Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-14, 02:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Ja, mamman vet nog i allra högsta grad vilka hemligheter familjen ruvar på som kan ha format NB till den han är. När mamman ställt upp på intervjuer i tidningar så har hon ju slagit allt ifrån sig,(inte konstigt kanske)pratat om att det är konspirationer mot hennes son och att hon inte får veta någonting, inte fått prata med NB o.s.v. Minns också när AB och IB släppts fria att en reporter tog upp med mamman att AB förnekat att NB var hemma mordkvällen men att mamman bara sa att "det måste blivit något fel, det kan han inte ha sagt." Blir som att hon ska hålla fasaden uppe, vill inte låtsas om, vill inte att deras förmodligen mycket mörka hemligheter ska avslöjas. AB sa ju vid förhören att NB inte längre är hans bror om han är skyldig. Man anar ju en konflikt här, mamman som vill hålla masken utåt och så AB som sagt sanningen i förhören och mamman "förnekar" det. En märklig situation. Det sista mamman vill är att NB ska erkänna, då är det bättre att spela med i "oskyldiga leken".
Det verkar vara en splittring i två läger, men IRs ordval ska nog tas med en nypa salt för övrigt om vem han lämnat. Familj i sammanhanget är nog snarare mor/bror/far. Hans ställningstagande vs deras verkar ha skapat en splittring som vi tidigare diskuterat.
IR har pekat ju ut honom som det svarta fåret i sin jakt på alternativa gärningsmän:
Citat:
Inger Rönnbäck säger att det hade varit intressant att höra Nerijus bror.
– Han har gjort sig helt oanträffbar både för familj och andra. Inte ens hans mamma vet var han finns nu. nlt live
Frågan är väl vad hon insinuerar i denna mening? "Den delen av världen"?
Citat:
– Vi vet att han har varit väldigt rädd när han ska lämna Sverige. Då får man betänka att det finns andra rädslor av den delen av världen där han kommer ifrån. I hans värld har det varit så verkligen. Hade vi kunnat höra honom hade han sagt flera viktiga saker.
2016-01-14, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goonsteady
Det är enbart att inse att med dig diskuterar man med en mindre vetande beträffande brottsutredningar och juridik.
Vilka brister anser du att utredningen är behäftad med, och vilken erfarenhet har du att bedöma dylika ting?
Fup är skriven av sakkunniga utredare och du anser dig besitta kunskap att ifrågasätta Fup? Utifrån vilka relevanta orsaker?

Är du juridik student då eller ? Jag tror ju själv att han är skyldig.

1. När och var dog hon ? Går de att bevisa att hon dog i ladan första dagen ? NEJ
2. 1an skapar jätte många frågor, hur länge levde hon , blev hon utsatt för pyskisktortyrr osv .
3.Broderns skeva porr intresse .
4. Familjen Jönsson skulle förhörets .
5 . Frus DNA på Lisas trosor . Utan hans DNA på trosorna .
2016-01-14, 03:04
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheerwin
Jämförelsen av storleken på tråden och fuppen var menat på dettavis .
Utredningen har brister därför väcker de ovanligt många frågor.
En smart människa hade fattat vad jag menar. Flera borde höras och fler detaljer skulle utredds . Då hade antagligen fup sidorna ökat och tråden minskat ?????

Va skriver du för något ? De hittat Gms frus DNA på Lisas trosor men man hittade inte hans DNA på Lisas trosor. Rätt svårt och överför någon annas DNA genom sig själv . Och samtidigt ducka att lämna DNA spår av sig själv. På trosorna då .
Fallet är klappat och klart sedan långt tillbaka. Har det inte gått upp för dig ännu?
Det är inga fler som behöver höras och alla detaljer som går att utreda är redan utredda.
När det gäller det här uppklarade fallet alltså.

