Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ja, men om han inte är hotad men familjen gråter för att han ska vittna - varför går han ut i media och pratar om det då?
De blir väl inte mindre rädda efteråt när han väl varit där och hela skiten har han ju i detalj redan berätta i media och kommer likaväl göra via telefon som han nu önskar?
HovR lär vara den säkraste platsen så bevakad som den är av poliser och väktare? Jag fattar inte vad han menar.
Varför är så mycket kring advokatens vittnen så jävla märkliga?
Är det för att hon har så märklig taktik och märkliga teorier?
Här ligger verkligen en hund begraven, säkert en märklig en det också...
Försöker hon kanske påverka sina vittnen för mycket, så det ska passa hennes teori?
Är helt sanslöst märkligt att vittnet först säger att han är typ nästan hotad, inte riktigt, men lite.
Att hans familj gråter för det. Då kan man undra, gråter familjen för att folk är dumma mot honom eller gråter de kanske för att han ska vittna för försvaret?
Och, varför har han redan gått ut i media och "vittnat", tror han att familjen gråter mindre då?
Och varför har IR inte sagt att han ej bör prata med media, har det också något syfte?
Tyckte jag läste att han sagt att polisen "missuppfattat" vilken tid han var vid caféet från början, att de trodde han varit där tidigare än han sa och därför ej uppfattat hans vittnesmål som riktigt och att denna missuppfattning "nog berodde på hans dialekt, att de hört fel"?
Det lät nästan som en Rönnbäcks-variant haha
Jag förstår inte varför han gjort det här nu, pratat med media.
Något av dessa alternativ kanske?
1.Han är korkad
2.IR har gett detta direktiv av någon anledning
3.Han tror han får reklam för sitt"B&B".
4.?