2015-12-05, 19:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Mig veterligen så var det enbart AB och NB som färdigställde det aktuella utrymmet? Vad har jag missat?
Att det givetvis varit folk i vartenda utrymme i ladan då det är en arbetsplats för fler personer likaväl som jakt i anslutande rum med snören. Det finns liksom inte ett speciellt rum för dessa bröder..
2015-12-05, 19:15
Medlem
Vilka kläder hade GJ på sig när han var på Blombergs säteri kvällen den 7/6?
2015-12-05, 19:15
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Om vi nu spekulerar i att NB skulle vara en kallhamrad mördare som är tränad till det så uppstår genast nästa motsägelsefulla fakta. Varför så oproffissionellt hanterande av mordplats och diverse attiraljer? Snörstumpar med blod och DNA kringströdda vid mordplatsen. Tajande i utrymme brevid. Hjälm och jacka liggande utanför byssja med kropp i. Massor av DNA på BOs kläder. BOs tillhörigheter som en "snittslad bana" till "gömstället". Ologiskt och konstigt.
Om NB är tränad eller i varje fall van att mörda så har någon gjort en setup för att punktera ett "perfekt brott".

Om NB mördade för första gången är han märkligt oberörd efteråt.

Om NB inte mördat alls så är det synd om honom.
2015-12-05, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Till att börja med, gå en svenskakurs och lär dig stava.
Det är din beskrivning att han beter sig som en flipperkula.
Du kan väl skicka ett brev till mannen och fråga om mobilen.
Varför han inte dumpar offret i sjön kan väl förklaras med två saker.
Dels så känner han till Martorp bra eftersom han är förtrogen med platsen.
Och det är väl mycket mindre risk att stöta på någon person uppe vid Martorp.
Nere vid Vänern kryllar det ju av människor vid den tidpunkten på året. Risken
att bli sedd där hade varit betydligt mycket större. Att hålla sig på en plats som
man känner till väl känns naturligtvis bättre än att ge sig iväg till ett ställe som
han inte har lika bra koll på.
Sluta och slå lågt eller vill du rättstava mig fröken?
DET VAR STORM OCH På KVÄLLEN KNAPPAST NÅGON SOM BADADE!
2015-12-05, 19:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Han var äcklig och skitig som runkade vilt och sket var som helst men som hade väldigt raffinerade, ovanliga och avancerade sexuella böjelser. En mycket simpel man med mycket avancerade fantasier. Ologiskt.
Det enda jag ser är en dåres försvarstal med vedervärdigt långsökta argument för att försvara NB - nu till och med hans bajshög.
Ja, han var äcklig, skitig och betedde sig inte som en normal anställd via sitt runkande, bajsande på sin arbetsplats.
Men det blev värre än så.
Visst är det ologiskt - normala män mördar inte.
2015-12-05, 19:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Om NB levt dubbelliv är detta snarare ett signifikant tecken på psykopati.
2015-12-05, 19:32
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerolighting
Då har han kört med mobil delar i bilen men det finns inget splitter?
Han har inte alls haft tid att paketera lisa.
Bilen stod med backluckan utåt eller?
Vart har han paketerat lisa det borde finnas spår från slakt rummet eller menar ni att byggplasten är magisk?
Igen varför har han blivit smart och satt på sig hanskar ni säger själv att han varit stressad.

Innan du ställer dessa frågor borde du besvara vem det i så fall är som utan att bli observerad av någon och utan att lämna några som helst spår har först mördat Lisa i ladan och sen gjort sig besväret att flytta kroppen till Martorp. Det måste ju rimligen vara någon som bor i närheten, men tydligen lyckats att inte ens skymta fram i utredningen.

Jag kan ju tycka att det är en lite svårare fråga att besvara hur det kan ha gått till (samtidigt som en massa DNA avsatts från NB och denne inte kan redogöra för var han befunnit sig under tiden mordet begicks) än att besvara hur det kan ha gått till när kroppen emballerades i något och las in i bilen eller varför det inte blev "splitter" från den trasiga mobilen på något bilsäte.
2015-12-05, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zerolighting
Sluta och slå lågt eller vill du rättstava mig fröken?
DET VAR STORM OCH På KVÄLLEN KNAPPAST NÅGON SOM BADADE!