Förbi stadiet där vissa ännu inte förmått komma; att förlika sig med sanningen om vem
som mördade Lisa Holm och varför det gjordes, blir det som är av intresse fortsättningsvis
att försöka utröna ifall vi kan ha med en seriemördare att göra och hur egentligen vederbörandes
barndom och uppväxt tagit sig ut. Att om möjligt spåra upp förhållanden som gjorde mannen
till den mordiska bastard han kom att bli i vuxen ålder och så här långt dokumenterat genom
det extremt grymma mordet på den 17-åriga svenska flickan från Skövde.
Senast redigerad av Grandioso 2016-01-14 kl. 03:54.
2016-01-14, 03:04
Bannlyst
Citat:
Det blir konstigheter över internet. Jag skulle förklarat vad jag menade. Menade att vissa jobb är inte så roliga. Hur kul kan de vara att försvara någon du vet är skyldig? Till sådana äckliga brott. Men jag tycker ju att Sveriges rättsystem är bra. Som de flesta länder har man rätt till en advokat. Som skall försvara och hjälpa fram sanningen. Hon har ju tagit upp något som är viktigt.
Hur kan det vara känsligt för familjen? Det som att rättsläkaren inte skulle få undersöka henne för familjen blir sårade .
Att arbeta som Försvarsadvokat är ett yrke och du får ett uppdrag att försvara en klient. Det handlar på intet sätt om att det är kul utan att vara professionell i sin yrkesroll. En äldre erfaren försvarare sa till mig för många år sedan när jag var novis: Min unge vän. Juridik handlar inte om rättvisa, utan om att ha rätt. Förstår du vad jag menar?
Vem har sagt att rättsläkaren inte fick undersöka Lisa?
Du är uppenbarligen igång och diskuterar spörsmål som ligger långt bortom din fattningsförmåga.

Ot: Återigen så redigerade jag ditt inlägg stavningsmässigt och språkligt så att det blev begripligt. Du bör nog ägna dig åt att gå i polemik i frågor som är i nivå med din kunskapsnivå.

Sov Gott!
2016-01-14, 03:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Jo, jag förstod den jävligt sjuka insinuationen, var därför jag skrev som jag gjorde.
Brandtler fick ju framföra det man själv instämmer i, att LH var den älskvärda, den godhjärtade, ja hon representerar såklart det GODA och NB representerar i sin tur, lika självklart - det djävulskt ONDA.

Det finns människor som själva inte förstår vad godhet, mänsklighet och respektfullhet är.
Det beror nog på att de inte fått något sådant själva.
"Som man känner sig själv känner man andra." Då kan det bli svårt att se andra, som har det där som de själv aldrig haft, som har godhet,respektfullhet, kärlek och starka familjeband.
Som LH:s familj med mycket kärlek, trygghet och närhet. Då kan de goda bli fienden istället och det verkar som att vissa mår gott av att kränka dem så mycket det går. Här ska minsann inte visas någon respekt, för det har de ju själva aldrig fått. Ingen hänsyn visas, för de vet inte vad hänsyn är.

Är ganska så ruskigt vilka mörkerkrafter och mörkertankar som finns bland oss, överallt. Konstigt nog så upphör man aldrig att förvånas över den respektlöshet, empatibrist och ondska som kan dyka upp precis när som helst, var som helst. Och, de gapar, de skriker, vill provocera.
Men en sak är säker.
De är jävligt små inuti.
Och de vet inte vad godhet är.
På tal om Brandtler så kontrar han att Lisa skulle levt några dagar som IR osmakligt påstår:
Citat:
– Visst var ladan platsen där hon dog. I det första skedet är människan Lisa som man letar efter. Man går inte och letar efter personliga ägodelar, säger Tore Brandtler.

– Därefter konstaterar man att hon inte fanns i ladan. Tro då att någon därefter ska ha tagit livet utav Lisa i den här ladan med full aktivitet, med 3000 personer av och till som letar efter henne. Det är den platsen, det är där hon har dött. Att säga att hon varit vid liv i några dagar. Vad ligger i ett sånt påstående?

– Skulle gärningsmannen åkt till Martorp, in i arbetstoden och klämt in henne i skåpet? Det är något man får fundera på. Om man dessutom lägger till det här röret där hon varit hängd. Där finns hennes hårstrå, två meter upp i luften. Man skulle hängt upp henne och levande tagit henne därifrån och sedan hållit henne levande några dagar och sedan släpa tin henne i skåpet. nlt live
2016-01-14, 03:20
Bannlyst
Citat:
Är du juridik student då eller ? Jag tror ju själv att han är skyldig.

1. När och var dog hon ? Går de att bevisa att hon dog i ladan första dagen ? NEJ
2. 1an skapar jätte många frågor, hur länge levde hon , blev hon utsatt för pyskisktortyrr osv .
3.Broderns skeva porr intresse .
4. Familjen Jönsson skulle förhörets .
5 . Frus DNA på Lisas trosor . Utan hans DNA på trosorna .
I dagsläget är jag inte juris stud. Dödsdagen är fastställd till samma dag som hon anmäldes saknad. Psykisk tortyr?? Vad har det med saken att göra?
Broderns preferenser beträffande sex är irrelevant.
Familjen Jönsson är förhörd och det finns alibi och inget att anmärka.
Beträffande DNA på Lisas trosor så är det förklarat i Fup och av sakkunniga här i tråden av bl.a. Hamilkar så släpp det.

