Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-14, 08:19
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mitt fetande.

Det där stemmer ju inte:

NB grips kl ca 20:20 den 12 Juni,2015.
Lisa hittas, ca 50 minuter senare, kl 21:10 i byssan på Martorp den 12 Juni, 2015

Jo det stämmer. Insamlandet i ladan vid kaféet startade tidigare.
2016-01-14, 08:29
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det gjorde HA med kollegor under kvällen/natten. Framgår av HAs förhör i TR.

Ja det vet jag mycket väl, MEN...vi vet inte VEM som helt exakt, helt konkret klädde av offret sina kläder, tog i dom, rörde vid dom, bara vem som står angivet i FUP protokollen, och vi vet överhuvudtaget INTE heller vilken tid Lisa's kropp blev avklädd iom polisen & ÅK har valt att gömma den upplysningen i den hemliga delen av FUP vilket ju är jätte konstigt, jag menar VARFÖR ska den upplysningen hållas hemlig ???

På samma sätt frågar jag härmed polis & Åklagare;
VARFÖR hålls dato för alla tekniska prov & deras svar hemliga ????????????????
2016-01-14, 08:31
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Mannen i fråga är INTE, enligt FUP iallafall, identifierad, och han kan förstås både vara ett vittne,
men han kan också vara gärningsmannen.

Har Pizza-Janne idenifierat NB som mannen med det ruffsiga håret han såg komma ut ur ladan? Eller har man inte ens försökt med en konfrontation / identifiering?

Gick det kanske för lång tid pga att Helan & Halvan skulle ha sina semestrar och det sedan inte var någon idé?
2016-01-14, 08:36
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Jo det stämmer. Insamlandet i ladan vid kaféet startade tidigare.

Nej! det stämmer inte angående byssan på Martorp, NB, AB & IB greps INNAN HA började insamla bevis iByssan, iom att NB, AB & IB greps kl ca 20:20 0ch Lisa's kropp hittades av HA kl 21:10

Och ang Ladan...NEJ!!! insamling av bevis i slakt/mjölkrummet i ladan började EFTER Lisa's kropp hittades, lyssna på HAs förhör i Tingsrätten!!!
2016-01-14, 08:40
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ja det vet jag mycket väl, MEN...vi vet inte VEM som helt exakt, helt konkret klädde av offret sina kläder, tog i dom, rörde vid dom, bara vem som står angivet i FUP protokollen, och vi vet överhuvudtaget INTE heller vilken tid Lisa's kropp blev avklädd iom polisen & ÅK har valt att gömma den upplysningen i den hemliga delen av FUP vilket ju är jätte konstigt, jag menar VARFÖR ska den upplysningen hållas hemlig ???

På samma sätt frågar jag härmed polis & Åklagare;
VARFÖR hålls dato för alla tekniska prov & deras svar hemliga ????????????????

Lyssna på HAs förhör. Det framgår hur man handskades med LHs kläder.
2016-01-14, 08:42
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Nej! det stämmer inte angående byssan på Martorp, NB, AB & IB greps INNAN HA började insamla bevis iByssan, iom att NB, AB & IB greps kl ca 20:20 0ch Lisa's kropp hittades av HA kl 21:10

Och ang Ladan...NEJ!!! insamling av bevis i slakt/mjölkrummet i ladan började EFTER Lisa's kropp hittades, lyssna på HAs förhör i Tingsrätten!!!
Så uppfattade inte jag det.
2016-01-14, 08:43
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Har Pizza-Janne idenifierat NB som mannen med det ruffsiga håret han såg komma ut ur ladan? Eller har man inte ens försökt med en konfrontation / identifiering?

Gick det kanske för lång tid pga att Helan & Halvan skulle ha sina semestrar och det sedan inte var någon idé?

NEJ, enligt FUP har Pizza-Janne INTE idenifierat NB som mannen med det ruffsiga håret.

Och, NEJ polisen har heller inte, enligt FUP, ens försökt sig med en konfrontation / identifiering!

Och man kan ju då bara fråga sig, VARFÖR en sådan konfrontation / identifiering inte har gjorts ???
2016-01-14, 08:47
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheerwin
Va skriver du för något ? De hittat Gms frus DNA på Lisas trosor men man hittade inte hans DNA på Lisas trosor. Rätt svårt och överför någon annas DNA genom sig själv . Och samtidigt ducka att lämna DNA spår av sig själv. På trosorna då .

