar du dig uppenbarligen inte så särdeles mycket på.
Likadant kanske gällande övervakningsbilder?

Bäst är kanske att låta alla GM löpa. För säkerhets skull. Så ingen riskerar att dömas
på orätta grunder. För ingenting i bevisväg tycks ju duga. Har man fått uppfattningen
att somliga anser.
2015-12-05, 01:06
  #106035
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
När en psykopat tycker synd om sig själv visas det genom gråtattacker. Fake!

Fast nu talade vi om lögndetektortest. Om han i ett sådant, plötsligt, skulle uppvisa ett kallhamrat lugn, ja, då vore hans beteende ytterst märkligt. Det går helt enkelt inte ihop.
2015-12-05, 01:09
  #106036
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Nu uttrycker du dig klantigt vilket du inser. Stor jävla skillnad på en personutredning och en paragraf sjua. En paragraf sjua är en mils skillnad ifrån en personutredning och då är en P7:a max en par
timmars jobb. Utifrån den samtalsstunden med gm får du tillgång till allt en personutredning får men lite till. Saken är den att , i en paragraf sjua, utgår samtalet ifrån person och inte vad personen påstår. När kriminalvården pratar med GM har dom på din höjd socionomer som " förhör" GM. Det blir som det blir då.

Vad man gjort här i tråden är att tro att en personutredning på nåt vis har nåt att säga om huruvida en RPU skall göras eller inte, så är dock inte fallet. Ett uttalande ifrån kriminalvården är som ett uttalande ifrån ingen. Säger NB att han mår dåligt kryssar kriminalvården i en paragraf sjua. Dom har sina mallar, varken mer eller mindre. Okunnigt folk gällande dom större psykiatriska frågorna. Tyvärr. Nu avgjorde socionomerna på kriminalvården och sade att NB inte var "konstig" . AJ skrev under.

Finns det någon "Mall" som en personutredning ska "täcka". I det här fallet, om han är skyldig, berättar GM att han är oskyldig. Allt han säger tas för givet att det är sant ?
2015-12-05, 01:36
  #106037
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Finns det någon "Mall" som en personutredning ska "täcka". I det här fallet, om han är skyldig, berättar GM att han är oskyldig. Allt han säger tas för givet att det är sant ?

En personutredning ser ut som den vi har fått till oss. NB dikterar. Socionomerna skriver ner. Den 80-åriga gubben " undertecknar".

Hade GM varit yngre hade mamman fått vara med, pappan med. I och med den höga åldern har föräldrarna inget att säga. Dom har ingen relation till barnet som "vuxen". Vem man i detta fall hade kunnat "förhöra" för att kolla upp NB, s "historia" är hans närstående i hemmet. Tyvärr gick inte det. Frugan vart misstänkt likaså brodern. Efter familj tar man arbetsgivare där kom "gubben" in. AJ. Efter det vänner o s v. Stämmer versionen ? Japp så gör den i detta fall. Ingen opponerar sig.

Såklart får kriminalvården kolla upp "register". Kollar bara inte upp "tar reda på" I detta fall fanns inget av värde därav vart han en "normal människa". Som tingsrättens ordförande ungefärligt sa. " Finns inget konstigt med denna man. ".
__________________
Senast redigerad av LKVN 2015-12-05 kl. 02:32.
2015-12-05, 01:46
  #106038
Medlem
hasselmuzs avatar
[quote=LKVN|55618330]En personutredning ser ut som den vi har fått till oss. NB dikterar. Socionomerna skriver ner. Den 80-åriga gubben " undertecknar".

Hade GM varit yngre hade mamman fått vara med, pappan med. I och med den höga åldern har föräldrarna inget att säga. Dom har ingen relation till barnet som "vuxen". Vem man i detta fall hade kunnat "förhöra" för att kolla upp NB, s "historia" är hans närstående i hemmet. Tyvärr gick inte det. Frugan vart misstänkt likaså brodern. Efter familj tar man arbetsgivare där kom "gubben" in. AJ. Efter det vänner o s v.

Såklart får kriminalvården kolla upp "register". Kollar bara inte upp "tar reda på" I detta fall fanns inget av värde därav vart han en "normal människa". Som tingsrättens ordförande sa. " Finns inget konstigt med denna man. "[/QUOTE

Finns det en åldersgräns när GM hade varit föremål för misstankar? Hos familjen menar jag? Offentligt? Eller är allt dom säger sekretess?
2015-12-05, 02:06
  #106039
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz

Finns det en åldersgräns när GM hade varit föremål för misstankar? Hos familjen menar jag? Offentligt? Eller är allt dom säger sekretess?

Jag kommer inte ihåg statistiken så här på rak arm när man tar in föräldrarna som förste
"uppslagsverk". Tror det är upp till 25 år. Kanske 20. Men jag garderar mig och säger 25.
En förälder känner ju inte sitt vuxna barn. Har man bott ifrån föräldrahemmet massvis med år så
vet ju föräldrarna inget annat än vad den vuxne berättar. På så vis har föräldrarnas åsikt inget värde, det kommer ju ändå ifrån GM själv via (Skype) samtal o s v.