Lägg dig nu ner och släpp detta. Ägna dig åt något när du vaknar som du behärskar. Ditt intresse för saken här är fin men vännen det ligger aningen utanför sfären du behärskar.
2016-01-14, 03:40
Medlem
Grandiosos avatar
Ilskan mot nya vittnet: "Vad ska han tillföra?"

Citat:
Målsägandebiträdet Tore Brandtler som företräder Lisa Holms familj är kritisk till de nya vittnena som kallats in under den pågående hovrättsförhandlingen av Nerijus Bilevicius försvarsadvokat Inger Rönnbäck, skriver P4 Skaraborg.

– Det här är inte bra, det är dålig respekt gentemot hovrätten, åklagarsidan och min sida, säger han till P4.

http://www.expressen.se/gt/ilskan-mo...-han-tillfora/
2016-01-14, 03:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det verkar vara en splittring i två läger, men IRs ordval ska nog tas med en nypa salt för övrigt om vem han lämnat. Familj i sammanhanget är nog snarare mor/bror/far. Hans ställningstagande vs deras verkar ha skapat en splittring som vi tidigare diskuterat.
IR har pekat ju ut honom som det svarta fåret i sin jakt på alternativa gärningsmän:

Frågan är väl vad hon insinuerar i denna mening? "Den delen av världen"?

IR vill svartmåla och misstänkliggöra AB. Hon vet att han håller sig borta från den här mardrömmen, av avsky för sin bror Nerijus gärning. NB och IR har också sett till att han med största säkerhet håller sig långt borta - han har ju pekats ut som mördaren av denna mytoman-duo.
En sak är ju helt säker och det är att AB är den som IR verkligen inte vill ska vittna.
Då passar det bra i detta skådespel att IR förtalar honom, som om han själv skulle ha flytt, gömt sig, försvunnit. Passar henne bra då hon gärna vill få honom som en ansvarslös kriminell knarkare - "den delen av världen"-kriminalitet, droger -passar bra då i hennes hjärnas profil på mördare. Man kan tycka att det är omoraliskt att förtala någon som inte är närvarande och kan försvara sig, men hon drar sig ju inte för att kränka offret LH, så av henne kan man inte förvänta sig nån heder alls.
Tror inte AB har någon kontakt med mamman, han är nog utesluten där sen han sa sanningen om NB. Och, dessutom vill han nog inte hälsa på sin mamma, hon "hejar" ju på en advokat som vill sätta dit honom. Jag tror att mamman vet att allt hon hört om NB är sant. Men, hon spelar hellre sörjande moder åt "oskyldig" son, dels vill hon ej att familjen mörka hemligheter ska komma fram, hon vill fortsätta låtsas. Det värsta för henne det skulle nog vara om NB erkände, det vill hon verkligen inte ska hända. Hur han mår eller hur han har det, det spelar nog mindre roll, bara han är tyst....
2016-01-14, 07:15
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Adriana hade joggat dagen innan. Trigger.

Dagen efter (fm lördagen) var hon på hans arbetsplats.

Samma em for hon ut och joggade igen (som han förväntat)

Jag tror han hade siktat in sig på just Adriana. Och var så lämpligt på plats när hon kom joggandes ...

Jag tycker hennes vittnemål var starkt.

När du sätter ihop Adrianas joggande under hela helgen så blir bilden intressant.
NB kan ha haft ögonen på henne redan fredag.
2016-01-14, 07:43
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
När du sätter ihop Adrianas joggande under hela helgen så blir bilden intressant.
NB kan ha haft ögonen på henne redan fredag.

Källa på att NB kan ha haft ögonen på Adriana redan fredag den 5 Juni, 2015 ?
2016-01-14, 07:46
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Adriana hade joggat dagen innan. Trigger.

Dagen efter (fm lördagen) var hon på hans arbetsplats.

Samma em for hon ut och joggade igen (som han förväntat)

Jag tror han hade siktat in sig på just Adriana. Och var så lämpligt på plats när hon kom joggandes ...

Jag tycker hennes vittnemål var starkt.

Källa på att NB kan ha set Adriana redan fredag den 5 Juni, 2015 ?
2016-01-14, 08:06
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Lena Ström anlände vid byssan/Martorp kl 04:40 den 13 Juni, 2015.

Det finns ingen tillgänglig uppgift om vem exakt som klädde av offret sina kläder, inte heller vilken tid.

Det gjorde HA med kollegor under kvällen/natten. Framgår av HAs förhör i TR.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in