Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
Ledande frågor under förhör.
Niklas Lindström påstår i förhör med NB den 23.6 att AB och IB inte utsatts för ledande frågor.
Sid 1564
din fru och din bror sagt så från början precis så som du säger nu, men under tiden de
har varit häktade …
(Pust)
… inte kunnat kommunicera med varandra så har de båda två utan ledande frågor …
Den 14.6 säger Niklas Lindström följande i förhör med IB:
sid 1264
Aivarus har sagt till polisen i förhör att han har sagt att Nerijus skulle tvätta hans
kläder på söndagskvällen och att ni 2 du och Aivarus hade varit hemma kl 18 på
söndagskväll. Tänk på vad du svarar.
Vänta…det
Har Nerijus sagt det här. Aivarus har sagt det i förhör[/b]
Jo han sa att jag vänta
Det som Aivarus sagt, stämmer det om tvätten och klockslaget?
Om tvätten ja, att han inte blir misstänkt. Men så här var det inte
Den 15.6 säger Niklas Lindström följande i förhör med IB:
sid 1268
Ok, men Arivius säger att det var hängslebyxor som du stoppade i maskinen
Nej det var inte hängselbyxor, så Arvius blandar ihop något
Detta är mycket ledande frågor. IB berättar inte fritt utan avsikten är att förvirra henne.
Niklas Lindström motsäger alltså sig själv. Ljuger han? Det borde utredas. Om han ljuger i förhör har han själv sagt att han kan förlora jobbet. Kan han behålla jobbet?
nopomil skrev:
Om han (Niklas Lindström) ljuger i förhör har han själv sagt att han kan förlora jobbet. Kan han behålla jobbet?
Mitt fetande.
Niklas Lindström ljuger ju rakt av när han flera gånger i förhör påstår/ljuger/säger till NB att NB aldrig tidigare har sagt att han tankat disel på Martorp på lördagen den 6 Juni (og NB framför i förhöret att det sannolikt är på lördagen den 6 Juni har kört förbi vittnena, på väg hem från Martorp, och då hälsat på vinttena Annika & Thomas)
NB säger redan i förhör den 10 Juli att han sannolikt hälsade på grannarna Annika och Thomas fredag eller lördag (den 5 eller 6 Juni) efter han varit och tankat disel på Martorp:
FUP 1592
Förhör med Bilevicius, Nerijus; 2015-07-10 13:10
-Äh, har du vid nåt tillfälle där på kvällen hälsat på din granne?
NB: Det kunde va fredag eller lördag, jag tror på lördag jag åkte hem, efter att jag har tankat.
- Hm, hejade du på din granne då?
NB: Det är mycket möjligt, varje gång jag ser honom jag hälsar på honom
Och här använder förhörsledare Niklas Lindström då det fula trix och påstår den 15 September i förhör att NB aldrig sagt det han faktiskt sa i förhör den 10 Juli, med andra ord förhörsledaren LJUGER !!!:
FUP sidan 1654 + 1655
Förhör med Bilevicius, Nerijus; 2015-09-15
NB: Och det var lördag kväll.
-Ja
-äh ja. Vi har ju förhört dig tidigare om vad du har gjort på lördagkvällen där du detaljerat har fått berätta vad du har gjort.
NB: Det har jag sagt att jag har åkt och tankat.
- Nej det har du inte gjort.
NB: Jag minns att jag har sagt det.
- Ja jag undrar varför du inte har sagt det, för det har du inte sagt förut.
NB: Som jag minns och jag, jag sa att jag åkte för att tanka.
- Ja det är din, det är din uppfattning.
-Det är ju inga problem för förhören är ju inspelade så att precis vad som har sagts det är ju bara och --spola tillbaka och titta.
NB: Jag minns, jag minns inte exakt vad när jag sa det under vilka förhör jag har sagt att jag har tankat, men jag har sagt att jag har åkt och tanka.