Det var ingen storm, och man kan göra annat än att bada vid eller i Vänern.
Hört talas om båtar, fiske och andra aktiviteter som är vanliga vid sjöar?
Det är massor av människor som rör sig vid Vänern vid den tiden på året.
Det vill säga, det är en ovanligt dum plats att dumpa ett offer på.
Han kände till Martorp utan och innan, vilket gjorde att det kändes som ett säkert ställe.
Kan ju också vara så att han tänkt flytta kroppen senare. Säkerligen inte till sjön dock.
Vill du ha svar på dina frågor så vänd dig till den som har utfört dådet istället.
Om han träffar någon som tror på honom så kanske han berättar alltihop för dig.
2015-12-05, 19:41
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Att det givetvis varit folk i vartenda utrymme i ladan då det är en arbetsplats för fler personer likaväl som jakt i anslutande rum med snören. Det finns liksom inte ett speciellt rum för dessa bröder..

Nu använder jag FUP som utgångspunkt och då kan jag inte se att aktuellt utrymme varit arbetsplats för fler än AB och NB. Du kanske kan bistå med en sidhänvisning?
2015-12-05, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Innan du ställer dessa frågor borde du besvara vem det i så fall är som utan att bli observerad av någon och utan att lämna några som helst spår har först mördat Lisa i ladan och sen gjort sig besväret att flytta kroppen till Martorp. Det måste ju rimligen vara någon som bor i närheten, men tydligen lyckats att inte ens skymta fram i utredningen.

Jag kan ju tycka att det är en lite svårare fråga att besvara hur det kan ha gått till (samtidigt som en massa DNA avsatts från NB och denne inte kan redogöra för var han befunnit sig under tiden mordet begicks) än att besvara hur det kan ha gått till när kroppen emballerades i något och las in i bilen eller varför det inte blev "splitter" från den trasiga mobilen på något bilsäte.
Jag har ju inte läst slasken
men det framkommer ju att vissa har sett något och nb säger att han var hemma tillsammans med frun.
Desutom har dem inte testat allt.
2015-12-05, 19:48
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Om NB är tränad eller i varje fall van att mörda så har någon gjort en setup för att punktera ett "perfekt brott".

Om NB inte mördat alls så är det synd om honom.

Du kanske kan redogöra för lite forskning om hur förstagångsmördare brukar uppträda efteråt?

Du kanske också kan redogöra för dina insikter i hur NB exakt uppträdde vid olika tillfällen under veckan och vad en neutral observatör skulle ha att säga om det beteendet?

Själv tycker jag att det lilla som finns att gå om hur han verkar ha uppträtt efteråt är motsägelsefullt. Det kan ju ha flera orsaker. Att en person med en allvarlig personlighetsstörning av något slag (vilket en person som begår ett sånt är mord kan förväntas ha) kan uppvisa en märklig blandning av olika beteenden och känslolägen efter en sån här händelse tycker jag inte är särskilt konstigt. Inte minst säger mina erfarenheter från studier av olika fall från dödsdömda i USA att det inte är särskilt ovanligt att man kan både vara orolig och ledsen för sin egen skull (risken att åka fast, att ha blivit dömd etc) och samtidigt så gott som helt kallsinnig och utan empati för sina offer och deras anhöriga.
2015-12-05, 19:49
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
...
Som jag uppfattar det har NB skitit på den plats som är avsedd för kreatur att göra sina behov... Det är mao inte på någon random plats utan en för saken avsedd plats, dock vanligtvis för nötkreatur och inte människor.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vilket argument från jordbruksministern.
NB valde ut en fin bajsplats helt enligt traditionell jordbrukssed. Hahahahaha.
Det är inte ens en ladugård med nötdjur...

Nu får Develi lugna sig lite, Ruggedo ha rätt. Jag har själv påtalat detta för länge sedan, så snart bajshögen blev känd. Han sket i gödselrännan, på rätt ställe alltså om man måste skita plötsligt i en ladugård. Det säger ingenting om hans skuld utan möjligen bara att det inte var ett kaotiskt skitande varje fall.

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Eftersom NB inte är "rimlig" som GM i din bok om han inte mördat förut så antar jag att du tänker dig att den riktiga GM mördat förut. Eller åtminstone begått grövre sexualbrott.
(...)

Nä, nu övertolkar du mig å det grövsta, MrFold. Jag vet ingenting om "den riktiga mördaren" utan pratar bara om NB.
Om man visste vem som var den alternativa GM, kunde man kanske gissa ett och annat. Om det t.ex. vore en jämnårig, kan man tänka sig att hen inte begått vare sig mord eller sexbrott förr. Men det spelar ingen roll för mitt resonemang vem den alternativa GM är om det nu skulle finnas en sån. Det är fortfarande NB som är en osannolik GM.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-12-05 kl. 20:07.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in