2015-12-05, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Ni är verkligen komiska i era tafatta försök att hitta saker att skriva om.
När ni sen hejar på varandra i tråden så är det som när en blind leder en annan blind.
Det här har varit uppe i tråden massa gånger innan. Läs tillbaka och försök förstå.
Innan och under dådet har mannen kunnat behålla lugnet någorlunda.
Efter dådet blir han stressad och gör massa saker som kan förefalla konstiga.
Stress och adrenalinpåslag har nämligen den effekten på de flesta människor.
Sluta tjafsa om detaljer och försök förstå helheten istället. Läs FUP en gång till.
Han har haft tid att "paketera" offret väl, och det är ingen liten bagagelucka i en
VW Sharan. Inga fibrer kommer på kläder om offret varit inlindat i plast.
Handskar är inte lämpliga om man ska hantera snören annars funkar de att
använda vid de flesta tillfällen. Tänk lite så kanske du förstår lite mera. Det är inte
alls så komplicerat som ni vill få det till. Han har dödat flickan, är dömd för detta i
tingsrätten och kommer så också att bli i hovrätten. Detta trots era försök att komma
med dåligt underbyggda inlägg som ni inte har några belägg för. Case closed.
Han har ju inte alls behållt lugnet han for som en flipperkula.
Och det förklarar inte hur han förstört mobilen?
Och om han paketerar henne varför dummpar han inte henne i sjön?

Läs om fupen och lyssna på förhör opartiskt!!!
2015-12-05, 18:50
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
I inlägget i länken ovan finns en länk till studier i US Navy's regi som visar att passiv-aggressiva personer kan utbildas till att mörda utan minsta samvetskval. Det finns mycket som vi egentligen inte vill veta.

Om vi nu spekulerar i att NB skulle vara en kallhamrad mördare som är tränad till det så uppstår genast nästa motsägelsefulla fakta. Varför så oproffissionellt hanterande av mordplats och diverse attiraljer? Snörstumpar med blod och DNA kringströdda vid mordplatsen. Tajande i utrymme brevid. Hjälm och jacka liggande utanför byssja med kropp i. Massor av DNA på BOs kläder. BOs tillhörigheter som en "snittslad bana" till "gömstället". Ologiskt och konstigt.
2015-12-05, 18:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Brodern använder alltid handskar i arbetet – dessutom finns inget som talar för att han skulle ha kletat ner golv och väggar med sina egna kroppsvätskor.
Jag repeterar Mr Folds fråga då du skrev om att släpas runt. Vart är de andra arbetskamraternas DNA? Hela högen topsades via handsken i steg 1 och det inkluderar garanterat fler personer. Oavsett så finns inget annat DNA så jag undrar vad du skriver om.
Citat:
- Vi har inte hittat inga okända profiler att jämföra med någon annan, säger kriminalteknikern.
2015-12-05, 18:53
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Din koppling mellan NB:s runkande och skitande i intilliggande utrymmen och att det måste ha funnits andra typer av DNA från honom i utrymmet där hon dog (DNA som dessutom blandats med hennes eget) är för mig helt obegriplig vad du stödjer det på.

Vad det gäller skiten i pissrännan så verkar det inte finnas så många som kan något om lantbruk här. Som jag uppfattar det har NB skitit på den plats som är avsed för kreatur att göra sina behov. Där kossor pissar och skiter helt enkelt. Det är mao inte på någon random plats utan en för saken avsed plats, dock vanligtvis för nötkreatur och inte människor.

Jag kan naturligtvis ha uppfattat fel då jag inte lagt någon större vikt vid detta då det känns logiskt att man kan skita där om man är "lös i magen" och har bråttom.
Senast redigerad av Ruggedo 2015-12-05 kl. 18:57.
2015-12-05, 18:55
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Brodern använder alltid handskar i arbetet – dessutom finns inget som talar för att han skulle ha kletat ner golv och väggar med sina egna kroppsvätskor.

Har du intresse för bajset så är det upp till dig att stå för analysen.

Okej - du har inga som helst belägg för dina påståenden om hur Nerijus DNA låg i drivor på ladans golv eller ens att såna mängder av DNA kan förväntas återfinnas på ett ställe där man med ojämna mellanrum utfört diverse arbeten.

Bra - då vet vi det.
2015-12-05, 18:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Vad det gäller skiten i pissrännan så verkar det inte finnas så många som kan något om lantbruk här. Som jag uppfattar det har NB skitit på den plats som är avsed för kreatur att göra sina behov. Där kossor pissar och skiter helt enkelt. Det är mao inte på någon random plats utan en för saken avsed plats, dock vanligtvis för nötkreatur och inte människor.
Vilket argument från jordbruksministern.
NB valde ut en fin bajsplats helt enligt traditionell jordbrukssed. Hahahahaha.
Det är inte ens en ladugård med nötdjur. Så oavsett om det finns en gammal skitränna så ska det givetvis inte skitas där då den görs om till ren spannmålstork.
2015-12-05, 19:03
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo

Jag kan naturligtvis ha uppfattat fel då jag inte lagt någon större vikt vid detta då det känns logiskt att man kan skita där om man är "lös i magen" och har bråttom.