En personutredning går inte in på djupet. Skall vi veta mer om denna familj och GM så måste man ha en RPU. En sådan lär vi ej få.

Och du egentligen fattar jag inte vad du menar. . .

Sekretess ???
__________________
Senast redigerad av LKVN 2015-12-05 kl. 02:08.
2015-12-05, 02:50
  #106040
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad han än har tittat på så har han sprutat på väggen runt fönstret. Hur normalt är det på en skala mellan 1-10? Minus 8 i mitt tycke då det är en arbetsplats. Nåt har han glott på alternativt gillat spänningen i sig med risk att bli iakttagen/upptäckt.
Sorry grabben - det går liksom inte att bara ta bort runkandet vid fönstret eller i en lampskärm.
Som Långström sa i TR - den minoritet (5%) som onanerar på jobbet gör det främst diskret - på toa och torkar upp efter sig. Det kallas hypersexualitet och kan öka risken att agera ut och jag tror hans runkbeteende på jobbet faller inom den ramen (riskbeteende) iom det sätt han gör det.
Nu var det längesen han gjorde det men då fans det stolar och bord. Och alla fläckar är inte testade bara två så det kan vara någon annans också. Och från fupen ser det ut som man har bra utsikt för caféet men det har man inte.
2015-12-05, 03:08
  #106041
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Nej, "grå"; s. 189f. - Mopedens färg uppfattades också korrekt.
Från första förhöret sa han en vit hantverkar bil typ toyota.
En silvrig sharan är inte en hantverkar bil.
2015-12-05, 03:21
  #106042
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Uppföljning:

Advokat Inger Rönnbäck utfrågar ansvarig på NFC i Lisa Holm-fallet.

16:17, 2 November 2015
Advokaten går in på blod.
Kan överföring ske i flera steg?

16:17, 2 November 2015
- Ja.

16:17, 2 November 2015
Är det då det behövs en fuktig besudling?

16:17, 2 November 2015
- Ja, det behövs.

16:18, 2 November 2015
Så om blod löses upp av regn kan det överföras?

16:18, 2 November 2015
- Det kanske inte förävntas att det ska se ut på det sättet men visst, löses det upp kan det föras över på det sättet.

16:18, 2 November 2015
Ni kan inte veta hur det har kommit på plats hur det är, säger advokaten.

16:18, 2 November 2015
- Nej, säger vittnet.

16:18, 2 November 2015
Vad kan man säga om torrt blod vid överföring?

16:18, 2 November 2015
- Har man två plagg med torrt blod som man lägger mot varandra kan det finnas kluster.

16:19, 2 November 2015
Har det förekommit fler personer som man har tagit prov på?

16:19, 2 November 2015
- Det vanliga i ärenden är att man topsar flera personer för att kunna utesluta profiler.

- Rent teoretiskt frågar personer om andra personer har inblandning i detta. Skulle man kunna missat de?


– Nej, på blandbilderna skulle man kunna få skriftligt protkoll på det.
16:19, 2 November 2015


Ni har kommit överens med polisen att inte utreda fler?
16:19, 2 November 2015

– Ja, att inte ta med andra personer.
16:20, 2 November 2015

16:20, 2 November 2015
Kluster av blod skulle kunna överföras. I det här ärendet har du blod på jackan och jeansbyxorna...

– … ja det är mer förväntat att det är en fuktig besudling som har överförts.
16:20, 2 November 2015

Ovanstående hämtat från liverapportering (TR) Nya Lidköpings-Tidningen.

Varför har dem inte utträtt fler och vad menas med"Nej, på blandbilderna skulle man kunna få skriftligt protkoll på det."
2015-12-05, 04:36
  #106043
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerolighting
Han har inte slängt ut sakerna från bilen då skulle det finnas spår från mobilen eftersom han har slängt mobil delar lägst vägen.
På vilket sätt de 11 sakerna som tillhört Lisa hamnat på vägen mellan cafeet och Martorp som är en sträcka på ca 3,8 km är ett mysterium.
Det finns saker som fanns mitt på vägen och även långt ut på ängen, det motsäger att sakerna kastats ut från bil.
Enligt FUP 244
Den gröna John Deere traktorn som tillhör gården var enligt ett vittne Henrik ute på området, han såg den mellan 19.00-19.30 den kvällen Lisa försvann.
De som vanligen körde traktorn var arrendatorn Lars och NB, men enligt åklagaren var NB vid Martorp 19.00 och arrendatorn hade inte kört traktorn den tiden.
De här sakerna kan ha slängts ut från traktorn och de hamnar mitt på vägen, men vem körde traktorn den 7 juni mellan 19.00-19.30 ?
2015-12-05, 05:37
  #106044
Medlem
Har kommentarerna under denna film (förhör med nejirus) uppmärksammats?
Personen skriver att han begått brottet och att en viss journalist ska rentvå nerijus..
Skriver för 1 dag sedan enligt youtube ...
https://www.youtube.com/watch?v=OoniQrZXzvc&app=desktop
__________________
Senast redigerad av cancancan 2015-12-05 kl. 05:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in