2016-01-05, 23:44
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Ja, nåt i plast har han ju använt. Jag har tänkt på byggplast som han har i jobbet, den är kraftig och bra. Plastlåda för djur - ja, vet inte riktigt, kanske möjligt om det fanns sånt i ladan men då måste han ju åkt och lämnat den sen någonstans och det undrar jag om han haft tid till, allt gick ju så fort.

Ok men det måste väl finnas såna på Martorp där de har djur och väl tänker väl på en sån kopplat till LH bland flera såna lådor?
2016-01-05, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
IB och AB ger varandra ömsesidigt alibi, samtidigt som de är de som påstår att NB ber om alibi, och har alla möjligheter i världen att skaffa NB:s DNA att plantera var som helst. Väcker inte det funderingar?
Ja, det väcker funderingar om vilket känslokallt och vidrigt kräk NB är. Dels vill han få frun och brodern att ljuga för hans skull och samtidigt ska de inte få några förklaringar om vad han egentligen gjort, de ska behöva plågas av tanken där och då att han kanske är mördaren.
Men du hade väl kanske din 99:e hypotes i dina funderingar?
2016-01-05, 23:46
Medlem
Irina misstänkte redan dagen efter att det var NB eftersom hans kläder var smutsiga det kan man höra i förhör..
Och att NB inte varit ensam känns väldigt långsökt och inte trovärdigt, eftersom endast NB s DNA och blod finns på 10 ställen så utesluter det flera GM,och IB och AB ska ju varit hemma vid brottet.Så att NB mördade lisa ensam råder inget tvivel om.Och om IB ska vittna i HR måste hon komma till Skövde.Och hon som är så rädd för svensk polis,och att hon redan ändrat sig i olika förhör gör henne inte trovärdig så hennes vittnesmål ser jag inte gör nån skillnad.Han kommer få livstid även efter HR
2016-01-05, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Ok men det måste väl finnas såna på Martorp där de har djur och väl tänker väl på en sån kopplat till LH bland flera såna lådor?

Allt är nog möjligt för det odjuret.
2016-01-05, 23:48
Medlem
Citat:
Polisen vill veta om Nerijus Bilevicius mördat förut. Men jakten på utländska mord som påminner om Lisa Holm-fallet har hittills varit resultatlös. Vi har inte fått några svar från andra länder än, säger kriminalkommissarie Lars Johansson.

Citat:
En stor del av Nerijus Bilevicius tidigare liv är okänt för polisen – och det finns frågetecken.
Känt är att han bodde i England i fyra år, mellan 2005 och 2009, och därefter ett litet tag i hemlandet Litauen, innan han kom till Sverige 2010. Han började arbeta i Blomberg på Kinnekulle, där Lisa Holm mördades, 2013.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige...all-fortsatter
2016-01-05, 23:49
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Något enstaka fall där just två män gemensamt begår mord av sexualsadistisk karaktär
tror jag mig ha hört talas om tidigare. Däremot flera där par, man och kvinna, har gjort det.
Inte just den här inriktningen med hängning av offer dock.

Nu är det ju absolut inte aktuellt med bror Aivaras som medgärningsman.
Han har ett fullgott alibi som bekant. Liksom fru Irina har. De ger ju varandra alibin.
Det finns inget som helst spår efter någon annan GM än just Nerijus. Där är vi och där
kommer vi att stanna.
Finns faktiskt ett fall i USA där två bröder ägnade sig åt att plocka upp liftande tonårstjejer som dom tog med sig hem till huset där dom bodde och där dom våldförde sig sexuellt på flickorna för att sen döda dom och dumpa kropparna. Nu var det några år sen jag såg den här dokumentären på TV så jag har glömt det mesta. Men jag har för mig att det slutade med att en flicka lyckades rymma till en granne som tillkallade polis, och när polisen gick in i huset hittade dom souvenirer från offren som bröderna hade samlat på. Bröderna var runt trettiostrecket och hade hunnit med en del flickor. Det går säkert att googla sig fram till dom här bröderna om man vill det. Kan ju inte finnas så många av dom.
2016-01-05, 23:53
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
IB och AB ger varandra ömsesidigt alibi, samtidigt som de är de som påstår att NB ber om alibi, och har alla möjligheter i världen att skaffa NB:s DNA att plantera var som helst. Väcker inte det funderingar?