Nej det är inte "rätt svårt" att överföra någon annans sekretburna DNA utan att lämna eget DNA.

Dina fingrar producerar inte sekret. En främmande persons sekret på dina fingrar kommer därför inte bli upplandat med ditt sekret.
2016-01-14, 09:03
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Källa på att NB kan ha haft ögonen på Adriana redan fredag den 5 Juni, 2015 ?

KÄLLA???
Jag skriver KAN HA HAFT ÖGONEN PÅ!
Tänk innan du skriver.
2016-01-14, 09:03
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Nej det är inte "rätt svårt" att överföra någon annans sekretburna DNA utan att lämna eget DNA.

Dina fingrar producerar inte sekret. En främmande persons sekret på dina fingrar kommer därför inte bli upplandat med ditt sekret.

Mitt fetande.

Källa på det tack ???
2016-01-14, 09:20
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Men oj, snälla du. Du får ta och gå igenom HELA fallet från början. Lyssna om förhören och läs FUP från början, du har ju fått allt, precis allt, om bakfoten.
Enligt HA observerar de vad som finns i mjölkrummet under den vecka LH är försvunnen. Eftersom LH är försvunnen så sätts insatsen fullt ut på att hitta LH. De vet inte då betydelsen av fynden i mjölkrummet. Det sätts sen i samband med att LH hittas död.

Verkar som att du är lite dålig på svenska. Visa lite ödmjukhet och läs då på ordentligt så att du förstår vad som skrivs och sägs. Så som du går på framställer du dig som en inkompetent nolla.

Du ljuger ju bara rakt av!!! att du inte skäms !!!

HUR förklara du det här :

Här har du något att tänka på angående hur sanningsenlig HA igentligen är !!! :

Lyssna på det här när advokat Tore Brandtler i Tingsrätten förhör krim tekniker Helena Almgren (ljudfil) om de 2 snörbitar som hittades på golvet under röret som det påstås att Lisa hängdes i) :

Tore B: hamnade ni där (förrummet/mordplatsen) direkt eller?

HA: nej nej det gjorde vi inte, utan det är ju..det är altså.... mycket undersökning vi hade gjort och letat och grejat och anledningen till att vi ........ehhhh.......... den här platsen (förrummet/mordplatsen) blev mer..ehhh..och mer intressant det var ju att..ähhhh..det fanns DNA på snörena som låg under.

Tore B: hade ni hitta dom innan ni hittade Lisa?

HA: dom FANNS där innan...ja... men vi hade inte säkrat dom innan.

Så förklare mig HUR kan dom ha hittat DNA på snörbitarna (som då gjorde att platsen blev mer och mer inressant) om dom INTE hade säkrat dom ???!!!

Helena Almgren vecklar ju inn sig i en uppenbar lögn av något slag, och man hör ju också tydligt hur himla närvös hon blir när hon får frågan, ta och lyssna på ljudfilen
2016-01-14, 09:24
Medlem
Citat:
Men oj, snälla du. Du får ta och gå igenom HELA fallet från början. Lyssna om förhören och läs FUP från början, du har ju fått allt, precis allt, om bakfoten.
Enligt HA observerar de vad som finns i mjölkrummet under den vecka LH är försvunnen. Eftersom LH är försvunnen så sätts insatsen fullt ut på att hitta LH. De vet inte då betydelsen av fynden i mjölkrummet. Det sätts sen i samband med att LH hittas död.

Verkar som att du är lite dålig på svenska. Visa lite ödmjukhet och läs då på ordentligt så att du förstår vad som skrivs och sägs. Så som du går på framställer du dig som en inkompetent nolla.

"Målsägandebiträdet Tore Brandtler som företräder Lisa Holms familj är kritisk till de nya vittnena som kallats in under den pågående hovrättsförhandlingen av Nerijus Bilevicius försvarsadvokat Inger Rönnbäck, skriver P4 Skaraborg.
– Det här är inte bra, det är dålig respekt gentemot hovrätten, åklagarsidan och min sida, säger han till P4."

Tore Brandtler har hela tiden varit en stor nolla för mig.
Han har ingen aning om vad Demokrati är.
Så fort något nytt händer så ifrågasätter han starkt.
Han om någon borde veta att imorgon är en ny dag, och att saker o ting kan förändras.
Jag hoppas att man kastar ut Tore Brandtler.
Han har absolut inget att tillföra.
Han ställer bara till det för såväl LH familj som för NB.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in