Fast det var ju inte min poäng. Jag bad inläggsskrivaren förklara varför bajset och sperman på något vis implicerade att det borde finnas mängder med DNA från karln även från andra källor inne i slaktrummet som man kunde förvänta sig hade lett till kontamineringarna - oturligt nog för den stackars justitiemördade balten ihopblandade med mordoffrets DNA också på flera ställen. Så inte nog med att Mr Otur fick sin spillda DNA på ladugolvet kontaminerad på offrets kläder (t om på insidan) - den bisarra oturen ville att den t.o.m. avsatte sig på flera platser där DNA-besudlingar från offret fanns.

Det finns faktiskt bara två möjliga synsätt på såna hypoteser: Antingen inser man att det är totalt osannolikt och inte värt att ta på minsta allvar. Eller så gör man det inte. I det sistnämnda fallet tyder tyvärr vissa personers excesser i tråden på att det är ett obotbart och irreversibelt tillstånd.
2015-12-05, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zerolighting
Han har ju inte alls behållt lugnet han for som en flipperkula.
Och det förklarar inte hur han förstört mobilen?
Och om han paketerar henne varför dummpar han inte henne i sjön?

Läs om fupen och lyssna på förhör opartiskt!!!

Till att börja med, gå en svenskakurs och lär dig stava.
Det är din beskrivning att han beter sig som en flipperkula.
Du kan väl skicka ett brev till mannen och fråga om mobilen.
Varför han inte dumpar offret i sjön kan väl förklaras med två saker.
Dels så känner han till Martorp bra eftersom han är förtrogen med platsen.
Och det är väl mycket mindre risk att stöta på någon person uppe vid Martorp.
Nere vid Vänern kryllar det ju av människor vid den tidpunkten på året. Risken
att bli sedd där hade varit betydligt mycket större. Att hålla sig på en plats som
man känner till väl känns naturligtvis bättre än att ge sig iväg till ett ställe som
han inte har lika bra koll på.
2015-12-05, 19:07
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag repeterar Mr Folds fråga då du skrev om att släpas runt. Vart är de andra arbetskamraternas DNA? Hela högen topsades via handsken i steg 1 och det inkluderar garanterat fler personer. Oavsett så finns inget annat DNA så jag undrar vad du skriver om.

Mig veterligen så var det enbart AB och NB som färdigställde det aktuella utrymmet?

Vad har jag missat?
2015-12-05, 19:08
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Anser du att DNA-fynden är baserade på en seriös undersökning?
Du försöker blanda bort korten, men visst är en DNA-undersökning seriös. Det som är oseriöst är att övertolka en DNA-träff, vilket knappast har skett i detta fall, eller att placera andras DNA för att plantera bevis, vilket kan ha skett i detta fall.

Men det är inte fastställt att den mörkhårige man i 30-årsåldern som kom ut från ladan c:a 18:20 verkligen var NB. Det kan i princip ha varit vem som helst som varit i ladan och pissat och som inte har något med mordet att göra. Gm kan mycket väl ha kommit i bil.

Men vissa är mer inne på att hata NB än på att objektivt pensla fram detaljer om vad som kan ha hänt.
2015-12-05, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Den enkla förklaringen är att han steg ur bilen när han förstörde mobilen, troligen genom att slänga den i backen eller genom att stampa på den. Han har knappast krossat den i bilen!

Det låg handskar i bilens dörrsidor (troligen inte dessa som använts vid brottet, lika bra att förtydliga det annars kommer kommentarer om varför inte ditten och datten fanns på dessa dock kanske han använde dessa när han spred tillhörigheter och kexchokladpappret därför inga fingeravtryck etc finns på dessa), så inget talar för att handskar skulle vara utomordentligt ovanlig i bilen....

Den enkla förklaringen är byggplast i skuffen på samma vis som på bilderna i FUP, inget konstigt att det inte finns fibrer etc då.

Om hon får plats eller inte, ja vad tror du själv, hon fick plats i skåpet i byssjan..... tänk lite för i h-te
Då har han kört med mobil delar i bilen men det finns inget splitter?
Han har inte alls haft tid att paketera lisa.
Bilen stod med backluckan utåt eller?
Vart har han paketerat lisa det borde finnas spår från slakt rummet eller menar ni att byggplasten är magisk?
Igen varför har han blivit smart och satt på sig hanskar ni säger själv att han varit stressad.
2015-12-05, 19:14
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Vilket argument från jordbruksministern.
NB valde ut en fin bajsplats helt enligt traditionell jordbrukssed. Hahahahaha.

Vilken plats skulle du valt?

Har du ens varit i en ladugård?

Citat:
Det är inte ens en ladugård med nötdjur. Så oavsett om det finns en gammal skitränna så ska det givetvis inte skitas där då den görs om till ren spannmålstork.

Det är en ladugård. Finns en gammal pissränna då är den gjord för piss och skit, även om den inte används för tillfället och ladan görs om till en spannmålstork.

Är det bråttom så är det ett naturligt ställe att göra sig av med tarmens innehåll om alternativet är att få det i brallan eller skita på någon mer olämplig plats.

Jag har sett att det försökt framställas att han var en sånt äcklig neandertalsvilde att han bara drog ner brallorna och sket på golvet. Ville bara påpeka att sånna tankar är lite missvisande om han nu faktiskt valt en plats som tidigare var avsedd för avföring. Lite som tajandet i personalutrymmet. Mer av karraktärsnedsättande argument än några bevis i målet. Han var äcklig och skitig som runkade vilt och sket var som helst men som hade väldigt raffinerade, ovanliga och avancerade sexuella böjelser. En mycket simpel man med mycket avancerade fantasier. Ologiskt.
Senast redigerad av Ruggedo 2015-12-05 kl. 19:20.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in