Då borde de alltså dejta nu, Romeo och Julia, för vilken annan vinning skulle de kunna ha av det att få bort NB än för den stora kärlekens skull? (eftersom du alltid missförstår mig så menar jag givet AB och IB som förtydligande, vilket jag också poängterat förut idag)
2016-01-05, 23:54
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige...all-fortsatter

Det där är nog svårt tror jag att man finner mord att koppla till honom. Men att han kan ha antastat eller gjort försök som med Adriana kan ju ha hänt. Har man inget spår eller signalement, så lär man inte få fram det heller. Han är förmodligen non serial sexual murderer. Hans liv i Litauen under ungdomsåren hade dock varit intressant att ta del av.
2016-01-05, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Tja, agerar man racerförare så noteras man . Ska fråga dig eftersom ingen annan behagar svara, vad tror du om en kraftig plastlåda att frakta liket i, blöder inte igenom typ som om det går hål på en svart plastsäck, det är en större låda jag menar och används till djur som är oslaktade.
Lämnar inget DNA och LH liten nog att gå ner i en sån

Enligt min teori som är följande:
När han dödat Lisa och hängt upp henne, och därefter fick han panik och skar ner henne och lade henne på typ diskbänken som visas i FUP, och där snören och Lisas hår hittades.
Så tror jag med tanke på den korta tiden, att han lindat in henne i plast/plastsäckar.
Hon blödde inte mycket, men för att dölja DNA i bilen valde han någon form av plast.
Sedan smidigt lyft in henne i bilen och kört som en galning till byssjan som han tyckte var bra.
Han kan alla stora och små genvägar till byssjan och slänger sedan jacka och resten på rishögen.
Hans tanke var vad jag (misstänker) att elda upp henne på rishögen. Eller gräva ner henne där det
låg döda djurkadaver.
Men det är vad jag tycker verkar mest logiskt.
Det är bara NB som vet.
Hoppas någon behandlar honom på samma sätt en vacker dag.
Men som sagt, det är vad jag misstänker efter allt läsande och lyssnande av ljudband.

2016-01-05, 23:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla
Irina misstänkte redan dagen efter att det var NB eftersom hans kläder var smutsiga det kan man höra i förhör..
Och att NB inte varit ensam känns väldigt långsökt och inte trovärdigt, eftersom endast NB s DNA och blod finns på 10 ställen så utesluter det flera GM,och IB och AB ska ju varit hemma vid brottet.Så att NB mördade lisa ensam råder inget tvivel om.Och om IB ska vittna i HR måste hon komma till Skövde.Och hon som är så rädd för svensk polis,och att hon redan ändrat sig i olika förhör gör henne inte trovärdig så hennes vittnesmål ser jag inte gör nån skillnad.Han kommer få livstid även efter HR

NB var ensam ute på söndagskvällen. Som ett rovdjur på jakt, han spanade, längtade och inväntade rätt tidpunkt och offer.

IB och AB, de undergivna två, var hemma i huset. Rökte, drack kaffe, åt pannkakor.

NB ströp/hängde en ung flicka, skändade sen hennes kropp grovt. När det var över tryckte han in den döda kroppen, som då var "förbrukad" i ett skitigt skåp.

Nej, Irinas vittnesmål är ej mycket värt. Sist så lät det som att hon monotont läste upp vad någon skrivit ner till henne. Hon är rädd, hon bor ju hos NB:s mor (vad jag vet) och är beroende av hennes välvilja förmodligen. IB är också fortfarande rädd för NB vad jag kan märka, han har fortfarande sin kontroll över henne.
2016-01-05, 23:58
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelipeVilla

men så är det ju när frugan tvättar kläder trots att både hon själv undrade vad han rullat sig i och även brodern som tyckte det var mycket konstigt att han skulle ha tvättat kläder!
Enligt FUP förhör med AB så använde NB samma skitiga kläder vid smutsiga jobb och fritidskläder vid renare jobb.
Det måste verkligen blivit skitigt den här gången och att utföra ett mord är väl det. Skyldig.
2016-01-06, 00:03
Medlem
Och sen att den gamle Palme utredaren ska vittna angående utredarna behandling av NB tycker jag är löjligt och smutskastar förhörsledarna..Jag tycker att vi i Sverige behöver lite tuffare tag i förhör,en Gunvald Larsson typ då skulle flera erkänna sina brott direkt istället för att blåneka trots dom är skyldiga. .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in